Spelveckan: Sniper – Ghost Warrior 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghandpivot:

Det här med att PS4 är kraftfullare än PC är för övrigt ett minst lika stort skämt som Sniper Ghost Warrior. Man kan inte bara dra alla PC över en kam, en dator kan ju vara allt från en 500 kronors klump till ett monster för 50 000. Supersnabbt ram-minne gör inte PS4 överlägsen, då varken grafikkrets eller cpu är från den senaste generationens hårdvara. Dock är det kul att Sony är stolta över sin produkt, och det ska även bli kul att få se vart spelen kan ta vägen nu när vi inte hålls tillbaka av uråldriga konsoler!

Allt är ett skämt som inte är fördel till PC delvis positivt för konsoller?

Sweclockers i ett nördskal.

Permalänk
Avstängd

de flesta jag känner

De har inte en PC i närheten av vad vi här har. Så lite kan det ligga i att PS4 är kraftfullare än den PC vanligt folk har hemma.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

och här sitter man o gankar allys som farmar Reare Elites

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

När en spelutvecklare sätter sig ner för att börja planera för hur krävande ett nytt spel skall tillåtas vara för PC-hårdvaran så sätts inte ribban vid vad x79, 16GB minne och Titan klarar av (överraskning va). Lägsta referens som spelet utgår ifrån är otroligt mycket lägre. Det enda en stark PC får som bonus är att man kan höja utseendet litet här och där men grunden för spelbarheten är fortfarande den samma som för långt svagare datorer.

Kan ni tänka er hur kralligt ett spel skulle bli om man sade åt en utvecklare att helt anpassa, optimera och pressa allt till sitt yttersta i världens starkast tänkbara PC? Alltså programmera och fullt optimera för dessa specifika komponenter. Detta skulle även innebära att mellanprogram kunde tas bort och allt programeras för just dessa komponenter direkt. Andra datorer skulle alltså inte kunna köra spelet dels för att de helt enkelt hade för litet kraft, dels för att de inte skulle kunna läsa koden. Gjorde man så skulle spelet bli fullkomligt legendariskt för sin tid helt baserat på det tekniska. Detta scenario är verklighet på konsolerna men helt omöjligt att uppnå inom PC-världen. Ändå är det just detta förhållande alla utgår ifrån när de säger att "PS4 har ju bara den och den komponenten men min PC däremot...".

Om PS4 inte har en referensribba som ligger högre än den för dagens PC-miljö så skulle jag bli förvånad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stormense:

De har inte en PC i närheten av vad vi här har. Så lite kan det ligga i att PS4 är kraftfullare än den PC vanligt folk har hemma.

Alla jag känner har typ datorer i den klassen jag har i sign

Från 6950 till 7970 Och GTX460 till GTX 670...

Men sen är vi Pc-entusiaster med

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Ak-47:

Alla jag känner har typ datorer i den klassen jag har i sign

Från 6950 till 7970 Och GTX460 till GTX 670...

Men sen är vi Pc-entusiaster med

Ja. Konsollerna kommer aldrig vara bättre än PC förrän de börjar släppa konsollen med den nya generationen grafikkort.

Permalänk
Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Ja. Konsollerna kommer aldrig vara bättre än PC förrän de börjar släppa konsollen med den nya generationen grafikkort.

Made my day, är du så trångsynt verkligen?

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av wankeer:

PÅ pappret är ju dagens PC bra mycket kraftfullare än en Ps4, men i och med att man kommer kunna nyttja kraften effektivare i en Ps4 långt mycket bättre faktiskt så blir den ju kraftfullare i praktiken.

Så att ps4 hårdvara är utdaterad är ju totalt ointressant om man nu kan få saker att se bättre ut på den än på PC.

Amen to that! ...Men det verkar ju inte PC fanboysen fatta (är en själv)

Permalänk
Medlem

fan nu räcker inte mina 16 gb nu när ps4 kommer ha hela 8 gb, attans...Får köpa 2 stickor till så jag kan maxa alla spel...

Permalänk
Medlem

Vad har en dator i beräkningskraft?
Vad har en PS4´a?
Taaaaaaada! Enkel matte...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd

"Simuleringar"
Att en sim får en order att ta närmsta hus/jobb är inte vad jag klassar som en simulering.
Om en sim hade ett permanent jobb, dit den alltid åkte mellan kl 7 - 16 och hade ett eget permanent hem osv DÅ hade jag kanske klassat det som simulering. Inte alls när allting sker slumpmässigt. Man kan likagärna skippa simmar helt ifall allting ska vara så slumpmässigt, för som det är nu så har simmarna ingen betydelse i spelet.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Äre sant?

Skrivet av M1NT:

"PS4 kraftullare än PC"

What!?

Shit jag måste uppgradera.

Visa signatur

I ate a clown once, he tasted funny :)

MB: Asus X99-A, GPU: Asus GTX980Ti, CPU: Intel 5820K, Ram: 16GB 2666Mhz, Ljud: Sound Blaster Z, Skärm: ASUS VG278H 120Hz., Datakunskap:Amatör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maho:

Vad har en dator i beräkningskraft?
Vad har en PS4´a?
Taaaaaaada! Enkel matte...

Cell hade ju högre än i7?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Cell hade ju högre än i7?

Och vad har en gammal Cell med en ps4 och en ny pc att göra?
Det sitter även mer saker i en konsol/pc än bara en processor...

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maho:

Och vad har en gammal Cell med en ps4 och en ny pc att göra?
Det sitter även mer saker i en konsol/pc än bara en processor...

Før ni skrev Berækningskraft, ofta anvænder man inte grafikkort till sådant?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Starcraft II HotS kampanjen är rejält intensiv så här långt! Tror jag kommit rätt långt med!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Jag gillade SGW2. Roligt med fokus på stealth och sniper. Ettan var lite mer blandad vilket jag inte riktigt gillade, samtidigt så gillade jag sniperuppdragen bättre i ettan än i tvåan.

Helt klart värt 30€ på Steam. Hade det kostat 50€ så hade jag inte köpt det.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Før ni skrev Berækningskraft, ofta anvænder man inte grafikkort till sådant?

Skulle vilja påstå att man använder grafikkort till det ganska ofta faktiskt.

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Maho:

Skulle vilja påstå att man använder grafikkort till det ganska ofta faktiskt.

Vi dödliga använder ju sällan om ens öht grafikkort till några beräkningar?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Ultimate Ghost Warrior Sniper Paladin of Justice. Cheesy titel, Cheesy trailer. Generisk och tjatig genre. Inget nytt. Skulle aldrig köpa.

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om PS4 när det är problem på hemmaplan och Simcity (5)...? Är glad jag inte la mina pengar på det. Hoppas de kan fixa till det och lösa alla problem det har så jag kan köpa det. Älskar stadsplanerings spel. Senaste halv bra spelet i den kategorin var citiesXL och det var knappast fel fritt. Simcity 4 det är guldkornet vi vill ha igen. Så jag håller tummarna på att det kanske går att lösa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PS4 kraftfullare än PC ? tror mer på vad Crytek sa om konsolerna vs PC, PC är ju långt före konsolerna hur man än gör, bara datorn är high-end.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Vi dödliga använder ju sällan om ens öht grafikkort till några beräkningar?

Är du medveten om vad grafikkortet gör när det omvandlar indata från CPU/RAM till utdata för skärmen?

Just det, beräkningar...

Ett GTX 680 har 1536 beräkningsenheter som arbetar parallelt för att bland annat rendera grafik (kallade CUDA cores på engelska).

Ett HD 7970 har 2048 beräkningsenheter som arbetar parallelt för att bland annat rendera grafik (kallade Steam cores på engelska).

Hurvida dessa kärnor används för att beräkna grafikrenderingsrelaterade saker eller andra saker såsom AI/kollision/fysik osv är upp till programmerarna idag. Det är inget du som "dödlig" spelare märker annat än att dessa områden ofta flyter bättre än om CPUn skulle tagit hand om allt själv.

För att rendera ca 2 miljoner pixlar (1920x1080) 60 gånger per sekund behöver ett modernt grafikkort göra rätt många beräkningar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Är du medveten om vad grafikkortet gör när det omvandlar indata från CPU/RAM till utdata för skärmen?

Just det, beräkningar...

Ett GTX 680 har 1536 beräkningsenheter som arbetar parallelt för att bland annat rendera grafik (kallade CUDA cores på engelska).

Ett HD 7970 har 2048 beräkningsenheter som arbetar parallelt för att bland annat rendera grafik (kallade Steam cores på engelska).

Hurvida dessa kärnor används för att beräkna grafikrenderingsrelaterade saker eller andra saker såsom AI/kollision/fysik osv är upp till programmerarna idag. Det är inget du som "dödlig" spelare märker annat än att dessa områden ofta flyter bättre än om CPUn skulle tagit hand om allt själv.

För att rendera ca 2 miljoner pixlar (1920x1080) 60 gånger per sekund behöver ett modernt grafikkort göra rätt många beräkningar

Tänkte på beräkningar som annat och inte rendering av frames.

Fast tar vi ett dåtidens PS3 och ett dåtidens "top of the line" PC och jämför de i beräkningsprogram så kommer konsollen vinna om den är optimerad. PC kommer aldrig och blir aldrig optimerat för något då alla har olika komponenter. En stark dator kommer aldrig användas fullt ut. Visst de är tekniskt myyycket kraftullare, men egentligen inte.

Ang Amnesia, ska inte spelet se bättre ut? Eller är det bara galet dåligt komprimerad video? Ser nästan sämre ut grafikst än det första spelet!
Fast det ser även bra ut, spelmässigt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Simo Häyhä, aka "White Death" (Vita Döden), historiens farligaste sniper med över 500 bekräftade kills.

I -40 graders kyla dödade han Ryssar under Finsk-Sovietiska kriget.
Han var som ett spöke för Ryssarna som var livrädda för honom och pratade om honom som ett spöke. Ryska armen kände sig demoraliserad för dom bara dog hela tiden.

Så dom satte in counter-snipers, alltså snipers som skulle döda snipern. Men han snajpade deras counter-snajpers som skulle snajpa honom.

https://en.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4
http://www.badassoftheweek.com/hayha.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

På pappret är ju dagens PC bra mycket kraftfullare än en PS4, men i och med att man kommer kunna nyttja kraften effektivare i en PS4 långt mycket bättre faktiskt så blir den ju kraftfullare i praktiken.

Så att PS4:ans hårdvara är utdaterad är ju totalt ointressant om man nu kan få saker att se bättre ut på den än på PC.

Vad bra att spelen kommer se bättre ut på konsol. Vem bryr sig om faktisk gameplay/story, ju mer military corridor shooters med massa quick time events detso bättre!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av wankeer:

På pappret är ju dagens PC bra mycket kraftfullare än en PS4, men i och med att man kommer kunna nyttja kraften effektivare i en PS4 långt mycket bättre faktiskt så blir den ju kraftfullare i praktiken.

Nä.
PS4'an blir kraftfullare i praktiken för att precis som i dag kommer spelen att skrivas för PS4'an, och sen blir det en kass, ooptimerad, maskinportning till PC. Det har ingenting att göra med enhetlig hårdvara, det är bara att all mjukvara kör bäst på den plattform den är skriven för (jf Photoshop på Mac & windows, MSWord på Mac & windows, Apache på linux & windows etc etc).

Skrivet av Kvickstick:

Vad bra att spelen kommer se bättre ut på konsol. Vem bryr sig om faktisk gameplay/story, ju mer military corridor shooters med massa quick time events detso bättre!

Det är ju det folk vill ha. Användarna har röstat med sina pengar, och säger att de älskar korridorer, handhållning, autoaim, att inte kunna ändra kontrollerna, och konstanta oskippbara cutscenes.
Det är ingen idé att bli sur för att tillverkarna tillverkar skit, när det faktiskt är så att användarna köper skit men ignorerar eller piratar kvalitet.

Skrivet av Dwightschrute:

Cell hade ju högre än i7?

Näh, det är många år sen PS3 kunde konkurrera på Folding@home, SETI och liknande.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Det är ju det folk vill ha. Användarna har röstat med sina pengar, och säger att de älskar korridorer, handhållning, autoaim, att inte kunna ändra kontrollerna, och konstanta oskippbara cutscenes.
Det är ingen idé att bli sur för att tillverkarna tillverkar skit, när det faktiskt är så att användarna köper skit men ignorerar eller piratar kvalitet.

Skrämmande, men det är som du säger...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

PS4 är mycket kraftfullare än en PC eftersom den har 8GB RAM-minne!

Jag har ett USB minne på 16Gb dvs dubbelt så bra som PS4:an

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

PS4 Bättre än PC. Det är som att säga att den här saab 9-3 Aero är snabbare än en volvo. Vilken volvo då? En 240? Nej tomtar är dom...

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"