Fifa 13 [PC] laggar av någon konstig anledning

Permalänk
Medlem

Fifa 13 [PC] laggar av någon konstig anledning

Tja!

Skulle behöva lite expertis, förväntar mig inte att få ett rakt svar utan uppskattar lite brainstorming bland datorkunniga.

När jag spelar på min datorskärm så flyter spelet på perfekt men när jag kör på tvn så "spikar" det, det laggar alltså inte hela tiden utan det händer någon gång i minuten att spelet liksom hackar till.

Tvn är en Panasonic Viera TX-P50, 2000 Hz.
Datorn är nästan helt ny. Intel i7a, 16 gb ram, ssd hårddisk och ett Asus gtx 660ti grafikkort.

Har försökt ändra inställningarna i spelet, bland annat vsync och höjt och sänkt renderingskvalitén men inget har funkat.

Kan det vara någon inställning på tvn eller något med programvaran på grafikkortet?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Testa med en annan kabel till tvn

Permalänk
Medlem

Har för mig att bilden kan bli lite sämre pc till tv istället för pc till datorskärm

Vilken kabel använder du till TVn ?

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaaanZ:

Testa med en annan kabel till tvn

Men är det någon skillnad när kabeln inte är längre än 3 meter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marreboy:

Har för mig att bilden kan bli lite sämre pc till tv istället för pc till datorskärm

Vilken kabel använder du till TVn ?

Jag kör med hdmi till tvn och dvi till datorskärmen (har dock en omvandlare från dvi till hdmi i ena änden eftersom det inte finns något dvi-uttag i skärmen).
Hdmi kabeln är 3 meter lång, märke vet jag inte

Permalänk

Vissa tvapparater har något som heter game-mode. Kolla om du har något sådant.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Vissa tvapparater har något som heter game-mode. Kolla om du har något sådant.

Tack för tipset, det hade jag