Permalänk
Medlem

Spel tips

Hej det är så att jag undrar om någon kan ge tips på några bra story spel som inte bara inbär att springa skuta som t.ex, call of duty eller battlefield det får vara shooters men som sagt med en bra story.

Permalänk

Vad tror du om Fallout 3 / New Vegas? FÖr mycket rollspel?

Annars finns ju Mafia 1.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mackan15:

tack för tipset har testat mafia 2 demot och har funderat ett tag på att köpa det. Men måste man spela mafia 1 för att förstå mafia 2.

Jag har inte spelat mafia 1 men mafia 2 är nog spelet med min favorit story, tror inte dom hänger ihop(?), har för mig att mafia 1 och 2 är typ paralella

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

L.A Noire är sweet. Du är dektektiv i USA på 1947 talet. Asså, kalla det story kanske men det är kul

Annars ska du ha story så ska du fan testa Alan Wake. Jag har aldrig spelat spel för story, inte ett enda men Alan Wake var det första spelet under min livstid där jag blev helt jävla såld på storyn. Var tvungen att sova men fan ville upp snabbt och veta vad som hände! Det är lite av ett skräck spel också. Du springer runt med en ficklampa och du har s.k demoner/spöken som försöker döda dig. Hela storyn är egentligen att du är en författare och storyn i en bok du har skrivit har nu blivit sann och din fru saknas som du letar efter

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

L.A Noire är sweet. Du är dektektiv i USA på 1947 talet. Asså, kalla det story kanske men det är kul

Annars ska du ha story så ska du fan testa Alan Wake. Jag har aldrig spelat spel för story, inte ett enda men Alan Wake var det första spelet under min livstid där jag blev helt jävla såld på storyn. Var tvungen att sova men fan ville upp snabbt och veta vad som hände! Det är lite av ett skräck spel också. Du springer runt med en ficklampa och du har s.k demoner/spöken som försöker döda dig. Hela storyn är egentligen att du är en författare och storyn i en bok du har skrivit har nu blivit sann och din fru saknas som du letar efter

Måste nog rekomendera alan wake jag också slutet kan ju dock diskuteras..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

Deus Ex

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk

Assasins creed serien bra story mkt att göra om du vill tar du hela serien har du och göra ett tag

Visa signatur

PC1:Mobo:P8Z68-V Pro Cpu:i7-2600K @ 4.4Ghz CpuKylare:Noctua NH-D14 Gpu:ASUS GTX 690 Ram:XMS3 DDR3 1600MHz 16GB HDD:HyperX 3K SSD 240GB,OCZ VERTEX Plus 120GB ,1.0TB Bildskärm:3 x ACER 24''TFT 3D 120Hz Chassi:Thermaltake Level 10 GT Psu:HX750W Silver Mod OS:Win 7 Pro
MediaPC: Mobo:GA-78LMT Cpu:II X4 965 3,4GHz Cpukyl:Hyper 212 EVO Ram:8GB 1600Mhz Psu:CX 430M Mod Chassi:Define Mini Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Måste nog rekomendera alan wake jag också slutet kan ju dock diskuteras..

haha ja, var liksom typ, wtf? vad hände? vad kommer hända? men men

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera första Dead Space! Älskar det spelet

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolus1978:

Assasins creed serien bra story mkt att göra om du vill tar du hela serien har du och göra ett tag

håller med om detta också. dock var assassins creed 3 mitt första assassins creed spel men det var bra. Slutet var dock det sämsta jag någonsin upplevt i spelvärlden....

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

ja för fan kolla in Deus ex som nån tidigare sa i tråden, bästa spelen nånsin ju.. Deus ex HR brukar kunna kosta runt 70-100 kr på diverse ställen av nån anledning också

och tål man taskig grafik så är Deus ex 1 riktigt bra också, kan behövas skaffas DX 10 renderer för o få det att fungera bra

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Far Cry 3
Sleeping Dogs
Metro 2033
Borderlands 1/2
Hitman
Call of Juarez
Legend of Grimrock
Total War: SHOGUN 2
Arma...

OSV

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga bioshock, visst springer man runt och skjuter, men riktigt bra story.

Permalänk
Medlem

Konstigt att ingen har nämnt GTA men det kanske är för uppenbart

Annars "The testament of Sherlock Holmes" ett oväntat tillfredsställande spel faktiskt, jag kunde inte slita mig ifrån det för än jag löst gåtan.

"Heavy Rain"

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Mafia 2 gillade jag väldigt mycket, metro 2033 likaså och mass effect serien.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem
  • Secret of Monkey Island 1 & 2, sjukt roliga spel. Men de är ju gamla så inget man sätter sig med en halvtimme i taget.

  • Grim Fandango, går nog inte att få tag på. Möjligen med Emulator. Fantastiskt spel.

  • Mafia 1 och 2, de har inget med varandra att göra förutom en scen. Ettan har bättre story, men tvåan är bättre än det mesta idag.

  • Fallout 3 &/eller NewVegas, stämningen är här, liksom Mafia, helt fantastisk. Tydligen så verkar folk gilla antingen eller. I båda har du alltid ett hum om vart du ska, I Fallout har du radion som berättar och Vegas ser du det högsta huset i Vegas city varje kväll, men det är långt dit.

Far Cry 3 hade tråkigt gameplay, det försökte med story men musiken, stämningen och gameplay kan inte mäta sig med de andra.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem

Portal 1 och 2 är ju rätt najs också, kanske inte fruktansvärt mycket story men grymt bra spel! (Mer story i tvåan och de är väl inte tvunget att spela igenom ettan innan egentligen, men de hänger ändå ihop lite)

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk

Legacy of Kain spelen har bästa storyn någonsin, dom och Planescape Torment om du du inte bryr dig om helt sjukt föråldrad grafik!

Legacy of Kain spelen är en helt sjukt episk story över 3 spel, då Soul Reaver spelen och inte prologerna om Kain.
I Planescape vaknar du upp i ett bårhus utan minnen men kommer snabbt underfund med att du är odödlig, och den enda ledtråden du har är en tatuering som det står "Pharoad har din journal".

Sedan måste jag tillägga att jag verkligen diggade Farcry 3 också på sistone, inte kanske att springa runt och panga men att smyga och stealth mörda alla, mycket planering och tålamod. Lite Hitman på semester liksom.

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen

Permalänk

[QUOTE="kyre;13335477"][LIST]

[*]Grim Fandango, går nog inte att få tag på. Möjligen med Emulator. Fantastiskt spel.

Riktigt riktigt roligt, önskar att det släpptes igen så man kan spela det på senare os.
Skulle köpa det utan att blinka

Visa signatur

Asus z77 v lx 2 1055| Intel 3570k |Sapphire hd7950 3gb|
h60 kylare|Antec p183 V3|NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay|
OCZ AGILITY 3 2.5" 120GB SSD SATA/600 MLC |QPAD MK-50 PRO| MS 3.0 | + filt och saft

Permalänk
Medlem

[QUOTE="davey2kay;13335983"]

Skrivet av kyre:

[LIST]

[*]Grim Fandango, går nog inte att få tag på. Möjligen med Emulator. Fantastiskt spel.

Riktigt riktigt roligt, önskar att det släpptes igen så man kan spela det på senare os.
Skulle köpa det utan att blinka

Det går ju att hitta, du förstår nog var

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Manhunt

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk

Rekomenderar Metro 2033 starkt!

Storyn är helt fantastisk och grafiken också. Om du har tur kan du hitta det gratis någonstans!

Annars är Stalker serien också bra och AC serien men det är kanske för lite pang pang i det

Permalänk
Medlem
Skrivet av ja som e månsson:

Rekomenderar Metro 2033 starkt!

Storyn är helt fantastisk och grafiken också. Om du har tur kan du hitta det gratis någonstans!

Annars är Stalker serien också bra och AC serien men det är kanske för lite pang pang i det

Metro har jag hört ska vara bra, skön stämning.

Ett till tips som jag inte vet riktigt... Half-Life serien. (1, 2, Episode 1 & Ep2.) Är typ bra, skön stämning där med, men det är lite som att kolla på Lost serien. Det är spännande, en hint om att det är rätt skruvat, men man får ju aldrig reDA PÅ NÅGOT!!!111

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Lite nytt.

Många bra tips på spel i denna tråden.

Jag vill slå ett slag för MASS EFFECT serien och det ofta förbisedda RAGE.

De har gett mig många kvalitetstimmar spelande.

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF Gaming X670E-Plus | CPU: AMD Rysen 7 7800X3D | GPU: Nvidia founders edition 3080 ti | RAM: Kingston 32GB | Kylare: Noctua D15| Chassi: Fractal Design R7 | PSU: Corsair AX850 | Lagring: SSD M.2 2TB + 500GB + 10TB HDD + Nas 4TB Raid 1 | Skärm: Dell U2713H 1440p

Permalänk
Skrivet av Cawer:

Har ARMA en story? xD

Många bra förslag annars. Bioshock och DeusEx är som sagt ganska bra.