AMD prissänker processorer i april

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Anon@tor:

1. Jo när det gäller prestanda per kärna och per megaherts
2. I teorin borde de bli det eftersom dom måste klockas högra för att vara likvärdiga.
3. Är inte 25-50% ganska långt ?
4. Ja lite bör dom nog sänka priserna, dom skulle kunna slå intel på multitrådat om dom bara skäppte sina opteron som FX, och dubblerade opteron till 32-64 cores för att slå xeon.

Söderbäck har redan sagt det mesta men.
1 Om du bara räknar prestanda per kärna kan man lika gärna köpa en 2 kärning i3 som en 6 kärning Intel eller hur?
2 Per megaherts är ointressant det som gäller är prestande per sekund.
Inte i praktiken eftersom en CPU nästan alltid går på tomgång och i tomgång drar inte AMD mer än Intel, när jag belastar min FX8350 för fullt blir den 46 grader.
3 undrar var du hittar 50% det gör inte jag, du kan titta på sweclocker stest då ser du att AMD tenderar att förlora i fåtrådat och gå mycket bra eller vinnna i flertrådat men skillnaderna är sällan speciellt stora.
4 Jag äger ingen serverhall och tänker vare sig köpa Xeon eller Opteron, men AMDs processorer för PC är prisvärda redan i dag och behöver inte alls sänka sina priser.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

"Klart vi har kärnvapen, men det är lugnt, vi är schyssta grabbar. Det är klart att vi inte kommer att använda dem, och om vi skulle göra det skulle USA självklart bomba sönder vårt land. Sluta oroa dig." -Iran

Okej, kanske en dålig jämförelse men du förstår principen. Kalla mig paranoid, men jag föredrar ett CPU där användaren har mer kontroll än tillverkaren.

Jo jag kallar dej paranoid. Grejjen är till för att man ska kunna stänga av en cpu där den är stulen t.ex. Du har mer kontroll än tillverkaren, du kan stänga av din dator precis när du vill du också :).

Det är inte som om dom sitter med en lista med din cpu och ditt namn i en databas och en stor jävla "stäng av datorn" knapp som förstör hela CPUn på, om du inte har serienummer och allt kan du inte ens REGISTRERA dig för tjänsten, något som om jag förstått det rätt behövs för att den ska kunna stängas av.

Varför dissar du inte internet? Visste DU att du gör dej mottaglig mot farliga internet-attacker genom att ha internet igång?!

RING NÅGON, VART FAN ÄR FOLIEN NÄR MAN BEHÖVER DEN?!

Permalänk
Skrivet av Coldfire2143:

De flesta prollar hatar Shogun 2

vem kan klandra dom stackars prollarna när CA suger på att göra sina spel multitrådade^^

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Jo, tjena mannen..

Det är sant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

OOH NOES!!

Och du tror på fullt seriöst allvar att det här används? Om det någon gång hade gjort det så hade alla på planeten vetat om det inom en kvart och intel hade konkat fortare än jag kommer kalla dej AMD-fanboy i den här tråden.

Du är en AMD-fanboy.

Konspirationstjat. Tråkigt att AMD fanboys måste börja använda sig utav det som ett argument till att AMD är bättre än intel.

Kasta in en chart över AMDs HTPC-lineup istället. Där ÄR dom faktiskt bättre. Och en prissänkning på 15% på en 5600K skulle göra det så löjligt mycket mer prisvärt än en i3-3220 (den som intel-fanboys kommer rekommendera till HTPCs).

Wat? Varför ger du mig en wall of text med massa antaganden om mig? Sa bara att det finns där angående konspirations tjat, vem sa att kontrollsamhället skulle komma över en natt :9

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

OOH NOES!!

Och du tror på fullt seriöst allvar att det här används? Om det någon gång hade gjort det så hade alla på planeten vetat om det inom en kvart och intel hade konkat fortare än jag kommer kalla dej AMD-fanboy i den här tråden.

Du är en AMD-fanboy.

Konspirationstjat. Tråkigt att AMD fanboys måste börja använda sig utav det som ett argument till att AMD är bättre än intel.

Kasta in en chart över AMDs HTPC-lineup istället. Där ÄR dom faktiskt bättre. Och en prissänkning på 15% på en 5600K skulle göra det så löjligt mycket mer prisvärt än en i3-3220 (den som intel-fanboys kommer rekommendera till HTPCs).

Alldeles för långt svar till en som Trollar och om han inte trollar så har han förmodligen bara rökt på lite för mycket

OnT: funderar själv på att köpa en 8350, har en tajt budget men 8-15% märks knappt på de låga priserna som AMD´s prollar ligger på. Dock var inte 8350 med på listan men det kan ju kvitta

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Coolt, på tiden att FX8320 sänks lite. Har ju bara varit 100kr mellan den och FX8350. Lika bra och köra på en FX8350 då.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Glömmer folk bort att Wii U, PS4 och nya xbox kommer ha AMD prollar å grafikkort/kretsar?
AMD FX-8320 är ett långt mer framtidssäkert alternativ, billigare och likvärdig prestanda.
Tror 4-core prollar kommer hamna efter när de nya konsolerna kommer, som förövrigt sägs likna pc i arkitekturen
för att det ska vara enklare att utveckla till.
Nej AMD har en ljus framtid till mötes nu! Trevligt.

Kom ihåg att konkurrens är positivt för oss konsumenter.

Permalänk
Skrivet av Slagt:

Alldeles för långt svar till en som Trollar och om han inte trollar så har han förmodligen bara rökt på lite för mycket

OnT: funderar själv på att köpa en 8350, har en tajt budget men 8-15% märks knappt på de låga priserna som AMD´s prollar ligger på. Dock var inte 8350 med på listan men det kan ju kvitta

http://m.techspot.com/news/41643-intels-sandy-bridge-processors-have-a-remote-kill-switch.html

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om amd? Intel ska det vara jue