Permalänk
Skrivet av intel&nvidia fan:

jag har likadant med Diablo 3 , har 250fps och när det är mycket mycket på gång droppar fps ner till under tio ibland och hackar där efter, jag tror att det är för lite minne i grafikkortet 2gb ,jag har i7 3820 4,6,gtx 670 2gb 120 ssd 8 gig 1600 ram minne

Skit konstigt!

Permalänk
Skrivet av Flodkung123:

Skit konstigt!

även jag sätter på v synk och kör 60 fps, hackar det samma ställena, jag är 99,9 % säkert att kortets minne räcker inte till när det blir mycket intensivt
, är det så med dig också , att det hackar samma ställena , då är det förmodligen för lite minne emellanåt, nästa kort kommer jag ha 6 gb minne, så är det bara (:

Permalänk
Skrivet av intel&nvidia fan:

även jag sätter på v synk och kör 60 fps, hackar det samma ställena, jag är 99,9 % säkert att kortets minne räcker inte till när det blir mycket intensivt
, är det så med dig också , att det hackar samma ställena , då är det förmodligen för lite minne emellanåt, nästa kort kommer jag ha 6 gb minne, så är det bara (:

jaså

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel&nvidia fan:

jag har likadant med Diablo 3 , har 250fps och när det är mycket mycket på gång droppar fps ner till under tio ibland och hackar där efter, jag tror att det är för lite minne i grafikkortet 2gb ,jag har i7 3820 4,6,gtx 670 2gb 120 ssd 8 gig 1600 ram minne

Den dagen 2gb VRAM används i Diablo 3 så har vi nog sett det mesta. Bara AMD fanboys tror på att VRAMgudarna kommer hoppa ner från himmelen med svärd i handen och hugga sönder alla 2gb VRAM användare i alla spel.

Det händer bara inte. Du kan köra trippla 27tummare i diablo 3 på 2gb vram.

Testa att höjja din DRAM volt bara 0.05 volt, det hjälpte mig med ett liknande problem.

Permalänk
Medlem

Är det samma "Hack" i längre upplösning? är det samma i ALLA spel?
Då kan det ju faktiskt vara uppkopplingen som strular. om du får sk "fryslagg"
Om det bara är ett eller flertal spel, testa installera om drivisarna.
Är det ett spel, installera om spelet, testa installera om på annan HDD för att vara säker på att inte HDDn strular sig.
*rättade lite stavfel:O bjuder på resterande!;D

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

virus på datorn maybe?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Skrivet av Thorulk:

Den dagen 2gb VRAM används i Diablo 3 så har vi nog sett det mesta. Bara AMD fanboys tror på att VRAMgudarna kommer hoppa ner från himmelen med svärd i handen och hugga sönder alla 2gb VRAM användare i alla spel.

Det händer bara inte. Du kan köra trippla 27tummare i diablo 3 på 2gb vram.

Testa att höjja din DRAM volt bara 0.05 volt, det hjälpte mig med ett liknande problem.

Hur? Msi afterburner?

Skrivet av Semplezz:

Är det samma "Hack" i längre upplösning? är det samma i ALLA spel?
Då kan det ju faktiskt vara uppkopplingen som strular. om du får sk "fryslagg"
Om det bara är ett eller flertal spel, testa installera om drivisarna.
Är det ett spel, installera om spelet, testa installera om på annan HDD för att vara säker på att inte HDDn strular sig.
*rättade lite stavfel:O bjuder på resterande!;D

Det är LoL, Mw2, Mw3, Assassin's Creed Relevations..

Skrivet av matx:

virus på datorn maybe?

Tror jag inte då den nästan är helt ny ?

Permalänk
Medlem

Gå in på Options > Video > Frame Rate Cap > 60FPS eller stable

Permalänk
Skrivet av SpaceShip:

Hur får du 300 fps på LoL med ettd 670? Jag får "endast" ~150fps med mitt 680 med likadan CPU.

OnT: Du kan sätta på Vsync i Nvidias Kontrollpanel eller i spelet själv.

Jag får ut dryga 300fps i LoL med mitt 670 och i5 3570k, å andra sidan så gör det ju ingen som helst skillnad..

Permalänk
Skrivet av ErkaaanZ:

Gå in på Options > Video > Frame Rate Cap > 60FPS eller stable

Funkar fortfarande inte..

Skrivet av Oneinalifetime:

Jag får ut dryga 300fps i LoL med mitt 670 och i5 3570k, å andra sidan så gör det ju ingen som helst skillnad..

))

Permalänk

Kanske bara dålig host?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpaceShip:

Hur får du 300 fps på LoL med ettd 670? Jag får "endast" ~150fps med mitt 680 med likadan CPU.

OnT: Du kan sätta på Vsync i Nvidias Kontrollpanel eller i spelet själv.

Ställ in LoL på "Benchmark" i videoinställningar så kommer kortet få arbeta friskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Den dagen 2gb VRAM används i Diablo 3 så har vi nog sett det mesta. Bara AMD fanboys tror på att VRAMgudarna kommer hoppa ner från himmelen med svärd i handen och hugga sönder alla 2gb VRAM användare i alla spel.

Det händer bara inte. Du kan köra trippla 27tummare i diablo 3 på 2gb vram.

Testa att höjja din DRAM volt bara 0.05 volt, det hjälpte mig med ett liknande problem.

Generellt sett NEJ, men kör du t.ex. på flera skärmar så räcker 2 GB inte särskilt långt

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Skrivet av canisfoto:

Kanske bara dålig host?

Tror jag inte :/

Skrivet av Racka:

Ställ in LoL på "Benchmark" i videoinställningar så kommer kortet få arbeta friskt.

Provat detta funkar inte heller.

Skrivet av YamahaDGX630:

Generellt sett NEJ, men kör du t.ex. på flera skärmar så räcker 2 GB inte särskilt långt

Kör på en skärm ..

Men laddar upp en video ikväll för detta börjar bli frustrerande, detta måste fixas...

Permalänk
Medlem

För som tycker det är coolt att ha skithög fps, det är inte det. Det enda en FPS över din skärmuppdaterings frekvens gör är att stressa grafikkortet mer än vad som behövs. Fläkten kommer låta som ett jetplan och det kommer bli skitvarmt i rummet. Antingen sätter man på V-sync/Adaptive Vsync(nvidia) i nvidia/amds kontroll panel. Eller så låser man fps i spelet om det går.

Om fpsen inte låser sig med Vsync på så det är det något annat fel, antagligen i drivrutinen.

Permalänk
Avstängd

Vad har du för skärm?

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Generellt sett NEJ, men kör du t.ex. på flera skärmar så räcker 2 GB inte särskilt långt

2D Max Settings:
Min: 49fps
Max: 121fps
Avg: 97fps
VRAM -800MB

Diablo 3 kan köras i 5760x1080 i 3d utan mer än 2gb VRAM. Dom 3 spelen i hans undersökning som krävde mer än 2gb VRAM var Skyrim, Crysis 2 och Battlefield 3.

Inte helt otroligt att det skulle vara just dom.

Det är när han kör högsta också, och i inställningar då inte ens SLI GTX 670s i 1200mhz kan ha över 50 fps i averge. Och ställer man ner lite AA eller kör TXAA genom nvidia control panel så sänks detta jävligt mycket. Notera också att SAMTLIGA nvidia kort med över 3gb VRAM som används kommer att lagga ibland eftersom minnesbussen på grafikkortet inte kan fylla minnet nog fort. Sen fungerar det ju inte direkt så att vid 3gb+ så bara dör allt. I vissa lägen är det bättre med 2gb än 4gb av anledningen att om det finns mycket att fylla kommer den göra det, men finns det bara 2 gb så gör den helt enkelt inte det. Och 2gb kan den fylla och tömma bra nog, men vid 3000+ så kommer den behöva tömma massor och fylla massor.

Förutom Titan.

Så måste man tvunget spela spel som gillar att floda in 3 gigabyte texturer i grafikkortet varje sekund så gör man bäst i att välja AMD fortfarande tyvärr. Notera dock att detta är precis urdumt, så dom flesta spelen gör inte det. Diablo 3 cachar ju t.ex. en massa i vanliga RAM-minnet, därav det jobbiga lagget varje gång man startar spelet, att varje ny grej ger lite lagg.

I kort så vet fortfarande både nvidia och AMD bättre än dig precis hur spelmarknaden kommer se ut osv, så lita på att spenderar du 3000kr så får du 3000kr i valuta etc. Köp bara inte DC-top korten eftersom dom är överprisade, det är egentligen den enda regeln som borde finnas på grafikkortsmarknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

2D Max Settings:
Min: 49fps
Max: 121fps
Avg: 97fps
VRAM -800MB

Diablo 3 kan köras i 5760x1080 i 3d utan mer än 2gb VRAM. Dom 3 spelen i hans undersökning som krävde mer än 2gb VRAM var Skyrim, Crysis 2 och Battlefield 3.

Inte helt otroligt att det skulle vara just dom.

Det är när han kör högsta också, och i inställningar då inte ens SLI GTX 670s i 1200mhz kan ha över 50 fps i averge. Och ställer man ner lite AA eller kör TXAA genom nvidia control panel så sänks detta jävligt mycket. Notera också att SAMTLIGA nvidia kort med över 3gb VRAM som används kommer att lagga ibland eftersom minnesbussen på grafikkortet inte kan fylla minnet nog fort. Sen fungerar det ju inte direkt så att vid 3gb+ så bara dör allt. I vissa lägen är det bättre med 2gb än 4gb av anledningen att om det finns mycket att fylla kommer den göra det, men finns det bara 2 gb så gör den helt enkelt inte det. Och 2gb kan den fylla och tömma bra nog, men vid 3000+ så kommer den behöva tömma massor och fylla massor.

Förutom Titan.

Så måste man tvunget spela spel som gillar att floda in 3 gigabyte texturer i grafikkortet varje sekund så gör man bäst i att välja AMD fortfarande tyvärr. Notera dock att detta är precis urdumt, så dom flesta spelen gör inte det. Diablo 3 cachar ju t.ex. en massa i vanliga RAM-minnet, därav det jobbiga lagget varje gång man startar spelet, att varje ny grej ger lite lagg.

I kort så vet fortfarande både nvidia och AMD bättre än dig precis hur spelmarknaden kommer se ut osv, så lita på att spenderar du 3000kr så får du 3000kr i valuta etc. Köp bara inte DC-top korten eftersom dom är överprisade, det är egentligen den enda regeln som borde finnas på grafikkortsmarknaden.

Orkar inte påpeka ALLT du skrev, men dedär med att ASUS-korten är överprisade är egentligen ren lögn. Jag har sett andra på forumet som gnäller över att ASUS-korten är överprisade, men då vet man ärligt inte vad man pratar om. Till och börja med så är DC2-kylaren den bästa du kan ha i princip, finns säkert undantag... Men generellt är det den bästa kylaren. Och sedan så kanske du känner till att ASUS även har otroligt kvalitativa komponenter på sina kretskort? Därav att ASUS-korten överklockar generellt sätt bäst.

Med andra ord: För den som bara vill ha ett grafikkort att spela på är ASUS överprisat. Men är man ute efter kvalité och vet vad man vill göra med sitt kort, så är man även medveten om att kvalité kostar

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk

Screen Tearing. Sätt på vsync

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Screen Tearing. Sätt på vsync

Skrivet av YamahaDGX630:

Orkar inte påpeka ALLT du skrev, men dedär med att ASUS-korten är överprisade är egentligen ren lögn. Jag har sett andra på forumet som gnäller över att ASUS-korten är överprisade, men då vet man ärligt inte vad man pratar om. Till och börja med så är DC2-kylaren den bästa du kan ha i princip, finns säkert undantag... Men generellt är det den bästa kylaren. Och sedan så kanske du känner till att ASUS även har otroligt kvalitativa komponenter på sina kretskort? Därav att ASUS-korten överklockar generellt sätt bäst.

Med andra ord: För den som bara vill ha ett grafikkort att spela på är ASUS överprisat. Men är man ute efter kvalité och vet vad man vill göra med sitt kort, så är man även medveten om att kvalité kostar

Skrivet av Thorulk:

2D Max Settings:
Min: 49fps
Max: 121fps
Avg: 97fps
VRAM -800MB

Diablo 3 kan köras i 5760x1080 i 3d utan mer än 2gb VRAM. Dom 3 spelen i hans undersökning som krävde mer än 2gb VRAM var Skyrim, Crysis 2 och Battlefield 3.

Inte helt otroligt att det skulle vara just dom.

Det är när han kör högsta också, och i inställningar då inte ens SLI GTX 670s i 1200mhz kan ha över 50 fps i averge. Och ställer man ner lite AA eller kör TXAA genom nvidia control panel så sänks detta jävligt mycket. Notera också att SAMTLIGA nvidia kort med över 3gb VRAM som används kommer att lagga ibland eftersom minnesbussen på grafikkortet inte kan fylla minnet nog fort. Sen fungerar det ju inte direkt så att vid 3gb+ så bara dör allt. I vissa lägen är det bättre med 2gb än 4gb av anledningen att om det finns mycket att fylla kommer den göra det, men finns det bara 2 gb så gör den helt enkelt inte det. Och 2gb kan den fylla och tömma bra nog, men vid 3000+ så kommer den behöva tömma massor och fylla massor.

Förutom Titan.

Så måste man tvunget spela spel som gillar att floda in 3 gigabyte texturer i grafikkortet varje sekund så gör man bäst i att välja AMD fortfarande tyvärr. Notera dock att detta är precis urdumt, så dom flesta spelen gör inte det. Diablo 3 cachar ju t.ex. en massa i vanliga RAM-minnet, därav det jobbiga lagget varje gång man startar spelet, att varje ny grej ger lite lagg.

I kort så vet fortfarande både nvidia och AMD bättre än dig precis hur spelmarknaden kommer se ut osv, så lita på att spenderar du 3000kr så får du 3000kr i valuta etc. Köp bara inte DC-top korten eftersom dom är överprisade, det är egentligen den enda regeln som borde finnas på grafikkortsmarknaden.

Skrivet av crazzer:

Vad har du för skärm?

Verkar som det löst sig!!! Stängde av "Virtu MVP" "cpu and gpu virtualization" sen löste det sig tydligen, iallafall med MW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Orkar inte påpeka ALLT du skrev, men dedär med att ASUS-korten är överprisade är egentligen ren lögn. Jag har sett andra på forumet som gnäller över att ASUS-korten är överprisade, men då vet man ärligt inte vad man pratar om. Till och börja med så är DC2-kylaren den bästa du kan ha i princip, finns säkert undantag... Men generellt är det den bästa kylaren. Och sedan så kanske du känner till att ASUS även har otroligt kvalitativa komponenter på sina kretskort? Därav att ASUS-korten överklockar generellt sätt bäst.

Med andra ord: För den som bara vill ha ett grafikkort att spela på är ASUS överprisat. Men är man ute efter kvalité och vet vad man vill göra med sitt kort, så är man även medveten om att kvalité kostar

Jag är ledsen om du inte visste det, men dom absolut flesta som köper high-end grafikkort använder dem till just spel.

3dmark firestrike högsta GTX 680 taget med ett EVGA kort
3dmark 11 extreme högsta GTX 680 taget med ett Gigabyte kort

Top 3 Titan (som är skapat av en tredjepartstillverkare) korten i 1x konfiggar enl benchmarks:

3dmark 11 extreme: EVGA EVGA EVGA
3dmark firestrike: EVGA ASUS EVGA

EDIT: Top 5 GTX 680s, MSI, ASUS, MSI, MSI, Gigabyte. Notera att gigabytet va ett 670 som slog alla andra 680s, och det är över 3000 poster i tråden.

Alltså jag måste nog ändå säga att överklockningsmässigt, alltså kvaliteten du pratar om, pekar inte helt 100%igt mot ASUS. Att EVGA sen har så pass bra RMA policys osv (som pekar på att man kan stötta det man ger ut, alltså kvalitet) är ju en sak, och att deras powertarget på FTW serien, som då är 10% billigare än ASUS, går upp till 145% ist för 125% på asus tyder ju också på att dom har rätt bra kvalle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flodkung123:

Verkar som det löst sig!!! Stängde av "Virtu MVP" "cpu and gpu virtualization" sen löste det sig tydligen, iallafall med MW3

Awesome :), kom ihåg att köra adaptive vsync. Nästan tvingat att köra det i alla spel som inte har fps-cap tycker jag... blir tyst, svalt och utan tearing :).