Nätverkskort till ASUS G53jw hjälp

Permalänk

Nätverkskort till ASUS G53jw hjälp

Hej!
Är inte säker på om detta bör ligga under köpråd eller teknisk support. Men ber om ursäkt på förhand om det hamnat fel.

Nåväl... Nu har mitt medföljande trådlösa nätverkskort, efter en tids problem, klappat ihop helt och hållet. Jag tror att den enda lösningen är ett nytt kort och har därför siktat in mig på att köpa följande: http://www.proshop.se/Natverkskort-(adaptrar-osv.)/Intel-Cen...

Jag skulle bara vilja få bekräftat om detta kortet är kompatibelt med min burk som alltså är en ASUS G53jw.

Mvh andersson

Permalänk
Medlem

Om det sitter ett halvstorleks mini card där så kommer det att fungera.
Men kolla hur många antenner du har, 6205 har ju bara 2, 6300 har 3.

Vet inte exakt vad för kort din dator har men ASUS brukar gilla Atheros.
Och då kommer ett Intel kort ge en ENORM prestandaboost.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Om det sitter ett halvstorleks mini card där så kommer det att fungera.
Men kolla hur många antenner du har, 6205 har ju bara 2, 6300 har 3.

Vet inte exakt vad för kort din dator har men ASUS brukar gilla Atheros.
Och då kommer ett Intel kort ge en ENORM prestandaboost.

Har inte rikigt koll på hur man kollar antennerna. Men det sitter mkt riktigt ett sketet atheros kort där idag. Ett som jag inte kommer så bra överrens med ;). Tack för ditt snabba svar dock!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Andersson9:

Hej!
Är inte säker på om detta bör ligga under köpråd eller teknisk support. Men ber om ursäkt på förhand om det hamnat fel.

Nåväl... Nu har mitt medföljande trådlösa nätverkskort, efter en tids problem, klappat ihop helt och hållet. Jag tror att den enda lösningen är ett nytt kort och har därför siktat in mig på att köpa följande: http://www.proshop.se/Natverkskort-(adaptrar-osv.)/Intel-Cen...

Jag skulle bara vilja få bekräftat om detta kortet är kompatibelt med min burk som alltså är en ASUS G53jw.

Mvh andersson

Köp Intel advaced N 6235 om du kommer behöva bluetooth också.
http://www.inet.se/produkt/5405483/intel-wlan-module-n-6235-m...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

Har inte rikigt koll på hur man kollar antennerna. Men det sitter mkt riktigt ett sketet atheros kort där idag. Ett som jag inte kommer så bra överrens med ;). Tack för ditt snabba svar dock!

Skickades från m.sweclockers.com

Skruva upp datorn och kolla på kortet.
Men som cokeman skrev, kolla upp om du även behöver blåtand på det.
Du måste iofs inte köpa ett med BT, men använder du BT och det sitter på ditt Atheros så kan det ju vara bra att ha

3 antenner:

2 antenner:

Permalänk

Det är ovanligt med 3 antenner fabriksmonterat, annars får du dra den 3:e antenn kabeln själv.

Men som sagt behöver du inte bluetooth så gå på ett 6300 istället.

Skall du ha det absolut snabbaste kortet på marknaden så skall du satsa på BigFoot Killer Wireless N 1103 men du får beställa det från utlandet och det kostar lite mer förstås. http://www.amazon.com/Bigfoot-Networks-KillerN-1103-Notebook-...

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Tack för alla svar!:) jag kör nog på det jag länkade ändå. Vill ha nåt billigt, bluetooth kvittar.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

Tack för alla svar!:) jag kör nog på det jag länkade ändå. Vill ha nåt billigt, bluetooth kvittar.
Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Du kommer bli grymt nöjd.
Jag byter bums till Intel på allt som kör trådlöst hermma, ofta får man minst dubbla bandbredden ibland mer än så !
I min Zotac AD04 femdubblade jag dan faktiska hastigheten ! (den hade också Atheros-skit som standard).