Permalänk
Permalänk

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/149365-hp_pavilion_dv...

Vill bara säga att det var hyfsat svårt att hitta en dator som inte någon annan hittat innan (Minns inte om någon hittat denna,troligen så har någon det) Men om han vill kunna spela o så skulle jag ändå vänta och kanske spara till denna : http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingtor_intel_core_i5-3210m...

Han kanske kan köpa något halvdant nu fast om man SPARAR under en tid kanske man har råd med något bättre. Och ja,jag vet vad hans ändamål är...men ett 650M är inget monsterkort .-.

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabinono:

NEJ, DET FINNS FLERA DATORER MED EN JÄVLA HD4000 D:

Läste du ens min post?

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

Quick note, nu börjar jag bli lite irriterade och borde nog lägga ner för idag... aja här är var jag har o säga som en sista note för idag, jag inser att jag såg måtligt korkad ut i min typ 3:e post eller vad det var där jag skrev att jag inte kan tänka mig 11" efter att ha länkat en 11" men jag missade att den var 11" fick för mig att den var 13" sry för detta anyway, typ dv6:an som 420GBGlass länkade, den väger 2,91kg det är ingen kul maskin o bära med sig varje dag... annars är den fin spana på ultrabooken jag länkade på slutet 1,8kg och en i3:a... HD4000 grafiker visserligen men det borde klara TF2, Skyrim osv på lägsta, det gjorde min gammla mac med ett GT320 och 2,4ghz C2D som är sämre på alla punkter.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Medlem

Denna? Gratis frakt mä. Visserligen ingen HT på den Pentiumen men det är ju iaf en SB. Och graffekortet är bättre än amd's 7670M och Betydligt bätte än HD4000.

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem

Vad tror du om http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1... ? Den verkar slå i5 med samma specs på fingrarna när det gäller spel om man ska tro det jag sett/läst

för en 500 mer får man en a10 processor istället. http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Permalänk
Medlem

otroligt prisvärd

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

1000GB hårddisk radeon 7670M

för 2690:-

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

otroligt prisvärd

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

1000GB hårddisk radeon 7670M

för 2690:-

OMFG.... Det är nästan jag åker och köper en direkt!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

otroligt prisvärd

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

1000GB hårddisk radeon 7670M

för 2690:-

Nu har jag inte jättebra koll på OEM-grafikkretsar, någon som har en aning/uppskattning för hur den skulle klara LoL?

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Nu har jag inte jättebra koll på OEM-grafikkretsar, någon som har en aning/uppskattning för hur den skulle klara LoL?

Det bör den göra. Inte på högsta inställningar dock.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MeGustif:

Är nog lite för liten. Tror att han vill ha 15 tu
Han har redan en stationär men nu vill han ha en bärbar som han kan spela på när han inte är hemma!

Jag skulle säga direkt att uppgradera sin nu varande pc. Inte värt att lägga 4500kr på en laptop för att få ut -20 i fps. Det blir inte roligt att se Skyrim som i youtube 240p HD kvalite... Tro mig!!

Ska du ha en laptop för gaming. minst 8000 för en laptop för "okej" intällningar. Uppgradering till Datorn där hemma? 4-5000 beror på vad han vill köra då jag tänker på gpu,cpu m.m. då får han ut betydligt mycket mer för pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

OMFG.... Det är nästan jag åker och köper en direkt!

Priset gäller endast på internet dock gratis frakt.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Skrivet av Kilen81:

Denna? Gratis frakt mä. Visserligen ingen HT på den Pentiumen men det är ju iaf en SB. Och graffekortet är bättre än amd's 7670M och Betydligt bätte än HD4000.

"Compared to the competitor, the 7670M positions itself in our tests slightly above the GeForce GT 630M on a level of the GeForce GT 550M."
http://www.notebookcheck.net/AMD-Radeon-HD-7670M.69483.0.html

Skrivet av hersses:

Nu har jag inte jättebra koll på OEM-grafikkretsar, någon som har en aning/uppskattning för hur den skulle klara LoL?

7670m klarar LoL utan problem, även Skyrim som också var ett av kraven, dock bara med ~45 fps i genomsnitt på low.

Permalänk
Skrivet av gabinono:

Samla dina pengar och hans pengar så kommer ni säkert få råd med den här, om du ens vill spendera pengarna och hjälpa han eller?
Annars om ni gör det så kan ni ha den här..
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/164691-lenovo_y500-co...
!VARNING! FÖR MICROSTUTTERING ELLER VAD DET ÄN NU HETER!

Behövs inga varningar för Micro-stuttering här. Nvidia har inte de problemen, åtminstone inte i 99% av fallen. Dock måste man vara beredd på att mickla lite om man skall äga en Lenovo Y500.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Priset gäller endast på internet dock gratis frakt.

Ah... såg detta. Slapp man göra bort sig ^^

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

"Compared to the competitor, the 7670M positions itself in our tests slightly above the GeForce GT 630M on a level of the GeForce GT 550M.

Såg detta nu, måste varit tröttare än jag trodde igår. My bad

Visa signatur

Jag äger en dator... Den är svart med några sladdar som sticker ut på baksidan... Kan även sticka in ett usb-minne på sidan... Det gillar jag. Skärmen är i samma färg som Musen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

otroligt prisvärd

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

1000GB hårddisk radeon 7670M

för 2690:-

Grymt pris! Funderar på att köpa den. Tack för tipset!

Men hur står sig AMD Dual-core A6-4400M mot en i3 2328M? kommer datorn klara av att spela LoL? Ska ju såklart används mest till surf men kan ändå va nice om den klarar LoL också. Har den plats för en eventuell SSD om jag skulle kunna uppgrada till i efterhand? Är den upplösningen ok på 15,6 tum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Grymt pris! Funderar på att köpa den. Tack för tipset!

Men hur står sig AMD Dual-core A6-4400M mot en i3 2328M? kommer datorn klara av att spela LoL? Ska ju såklart används mest till surf men kan ändå va nice om den klarar LoL också. Har den plats för en eventuell SSD om jag skulle kunna uppgrada till i efterhand? Är den upplösningen ok på 15,6 tum?

Läs inlägg ovanför dig. Som jag och andra har skrivit.

http://www.notebookcheck.net/AMD-A-Series-A6-4400M-Notebook-P...
Lite info om Cpun. Det är nog inga konstigheter att få in en vanlig 2.5" ssd.
Upplösningen är ju standard på dagens budgetdatorer.

Max 1st per kund just nu med. Var väl många som var intresserade. Förut var det max 2st.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Fractal Design 7 Compact TG Moderkort: ROG STRIX B550-E GAMING Processor: Ryzen 9 5900X Processorkylare: Dark Rock Pro 4 Grafikkort: Reference Radeon RX 6800XT Minnen:G.Skill Trident Z RGB 2x16 3200/14.14.14.34 SSD: WD Blue SN550 1TB Lagringsenhet: Seagate Barracuda Q1 960GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850W Ljudkort Sound BlasterX AE-5 Tangentbord: Logitech G413 Headset: DT 990 Pro + ModMic-V4 Mus: Logitech G PRO Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Läs inlägg ovanför dig. Som jag och andra har skrivit.

http://www.notebookcheck.net/AMD-A-Series-A6-4400M-Notebook-P...
Lite info om Cpun. Det är nog inga konstigheter att få in en vanlig 2.5" ssd.
Upplösningen är ju standard på dagens budgetdatorer.

Max 1st per kund just nu med. Var väl många som var intresserade. Förut var det max 2st.

Tack för svaret! Någon som vet vad ord pris är på den eller vad den kostar i butik??

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Tack för svaret! Någon som vet vad ord pris är på den eller vad den kostar i butik??

Runt en 4500 till 5000kr.
På systersidan till EG så ligger den på 49.. något och på netonnet finns en variant av den för 45.. något.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Runt en 4500 till 5000kr.
På systersidan till EG så ligger den på 49.. något och på netonnet finns en variant av den för 45.. något.

Ok, tack för svar! Finns nog ingen liknande prestanda till detta pris, blir givetvis ett köp. Är detta någon äldre\utgående modell? Eller varför är den så kraftigt rabatterad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Ok, tack för svar! Finns nog ingen liknande prestanda till detta pris, blir givetvis ett köp. Är detta någon äldre\utgående modell? Eller varför är den så kraftigt rabatterad?

Sitter en Amd propp i den som nästan når upp till en i3:a men grafikkortet i den är jue helt okej. Prestanda per krona är oslagbart för bärbart om man skall spela billigt.

Har rekommenderat en polare till mig att köpa den han behövde nån ny och billig dator främst för surf och lite småspelande och han hade bara budget på 4000:- så dök denna upp så ja jag får hjälpa honom när den väl är på plats.

Blev ingen själv då jag inte är i behov av nån ny.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Skrivet av MeGustif:

Hej. Ni kanske har sett att jag gjorde en tråd igår om att min kompis skulle skaffa en ny bärbar dator för 3500 kr där han skulle kunna spela TF2 och SKYRIM på med sämsta grafik så sa alla att det inte finns och kommentarer som "Med en laptop på 3500kr stadiet kan han nog inte ens lana paint med hygglig fps" och "Självklart finns det spel den kan klara! Röj såklart! Men tryck för allt i världen inte på bomberna, då laggar nog datorn fast+att man förlorar!". Vilket var ganska roligt och gav oss några goda skratt, tack! Men alla sa att det inte skulle funka så jag sa det till min kompis som i sin tur pratade med sin mamma och nu så är budgeten ~4500kr. Som tidigare så ska datorn klara av TF2, Garry's Mod och Skyrim på sämsta grafik. Ska inte vara för stor eller tung då han ska ta med den till skolan varje dag (anledningen att han skulle få en bärbar dator var att när hans mamma skulle låna hans skoldator (våra skoldatorer är otroligt klena och långsama) så tyckte hon den var oanvändbar så hon erbjöd sig att köpa en ny åt honom.

Den ska ha hygglig batteritid så den kan användas på några lektioner.

Det är kraven, Var snäll och lämna en komentar TACK!!!

Förlåt om du tog illa upp om röjkommentaren, men det lät lite patetiskt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Sitter en Amd propp i den som nästan når upp till en i3:a men grafikkortet i den är jue helt okej. Prestanda per krona är oslagbart för bärbart om man skall spela billigt.

Har rekommenderat en polare till mig att köpa den han behövde nån ny och billig dator främst för surf och lite småspelande och han hade bara budget på 4000:- så dök denna upp så ja jag får hjälpa honom när den väl är på plats.

Blev ingen själv då jag inte är i behov av nån ny.

Ok. Så den klarar LoL och csgo utan problem? Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Ok. Så den klarar LoL och csgo utan problem? Tack för svar!

Det lär den klara utan problem.

Den lär inte maxa spel i högsta inställningarna men klara dem absolut då radeon hd 7670m ändock är ett helt okej kort.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grabben_83a:

Det lär den klara utan problem.

Den lär inte maxa spel i högsta inställningarna men klara dem absolut då radeon hd 7670m ändock är ett helt okej kort.

Härligt! La en beställning på den. Dock verkar det som ordern inte gick igenom? Någon annan som haft problem med elgiganten förr? Har inte fått orderbekräftelse, laptopen ligger fortfarande kvar i kundvagnen och har ingen historik på "mina ordrar" men pengar har dragits. Betalade med internetbank SEB. Skumt detta.

Permalänk
Medlem

Jag antar att ifall man stoppar in en SSD så kan man inte ha 1TB-hddn kvar, utan det finns endast plats för en hårddisk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Förlåt om du tog illa upp om röjkommentaren, men det lät lite patetiskt..

Nej det gör inget den var ganska rolig!