Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z3roX
lite offtopic men vad har du för samsung minnen ctl lr dtl för jag har problem med att komma högre än 148fps med min dator undrar om det är minnen lr min cpu själv har jag tyvärr dtl minnen som jag har förstått att dom är sämre lr har jag fel?

har faktisk båda, ett av varje...dom klarar 175mhz i turbo

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Den kan inte bli övertrafikerad... eftersom den står online hemma hos en kompis........ ingen låst bandbredd på den inte...

Z3roX: antagligen samma som du har :D... har du låst upp din prolle annars kommer du inte över 148 med dessa... (tror det gick på 152 att boota låst)

Edit: CTL.

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

*åker till skroten för att "handla" delar*

Edit: Fan.. Jag blev ju precis klar med mitt vatten-system

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarar
LOL, nu blev den juh också övertrafikerad

EDIT: Kom in nu, har en liten fråga. Vad är filtret uppbyggt av? och vad hjälper det?

filtret är där för att "tabort" små partiklar tex metallspån mm och sen tror jag att det är "antiffukt" kulor i den

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Asker: schysst OC och ja allt

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Helt jävla galet.

Permalänk
Medlem

PromeX
själv har jag benchat mitt dtl i 193.8MHz 2-2-2-5 1T 3.2v

Asker mycket fin guide ;). Ska få ordning på min dator bara så ska jag leta delar till chiller bygge kan dock dröja ett tag :/ Tänkte försöka skaffa en fin 1/3 hp kompressor om jag får tag i det. Är lat av mig så vi får se hur det blir med det hela... Mycket bra arbete med din dd phase change kylning iaf

Permalänk
Medlem

193.8Mhz hehe, najs, man kan väl nå snäppet högre med ctl eller?...

Har aldrig gjort någon sådan extrem överklockning...än
(har ju praktiskt sett kört prollen på ett koolance system som var redigt rötet...).

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

ctl kommer högre men man har ju sunk dtl jao..

hm men du kör väl med TEC nu? bara börja då ju

Permalänk
Medlem

Har uppdaterat guiden med några fler bilder samt ritningar
www.homevapo.cjb.net

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk

Finns det något mindre farligt kylmedium än propan man kan använda? Helst något som är omöjligt att ta skada av. Finns det ingen explosions risk med att köra med <edit>propan</edit>? Eller är propanet kallt hela tiden?

EDIT: glömde ordet propan på ett ställe

Permalänk
Medlem

Väldigt läckert, dräglar på tangetbordet.. Diskuterar med min kusin hurvida man kan sätta på plexi-glas istället för den tråkiga gråa metallen, vet ni vart man kan köpa färdiga sådanna?

Visa signatur

Gnuttis
Duron 900mhz | GeForce4 ti4200 | Msi Kt7 pro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warmonger
Finns det något mindre farligt kylmedium än propan man kan använda? Helst något som är omöjligt att ta skada av. Finns det ingen explosions risk med att köra med <edit>propan</edit>? Eller är propanet kallt hela tiden?

EDIT: glömde ordet propan på ett ställe

visst finns det det tex R134a som används i många kylskåp, vapochill, prometieia mm. Men propan är inte så farligt som man kan tro för det rör sig om så små mängder och har själv gjort några "vetenskapliga" test på gur farligt det skulle vara om det skulle börja läcka...tömde helt enkelt ur all gas som var i kompressor systemet i rummet utan venteliation... och tände en tänsticka!!! och vad hände???? Jo inget! det bara luktade lite konstigt av gasen....men det small inte som tur va...men testa _INTE_ detta hemma nu =). Varför? Jo för det är bara ca 50g propan som är i systemet och det behövs ca 10% (inte helt säker står på aga.se tror jag...) propan i luften för att det ska smälla.
Slutsats: Propan i små mängder är inte så "explosivt" som man kan tro...

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Avstängd

tack asker det förklarade mycket !

Permalänk
Medlem

imorrn ska jag och beef ut te "soptippen" aka. miljöstationen och hämta hem lite grejjer

Permalänk
Avstängd

ja0, men du kommer bara somna som vanligt! lamer

Visa signatur

Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure!

Permalänk
Medlem

haha... aldrig... ska ut i 50cm snö och krypa med dig juh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asker

visst finns det det tex R134a som används i många kylskåp, vapochill, prometieia mm. Men propan är inte så farligt som man kan tro för det rör sig om så små mängder och har själv gjort några "vetenskapliga" test på gur farligt det skulle vara om det skulle börja läcka...tömde helt enkelt ur all gas som var i kompressor systemet i rummet utan venteliation... och tände en tänsticka!!! och vad hände???? Jo inget! det bara luktade lite konstigt av gasen....men det small inte som tur va...men testa _INTE_ detta hemma nu =). Varför? Jo för det är bara ca 50g propan som är i systemet och det behövs ca 10% (inte helt säker står på aga.se tror jag...) propan i luften för att det ska smälla.
Slutsats: Propan i små mängder är inte så "explosivt" som man kan tro...

Hehe får än och tänka på en rubrik som skulle vara något sådant "Moddare sprängde sig själv, när han försökte bygga kompressor kylning"

btw hur mycket får plats i systemet egentligen?

Permalänk
Avstängd

hmm gammalt frys skåp här hemma ska man använda den kanske ?

Permalänk
Medlem

Har också ett gammalt kylskåp stående. Vore fint om man kunde ta ifrån det. Hur svårt är det att genomföra detta projektet på en skala 1-10?

Permalänk
Avstängd

funderar på att koppla min kylanläggning med termostat till en vattentank så man kyler vatten tanken & vattnet i ett vatten system vad tror du om den iden Zarar ?

Permalänk
Medlem

Låter finfint, bara pumpen klarar minusgraderna.

Permalänk
Avstängd

jag sitter å klurar ang ditt block !
som du skriver skall det vara stor kylyta men behöver väl inte vara så komplicerat som ditt block är i våningar. som jag förstår så komemr kyla i mitter och vandrar sedan runt i kanalerna ut ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drone2of8
jag sitter å klurar ang ditt block !
som du skriver skall det vara stor kylyta men behöver väl inte vara så komplicerat som ditt block är i våningar. som jag förstår så komemr kyla i mitter och vandrar sedan runt i kanalerna ut ?

nej det behöver inte vara så avanserat...håller på att skissar på ett block som ska vara uppbyggt i två våningar och som ska gå att göra med endast borr...alltså mycket lätt att göra!
och ja köldmediumet sprutas ut från mitten och sedan vandrar det runt...

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zarar
Har också ett gammalt kylskåp stående. Vore fint om man kunde ta ifrån det. Hur svårt är det att genomföra detta projektet på en skala 1-10?

om du bara sk bygga en waterchiller så kanske skala "6" alltså ganska lätt det behövs ju bara massa rör som går i vattentanken typ...så egentligen det som är svårast är ju att fylla systemet då...med det är ju rätt lätt

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Asker, vad kostade kompressorerna. Om du nu köpte dem ? nya/beg?. Ska nämligen göra samma sak som du till ett projektarbete. Men det enda problemet är att jag inte vet var jag hittar en kompressor, annars så har jag en klar bild uppe i huvudet hur det ska se ut. Ska också köra r290 pga att det är lätt och skaffa plus att det troligen kostar mycket mindre än r404 som jag först tänkte använda

Visa signatur

AMD Mobile 2400+ @ 2300 Mhz (11,5x200) 1,625 V, Gf4 Ti 4200 @ 360/760, 512mb SP bh-5, Vmodds, vatten och TEC på gpu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naTTen
Asker, vad kostade kompressorerna. Om du nu köpte dem ? nya/beg?. Ska nämligen göra samma sak som du till ett projektarbete. Men det enda problemet är att jag inte vet var jag hittar en kompressor, annars så har jag en klar bild uppe i huvudet hur det ska se ut. Ska också köra r290 pga att det är lätt och skaffa plus att det troligen kostar mycket mindre än r404 som jag först tänkte använda

kostade inte något, "fick" dem på en miljöstation...

Visa signatur

XP 1700+@3119MHz=2:a i OC% SM JIUHB 0311 VPMW 2.2v direkt-die kompressorkyld - ABIT NF7s 2.0 - 2x256mb DDR TwinMOS - Radeon 9500np@9700pro@440/718MHz vattenkylt - 2*IBM 40gb raid0 - Lian-Li PC76 med homevapo REV 4 :::Kompressorkylningsguide

Permalänk
Medlem

Var har du köpt sakerna typ koppar osv.

Permalänk

Så jävla snyggt! Grattis på dig!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asker

om du bara sk bygga en waterchiller så kanske skala "6" alltså ganska lätt det behövs ju bara massa rör som går i vattentanken typ...så egentligen det som är svårast är ju att fylla systemet då...med det är ju rätt lätt

Ok, bara jag som tyckte det verkade väldigt svårt då