Dator bootar inte, ingen bild, dör efter 1 minut

Permalänk
Medlem

Dator bootar inte, ingen bild, dör efter 1 minut

Hej.
Det är så att min dator inte startar, eller ja den startar men får ingen bild och efter typ 1 minut så dör den igen.
Alla fläktar går igång inkl. grafikkort och CPU kylare, även hårddisken går igång lite innan datorn slocknar.
Det enda jag lagt märke till är en röd led som blinkar en gång, "mem ok" eller något i den stilen står det brevid.

Specs är som fäljer;
Corsair HX 750W Modular
ASUS M4A89GTD PRO AM3
AMD Phenom II X6 1055T
Corsair XMS3 160MHz 2x4GB Vengeance CL9
XFX Radeon HD6950 1GB x2 i Crossfire
Corsair SSD Force F60A 60GB
Seagate Barracuda 7200.12 1TB SATA3.0

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

kan du säga lite mer vad som har hänt. har du bytt delar eller rört något i datorn?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Har inte rört något i datorn sen den monterades, vilket var ungefär när BF3 släpptes.
Är inte säker på om datorn var i viloläge eller avstängd, men den startar helt enkelt inte nu. Vet inte riktigt vad mer jag kan säga.

Har testat att flytta runt minnena och kollat så att alla sladdar sitter ordentligt.

Permalänk
Medlem

Nu kör den utan att stängas av, men fortfarande ingen bild.
Allt är igång. Grafikkorten är varma, hårddisken snurrar, det enda som lyser på moderkortet är en grön LED som det står SATA vid.
Dock blinkade den röda ram lampan några gånnger vid starten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d_meehan:

Nu kör den utan att stängas av, men fortfarande ingen bild.
Allt är igång. Grafikkorten är varma, hårddisken snurrar, det enda som lyser på moderkortet är en grön LED som det står SATA vid.
Dock blinkade den röda ram lampan några gånnger vid starten.

Testa köra med en RAM sticka,
Av de du berättar tror jag ram minnena är defekta, hade liknande problem..
När jag byggde en dator och starta den första gången, så starta den, sen slocka, sen automatiskt starta den igen, ingen bild.
Fick bild en stund, sen Bluescreen, datorn startar om, ingen bild och fortsatte så..
Fick däremot en fungerade dator med en Ram sticka, men såfort jag satte i alla 4 så funka de inte.

Permalänk
Medlem

Om du inte hittar något problem med minnena så skulle jag prova att dra ur båda grafikkorten och se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Prova att ta ut batteriet i moderkortet och sedan sätta i efter en stund

Visa signatur

life's shit-.-