Permalänk

Bluray till Usb 2.0

Jag har tänkt plocka ut min bluray-brännare ur min bärbara för att sätta in en hdd via caddy.

Jag hade tänkt koppla in brännaren externt via adapter när jag behöver den (vilket inte direkt är ofta). Enklast vore slimline sata -> USB. Jag har USB 3.0 portar i datorn men ingen tillverkare av överkomliga adaptrar har 3.0 så jag får väl nöja mig med 2.0.

Jag undrar bara om brännaren blir långsammare om jag kopplar in via USB 2.0. Hittar inga specs på brännaren men den heter något med triple writer, kan det vara hastigheten (alltså 3x) eller är det att den bränner tre olika format (CD, DVD och Bluray). Får väl återkomma med hastigheten om det är oklart.

Klarar USB 2.0 3x-hastighet? Skulle jag tappa mycket hastighet annars och när skulle det märkas?

Edit: Hittade denna kombo - https://datordax.se/product/45099

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

har själv åtminståne inte märkt nån direkt större skillnad mellan usb2 och 3. Knappast nån märkbar hastighet.
Annars får du vel testa med båda och se om det märks någon skillnad.

Visa signatur

ProcessorIntel core i7 3770 3,40ghz.Moderkort P8z77-V.Grafikort Gtx 1080 FTW.Ram 8gb.Strömkälla 630watt nexus.Hårdskivor 2tb hdd. Samsung 500gb ssd. Adx tangentbord.Box NZXT guardian 921.SkärmmonitorMus Adx

Permalänk
Skrivet av Gamer92:

har själv åtminståne inte märkt nån direkt större skillnad mellan usb2 och 3. Knappast nån märkbar hastighet.
Annars får du vel testa med båda och se om det märks någon skillnad.

Var inte riktigt så jag menade, finns inga usb 3.0 adaptrar.

Frågan är, lite förenklat: förlorar man mycket prestanda på att köra en bluray-brännare via usb 2.0 istället för SATA?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S