Permalänk
Medlem

Uppgradering av dator. Lite hjälp.

Detta är vad jag har tänkt köpa. Ser det bra ut?
Funderar lite på minnena t ex. De var väldigt billiga, därav anledningen varför jag valde dem. Men är de bra? Det finns ju massa olika märken men de är en hel del dyrare och jag vill inte slänga ut mer än 1500:- på minnen.
Jag valde också 2*256 istället för 1*512 pga att moderkortet stöder dual channel DDR.
Ni får gärna ge mig lite tips om hur ni hade gjort med minnena för jag vet inte riktigt....

Sen ska jag ha nåt som kyler cpu'n också. Lite tips där tack. Finns ju så många att välja bland.

Tack på förhand!

Permalänk

Jag har funderat på liknande lösning. Dock tänkte jag satsa några extra slantar till ett par DDR400 minnen med Winbond-kretsar.

Men jag är oxå osäker. Kanske tar ett A7N8X-mobo istället.

Permalänk

Jag skulle nog satsa på Original minnen eller Samsung istället för standard. Annars ser det trevligt ut

Permalänk
Medlem

Äntligen nån som svarar. Nästan 50 visningar men bara 2 svar

Ok, men vad är skillnaden på original och standard då. Bara snabbare eller?

Permalänk
Medlem

Det är ingen större skillnad på minnena faktiskt förutom om du ska klocka. Då kommer de billiga minnena att få stabilitetsproblem och kanske överhettas. Om du inte ska klocka kör med dem, det är som att jämnföra olika grafikkort med samma chips, ingen större skillnad.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Ok, det låter bra för jag är ingen överklockare precis. Nån som har ett tips på nån bra fläns till prollen då? Jag funderar på denna http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artid=NECLCD2010X

Vill helst ha en från db.com pga att då slipper jag 2 frakter.

Permalänk

Kör på en Alpha, om du har råd. Annars är en Spire Whisper- eller FalconRock ett bra val. btw: den kylaren du länkar till skulle jag inte rekommendera......

Permalänk
Medlem

hmm, länken går visst till en bildskärm

Den jag tänker köpa är iaf en Spire FalconRock II 25dBA SocketA (max XP2800+)

Permalänk

Bra, den är helt ok. kylar hyfsat, är billig och jävligt tyst.

Permalänk
Medlem

Ok, då blir det nog den. Tack så mycket för hjälpen!