Permalänk

Har inget lag men vill gärna vara med, finns det någon plats öppen så kontakta mig via PM eller Battlelog (Bumbibarnet). Är inte det bästa sedan skivat bröd men kommer heller inte skämma ut eventuellt lag

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Har inte läst hela tråden, men innebär det här att man behöver Premium eller någon form av expasionpack? Eller körs det bara vanilla BF3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Har inte läst hela tråden, men innebär det här att man behöver Premium eller någon form av expasionpack? Eller körs det bara vanilla BF3?

Körs på vanilla, med en gnutta choklad.

Permalänk
Medlem

Vill gärna vara med om man kan joina något lag ?
Länk till battelog http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/98Olllin/stats/2...

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k, GPU: Asus780 , PSU: Corsair AX 750w Gold, RAM: Corsair Vengeance 2x4 GB, Chassi: NZXT H440, MOBO: Asus Sabertooth Z77, SSD: Intel 330 180GB, HDD: Seagate barracuda 1TB, Skärm: Benq XL2411T, Diverse annat: Razer Naga 2014, Sennheiser pc 360 G4ME

Permalänk

När tänkte detta dra igång? Hittade inget datum när jag skummade igenom alla posts. Måste alla spelare vara svenskar eller hur är det tänkt?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Vill vara med men min dator är paj. Har doc ps3 med Bf3 så ifall någon e interesserad att lira så skicka ett pm

Visa signatur

SwD

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av flaxehytt:

När tänkte detta dra igång? Hittade inget datum när jag skummade igenom alla posts. Måste alla spelare vara svenskar eller hur är det tänkt?

Datum är inte helt spikat än.
Det finns ett preliminärt än men är inte spikat tills alla förberedelser är klara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kenneth:

Datum är inte helt spikat än.
Det finns ett preliminärt än men är inte spikat tills alla förberedelser är klara.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Är lätt på Ska fråga resten av laget

Permalänk

jag har knivat en i Eyeballers när dem hade liir på Inet ;D
Im on fast föredrar helst HC men ska väl kunna gå med Normal också ^^
Har premium så bara kicka!
Origin The-Jesterhead

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk

Kan ni inte göra någon sorts lista på vilka som ska vara med hur annars hade ni tänk att ni skulle veta exakt vilka som ska vara med!?

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

När tänkte detta dra igång? Hittade inget datum när jag skummade igenom alla posts. Måste alla spelare vara svenskar eller hur är det tänkt?

Ska 3-bit med?

Permalänk
Medlem

Team Frukostklubben

Jag och mina vänner vill ställa upp. Frukostklubben unite! Var beredda att få era rumpor smiskade. Namn på b:log är pjodorlol. Peace!

Permalänk

Nåt litet Amd vs Nvidia lätt kul, I'm in

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Skrivet av The Echelon:

Ska 3-bit med?

Oklart ;P Jag såg denna tråd precis då när jag postade för några timmar sedan. Hörde med de andra men eftersom vi inte har ett helt svenskt lag längre så undrade jag om vi kunde ha med folk som inte var svenskar eller om det går ändå. Annars har vi nog lite folk utifrån som kan vara med och hjälpa till

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Oklart ;P Jag såg denna tråd precis då när jag postade för några timmar sedan. Hörde med de andra men eftersom vi inte har ett helt svenskt lag längre så undrade jag om vi kunde ha med folk som inte var svenskar eller om det går ändå. Annars har vi nog lite folk utifrån som kan vara med och hjälpa till

Om man ska följa reglerna från första inlägget så kan det bli ett problem.

"Regler:
Inge fusk
Bara sweclockers medlemar
Och ha kul"

Permalänk
Skrivet av milo_:

Om man ska följa reglerna från första inlägget så kan det bli ett problem.

"Regler:
Inge fusk
Bara sweclockers medlemar
Och ha kul"

Är det något som säger att endast svenskar får vara medlem på sweclockers då?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Är det något som säger att endast svenskar får vara medlem på sweclockers då?

Inte alls. Men det är inte riktigt samma sak i mina ögon då dom uppenbarligen inte skulle förstå något på sidan utan en översättare utav något slag

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Är det något som säger att endast svenskar får vara medlem på sweclockers då?

Nej, men varför skriver du då "så undrade jag om vi kunde ha med folk som inte var svenskar"? Det är väl en självklarhet att vem som helst får deltag, förutsatt att dessa är medlemmar här. Eftersom de inte talar svenska är sannolikheten att de är medlemmar här nästintill obefintlig då SweClockers inte är en internationell hemsida.

Permalänk
Skrivet av Jockström:

Inte alls. Men det är inte riktigt samma sak i mina ögon då dom uppenbarligen inte skulle förstå något på sidan utan en översättare utav något slag

Absolut. Dom är inte medlemmar på sidan för tillfället, men dom kan ju bli på några sekunder Och om det nu är det enda kravet för att få vara med så vore det ju trevligt ifall vi kunde få ställa upp med den fulla lineupen som vi i normala fall kör med (dvs ha någon som inte är svensk men enbart registrerad på sidan för turneringen)...

Skrivet av milo_:

Nej, men varför skriver du då "så undrade jag om vi kunde ha med folk som inte var svenskar"? Det är väl en självklarhet att vem som helst får deltag, förutsatt att dessa är medlemmar här. Eftersom de inte talar svenska är sannolikheten att de är medlemmar här nästintill obefintlig då SweClockers inte är en internationell hemsida.

Jag ser det inte som en självklarhet, dels eftersom Sweclockers är en svensk sida med förmodligen 99.9% svensktalande medlemmar och därför skulle det kanske enbart vara tillåtet att delta med svensktalande personer också. Men om du nu ser det som en självklarhet att vem som helst får deltaga bara dom är medlemmar så ska det väl vara lugnt? Ska säga åt dom att registrera sig senare idag eller imorgon.

Om det finns plats så skriv gärna upp 3bit som deltagande lag. Om det är OK så återkommer jag med lineup när det finns ett spikat datum.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Absolut. Dom är inte medlemmar på sidan för tillfället, men dom kan ju bli på några sekunder Och om det nu är det enda kravet för att få vara med så vore det ju trevligt ifall vi kunde få ställa upp med den fulla lineupen som vi i normala fall kör med (dvs ha någon som inte är svensk men enbart registrerad på sidan för turneringen)...

Jag ser det inte som en självklarhet, dels eftersom Sweclockers är en svensk sida med förmodligen 99.9% svensktalande medlemmar och därför skulle det kanske enbart vara tillåtet att delta med svensktalande personer också. Men om du nu ser det som en självklarhet att vem som helst får deltaga bara dom är medlemmar så ska det väl vara lugnt? Ska säga åt dom att registrera sig senare idag eller imorgon.

Om det finns plats så skriv gärna upp 3bit som deltagande lag. Om det är OK så återkommer jag med lineup när det finns ett spikat datum.

Jag måste ha formulerat mig dåligt, klockan var mycket. Det handlar inte om att registrera sig på sidan för att deltag, det handlar om att man har varit medlem och är här för innehållets skull. I mina ögon är de inga "riktiga" medlemmar om de registrerar sig för tävlingens skull, för det kan vem som helst göra. Eftersom att de inte är svenskar antog jag att de inte är medlemmar här, som du skriver så är förmodligen 99.9% svensktalande. Då påpekade jag att det kan bli ett problem då turneringen är till för "riktiga" medlemmar.

Det är en självklarhet att vem som helst kan bli medlem, bara de kan förstå och göra sig förstådda här. Vilket är svårt för en icke svensktalande person.

Permalänk
Skrivet av milo_:

Jag måste ha formulerat mig dåligt, klockan var mycket. Det handlar inte om att registrera sig på sidan för att deltag, det handlar om att man har varit medlem och är här för innehållets skull. I mina ögon är de inga "riktiga" medlemmar om de registrerar sig för tävlingens skull, för det kan vem som helst göra. Eftersom att de inte är svenskar antog jag att de inte är medlemmar här, som du skriver så är förmodligen 99.9% svensktalande. Då påpekade jag att det kan bli ett problem då turneringen är till för "riktiga" medlemmar.

Det är en självklarhet att vem som helst kan bli medlem, bara de kan förstå och göra sig förstådda här. Vilket är svårt för en icke svensktalande person.

Lugnt, natten mot lördagar brukar man aldrig vara felfria i sitt skrivande
Det var just därför som jag inte ansåg det som en självklarhet att alla som var medlem på SweClockers fick vara med i turneringen Vi har visserligen en del andra (som är svenskar) som förmodligen kan vara med, men är osäker på om dom är registrerade. Däremot så antar jag väl att det är tillåtet för svensktalande personer att få registrera sig bara för turneringen med tanke på att dom faktiskt kan ha något på denna sida att göra ^^

Men hur många lag är det tänkt att vara med? Vad jag förstått av tidigare poster så ska det vara 8 lag, finns det redan 8 lag anmälda eller finns det platser över? Jag antar att om vi i 3bit ska ställa upp med ett lag så känns det inte som en bra idé att sätta oss bland dom 8 lagen i den vanliga bracketen. Och att direkt sätta oss som finalister mot EYE blir också väldigt dumt med tanke på att hela turneringen då blir meningslös
Så det bästa är kanske att vi helt och hållet bara hoppa över denna turnering eftersom den bara är 4fun och många kompis lag ställer upp.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Lugnt, natten mot lördagar brukar man aldrig vara felfria i sitt skrivande
Det var just därför som jag inte ansåg det som en självklarhet att alla som var medlem på SweClockers fick vara med i turneringen Vi har visserligen en del andra (som är svenskar) som förmodligen kan vara med, men är osäker på om dom är registrerade. Däremot så antar jag väl att det är tillåtet för svensktalande personer att få registrera sig bara för turneringen med tanke på att dom faktiskt kan ha något på denna sida att göra ^^

Men hur många lag är det tänkt att vara med? Vad jag förstått av tidigare poster så ska det vara 8 lag, finns det redan 8 lag anmälda eller finns det platser över? Jag antar att om vi i 3bit ska ställa upp med ett lag så känns det inte som en bra idé att sätta oss bland dom 8 lagen i den vanliga bracketen. Och att direkt sätta oss som finalister mot EYE blir också väldigt dumt med tanke på att hela turneringen då blir meningslös
Så det bästa är kanske att vi helt och hållet bara hoppa över denna turnering eftersom den bara är 4fun och många kompis lag ställer upp.

Egentligen är det inte ett jättestort problem att registrera sig nu i efterhand. Men jag vill helst undvika att deltagare blir överkörda av nyanlända medlemmar som annars inte har mycket att göra på sidan. Turneringen är ju trots allt till för att ha kul, vilket jag tror uppnås om man blir ställd mot jämnbra spelare. Ingen hindrar någon från att starta en mer tävlingsinriktad turnering med dem bästa spelarna och eventuella priser.

Du har rätt i att det finns plats för åtta lag, några är tagna men inte alla tror jag. Eftersom att majoriteten är vanliga spelare så lär ni nog vinna även med eran M16 i single fire mode.

Permalänk

jag skulle evntuellt kunna streama om det finns spectate mode. Dock itne hela dagen då jag vill ha lite fritid

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Ska det vara en intern Sveclockers turnering så är det ju aningen tvivelaktigt att sista minuten regga folk som rimligen aldrig skulle vara här annars.

Jag spelar för ett lag som har ca 50 medlemmar från olika nationer, skulle inte direkt kännas helt hundra att stacka ett team och regga fransmän och portugiser här bara för att vinna, så vi tar vår svenska squad och kikar förbi, förlorar vi så förlorar vi.

Permalänk
Medlem

Läser hela forumstråden men har nog tappat det någonstans:
"" 1: posten säger Regler: Inge fusk Bara sweclockers medlemar Och ha kul""

Ska man ha ett lag att anmäla eller är det sc medlemmar som mixas till ett lag och möter andra medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PibesiLL:

Läser hela forumstråden men har nog tappat det någonstans:
"" 1: posten säger Regler: Inge fusk Bara sweclockers medlemar Och ha kul""

Ska man ha ett lag att anmäla eller är det sc medlemmar som mixas till ett lag och möter andra medlemmar.

Man ska ha ett lag att anmäla, dock står många utanför som kan mixas ihop till ett lag eller två.

Permalänk
Hedersmedlem

ser ut som det inte blev nåt...
skjuts det upp eller vad händer
hoppas det blir något av det jag vill gärna vara med om jag har tid

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Skrivet av bl0m1:

ser ut som det inte blev nåt...
skjuts det upp eller vad händer
hoppas det blir något av det jag vill gärna vara med om jag har tid

det var väl 8/4 tror jag?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbe_1996:

Kan ni inte göra någon sorts lista på vilka som ska vara med hur annars hade ni tänk att ni skulle veta exakt vilka som ska vara med!?

Det finns en lista på första sidan nu om vilka som har anmält sig

Skrivet av Sannapulsen:

jag skulle evntuellt kunna streama om det finns spectate mode. Dock itne hela dagen då jag vill ha lite fritid

Nej det finns tyvärr ingen spectatemode på bf3 det är synd. Men dom matcherna jag spelar så kommer jag antagligen streama

Skrivet av bl0m1:

ser ut som det inte blev nåt...
skjuts det upp eller vad händer
hoppas det blir något av det jag vill gärna vara med om jag har tid

Det ser ut som det kommer bli av den 13/4 är inte spikat än

Skrivet av Sannapulsen:

det var väl 8/4 tror jag?

Ne det var den 13/4

Visa signatur

CPU -->I7-3820
GPU -->2 x Nvidia680 GTX
OS --> Fedora