Köpa från D3 Oneplay, tillförlitliga?

Permalänk
Medlem

Köpa från D3 Oneplay, tillförlitliga?

Hej, undrar om någon av er vet något om denna sidan
http://www.oneplay.com/store/details/10183/gameinfo#reference...

Permalänk
Medlem

Blir ett köp därifrån nu

Permalänk
Medlem

"We can no longer guarantee delivery of CD keys on the 14th of May at. 23:59:00. The CD key will instead be delivered before the 18th May"
Men ditt val

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Betalat nu, kom dock inte upp en sequrity question....
Jo men det står 14 på lager, och jag ska ändå vara borta till på söndag

Permalänk
Medlem

Varför vill man köpa därifrån då det tex är 50-60kr dyrare än vad det är i en svensk butik?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Hittade inte någon annan stans om var billigare, kostade ju bara 439

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Hittade inte någon annan stans om var billigare, kostade ju bara 439

http://www.ginza.se/product/pc-action-aventyr/diablo-iii/8681...

Och om du verkligen riskerar att inte få någon nyckel för ett par tior så är det ganska så dum-snålt ^^

Permalänk
Medlem

Jag skulle verkligen vilja avråda alla att beblanda sig med den verksamheten. Nu har jag visserligen inte köpt en nyckel, men väl provat på deras prenumerationstjänst, och det var ett helvete att bli av abonnemanget. Det fanns ingen som helst överseende om att slippa betalar extra räkningar trots deras egna fel, eller väl genomtänkta scamplan (?) och usla webbplats.

Skulle tro att fler kommer råka illa ut av den här butiken i den närmaste framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag skulle verkligen vilja avråda alla att beblanda sig med den verksamheten. Nu har jag visserligen inte köpt en nyckel, men väl provat på deras prenumerationstjänst, och det var ett helvete att bli av abonnemanget. Det fanns ingen som helst överseende om att slippa betalar extra räkningar trots deras egna fel, eller väl genomtänkta scamplan (?) och usla webbplats.

Skulle tro att fler kommer råka illa ut av den här butiken i den närmaste framtiden.

Jag skulle säga att den var absolut godkänd! Fick nyckeln precis när det stod att jag skulle få den
Abonnemang är inget jag skulle gå på i ett sådant företag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Jag skulle säga att den var absolut godkänd! Fick nyckeln precis när det stod att jag skulle få den
Abonnemang är inget jag skulle gå på i ett sådant företag

Skickades från m.sweclockers.com

Så länge det fungerar så är ju allt väl. Skillnaden mellan seriösa och mindre seriösa företag är ju oftast hur problem och meningskiljaktigheter hanteras.

Permalänk

Glad i hågen av att hitta ett snabbt sätt att få mig ett D3 testade jag oneplay.com den 29 maj fick svaret att de väntade på nya koder från blizzard...väntade drygt ett dygn och när jag fick koden hade den redan blivit aktiverad.

Tog kontakt med onplay.com och blizzard för att försöka få reda på vad felet var. Fått lite blandade svar från oneplay.com, där ibland att jag borde skriva koden igen logga in och ut från battle.net försöka igen. Från blizzard fick jag precis det här svaret:

"
I am afraid I have some bad news, I have looked into this and that key has indeed already been used, almost a week before your purchase.

Bear in mind that we do not support these third party websites that open the box and email you the key - infact they are breaking our terms of sale as they are not authorised to sell our cd-keys on their own (no-one is infact - digital sales are handled purely by Blizzard on our own store).

Many of these websites that open the box and email the key are pure scams, they either send fake keys or keys they have sold to multiple people.

If you are unfortunate enough to recieve a key thats fake or has been re-sold from these third party websites we will not be able to assist you with a replacement or refund.

All I can suggest in this matter is contacting the website in question and asking for a replacement or your money back.

Kind Regards,

Steve H. "

Så akta er för oneplay.com. Ska nu försöka få tillbaka mina pengar. // Karl

Permalänk

Licensnyckel

Jag beställde nyss SimCity 5 från samma sida (download via Origin) för ca 2 timmar sedan och har inte fått min licensnyckel än? De säger att de ska skicka den ASAP. När ska den komma igentligen?

Permalänk
Medlem

Varför handla dyrt och på osäkra sidor man inte kan lita på >_< när det inte äns kostar mkt i en vanlig hederlig svensk butik.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av noaarnler:

Jag beställde nyss SimCity 5 från samma sida (download via Origin) för ca 2 timmar sedan och har inte fått min licensnyckel än? De säger att de ska skicka den ASAP. När ska den komma igentligen?

Ja, själv köpte jag SimCity 5 för en dag sen. Eller snarare igår kväll. Har än inte fått min satans CD Nyckel. Har väntat i CA 10 timmar. Får nog ta och vänta minst 24 Timmar och sen kolla igen.

Annars blir det kanske så att man tar och mailar dom och kräver sina pengar tillbaka.

---EDIT---
Nu har jag tagit kontakt med skitföretaget, i svar har jag fått att jag aldrig köpte det fastän jag till och med har beställningen på PayPal. Men nu ska jag snart ta och beställa från spelbutiken.se, dom vet jag att dom går att lite på.

Men ja, jag rekommenderar berkligen inte Oneplay, riktig sega sen är deras support väldigt dålig. Kan knappt skriva med stor bokstav och punkt..

Permalänk
Medlem

är man dumsnål så är man dumsnål

var inte så dumma att ni köpar nycklar från sådana där siter, i värsta fall kan det sluta med att ni blir av med erat Steam/origin/blizzardkonto och ni ska vara glada att ni bara blivit av med spelet/pengarna

Permalänk

Jag köpte nyss Skyrim från oneplay, fick min nyckel inom 3 timmar. Den fungerade tiptop.

Permalänk
Medlem

316 kr nu från Oneplay

Men köper du från g2play.net så kostar det 329 kr för mig. Har handlat massvis från den sidan och kan bara rekommendera den. Men som sagt.. alla 3-parts sidor som säljer spel är inte säkra. Samt att det inte ens är säkert att tillverkaren tillåter det.