Permalänk
Medlem

Xieliands Gravering

Tänkte börja gravera diverse saker igen, och kommer att ladda upp mer med tiden när projekt har startat upp, tar gärna in lite synpunkter på vad som kan tänkas graveras för att hjälpa till med flera idéer

Jobbar just nu med Plexi då jag har inte hittat någon som vill ha en gravyr på plåt än men har än så länge bara gjoprt en gravyr på mitt gamla chassi.

Xieliands Gravering

Permalänk
Medlem

Vilka material kan man gravera i? Bara plåt och plexi? Eller går trä och annat med?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

måste verkligen säga att detta gillas

hur stor var den där plåten du graverade? ser ut som om det har tagit lite tid ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

måste verkligen säga att detta gillas

hur stor var den där plåten du graverade? ser ut som om det har tagit lite tid ;D

Tror den var runt 50x50 om jag inte minns helt fel. då det var min första gravering så tog det en stund innan jag visste hur jag skulle göra motivet ordentligt, men sammanlagt kanske 15 timmar tror jag :3

Skrivet av Andiders:

Vilka material kan man gravera i? Bara plåt och plexi? Eller går trä och annat med?

Kan nog gravera i de flesta material, har inte testat glas än, men antar att det måste vara härdat eller något