Permalänk
Medlem

Bakgrundsbelysning qpad MK85 helt död

Hej.

Stängde i förrgår av datorn vid läggdags, stängde även av belysningen på tangentbordet som jag alltid gör för att det inte ska lysa hela natten. Igår när jag startade datorn och skulle slå på tangentbordsbelysningen gick det inte, helt omöjligt. För att slå på belysningen håller man inne "FN" knappen samtidigt som man klickar på numpad 8 för att höja belysningen samt numpad 2 för att sänka/stänga av. Nu händer det ingenting då jag använder dessa knappar.

FN knappen fungerar till allt annat, men inte att slå på belysningen.

Jag har testat att starta om datorn, bytt USB-port, installerat om drivrutiner och jag har även testat i en annan dator utan att få igång belysningen.

Bakgrundsbelysningen har alltså på något sätt gått sönder under tiden datorn var av? Vad kan ha hänt? Någon som har tips på vad jag kan göra?

OBS! Belysningen för Numpad/caps/G,pc fungerar men resten av tangenterna är helt svarta.

Edit: Tog bort några tangenter och såg att det är ett rött ljus i dioderna, ett mycket mycket svagt ljus som knappt syns när man har den på högsta.

Permalänk
Medlem

Belysningen gick igång plötsligt en natt, då jag vaknade lyste den och har fungerat i 2 dagar tror jag.

Nu har den däremot slocknat helt igen.

Någon som har en ide var det kan vara? Glapp? För lite ström? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Belysningen gick igång plötsligt en natt, då jag vaknade lyste den och har fungerat i 2 dagar tror jag.

Nu har den däremot slocknat helt igen.

Någon som har en ide var det kan vara? Glapp? För lite ström? :S

Testa dra iväg ett e-mail till QPAD och se vad de säger
support[at]qpad.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Testa dra iväg ett e-mail till QPAD och se vad de säger
support[at]qpad.com

Gjort det och dom svarade att jag skulle testa den i en annan dator som jag gjort, annars skicka tillbaka till återförsäljaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Gjort det och dom svarade att jag skulle testa den i en annan dator som jag gjort, annars skicka tillbaka till återförsäljaren.

Förutsatt att du fortfarande har garanti kvar på den, kontakta återförsäljaren, förklara din situation som du gjorde här, och be om ett nytt ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Förutsatt att du fortfarande har garanti kvar på den, kontakta återförsäljaren, förklara din situation som du gjorde här, och be om ett nytt ex.

Jo det har jag, och har fått en fraktsedel för att skicka tillbaka bordet... Ville bara slippa att bli utan tangentbord några veckor så kollade ifall någon visste en lösning..

Permalänk
Medlem

råkade hälla 1 glas vatten i mitt mk85, belysningen slocknade och vissa av knapparna fungera. jag plockade bort alla knappar och torkade upp vattnet. jag lät tangentbordet vara i 4 dagar, sedan fungerade det som vanligt igen.
belysningen har aldrig slocknat igen.

det var ren tur att jag tog hem ett extra tangentbord den dagen. (bokstavligen 1 timma innan jag klantade mig.)

annars har aldrig belysningen slutat fungera för mig.
Mvh.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Jo det har jag, och har fått en fraktsedel för att skicka tillbaka bordet... Ville bara slippa att bli utan tangentbord några veckor så kollade ifall någon visste en lösning..

Om du betalar frakten kan jag skicka upp ett gammalt tangentbord till dig.

Visa signatur

Volvo, det åker man. Saab däremot, det kör man. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Klicka här om det är Onsdag!