Permalänk
Medlem

Vad var det som gick fel när du tog bort IHS:en? Syns dåligt på bilden...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

super gött att se! (var lite skeptisk mot EK bryggan men det fungerar ju bra)

bra jobbat!

Visa signatur

ASUS sabertooth p67, intel i7 2600k, 16GB RAM, 2st xfx 5870, SSD intel 330 120GB, HDD seagate 2TB

Permalänk

Gillar verkligen att det inte är något "lullul" och du håller allt cleant. Får man fråga vad som gick åt skogen när du skulle ta bort övre "blocket" på första cpu;n?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Skönt tålamod och stilrent bygge!

Permalänk

Det här gillade jag, 5p utan snack

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av Batman:

Crossfire X är ju tre kort i CF, du kör bara med 2. Missar jag nåt? Annars riktigt snyggt, 5p

Jag hade uppfattningen att CrossfireX bara är det nya namnet på multi-GPU från AMD oavsett om det är 2, 3 eller 4 kort. Dvs Crossfire va första generationen som bara stödde 2 kort, crossfireX är nya generationen som stödjer 2-4 kort.

Skrivet av PCnörden:

snyggt bygge
prestanda monster
den datorn håller nog ett tag

Undrar bara en sak, har du haft mycket problem med cf?
Har funderat på själv köra det, fast med 7870 då

Ja jo lite problem har det varit, inte i det dagliga men i spel. I det dagliga är det bra, nu är det ju kanske inte så att CF verkligen används överhuvudtaget då... men CF är lite instabilt i både LoL och sc2 vilka är spelen jag spelar... där kraschar det rätt ofta, så jag har CF avstängt genom den där programspecifika inställningar-funktionen som finns... så ja, CF har varit lite jobbigt. Men jag har inte CF för att det behövs för spelen så det är lugnt, korten funkar alldeles utmärkt i folding@home osv så det är bara bra

Skrivet av racefactory:

Grymt galleri Men det enda som var de negativa var dina bilder. Lite mörka. Men helt okey
Btw du gillar inte ens färg på "vattnet" :)? Skulle bli snyggt med nå rött som

Ja jag vet =/ försökte ljusa upp dem lite i GIMP, men fortfarande lite småkass kvalitet på många, det var ju som sagt gjort på kvällen efter jobbet under december, så det va rätt mörkt liksom =P

Nej, datorn är ju helt stängd och utan fönster så varför färga vattnet?

Skrivet av ZAIZAI:

Vad var det som gick fel när du tog bort IHS:en? Syns dåligt på bilden...

Skrivet av Swedishg33k95:

Gillar verkligen att det inte är något "lullul" och du håller allt cleant. Får man fråga vad som gick åt skogen när du skulle ta bort övre "blocket" på första cpu;n?

Kolla på höger sida där klistret sitter, där ser ni att jag repat bort gröna ytan så man ser kopparn. Så där är med största sannolikhet kopparbanorna förstörda.

Permalänk
Skrivet av Användarnamnqwer:

Jag hade uppfattningen att CrossfireX bara är det nya namnet på multi-GPU från AMD oavsett om det är 2, 3 eller 4 kort. Dvs Crossfire va första generationen som bara stödde 2 kort, crossfireX är nya generationen som stödjer 2-4 kort.

Ja jo lite problem har det varit, inte i det dagliga men i spel. I det dagliga är det bra, nu är det ju kanske inte så att CF verkligen används överhuvudtaget då... men CF är lite instabilt i både LoL och sc2 vilka är spelen jag spelar... där kraschar det rätt ofta, så jag har CF avstängt genom den där programspecifika inställningar-funktionen som finns... så ja, CF har varit lite jobbigt. Men jag har inte CF för att det behövs för spelen så det är lugnt, korten funkar alldeles utmärkt i folding@home osv så det är bara bra

Ja jag vet =/ försökte ljusa upp dem lite i GIMP, men fortfarande lite småkass kvalitet på många, det var ju som sagt gjort på kvällen efter jobbet under december, så det va rätt mörkt liksom =P

Nej, datorn är ju helt stängd och utan fönster så varför färga vattnet?

Kolla på höger sida där klistret sitter, där ser ni att jag repat bort gröna ytan så man ser kopparn. Så där är med största sannolikhet kopparbanorna förstörda.

okey Rätt stiligt på bild eller när du öppnar så ser de lite sexigare ut Häll i nån med färg och ta kort Kommer nu bli riktigt grymt Typ vit lr röd ;D

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

okey Rätt stiligt på bild eller när du öppnar så ser de lite sexigare ut Häll i nån med färg och ta kort Kommer nu bli riktigt grymt Typ vit lr röd ;D

hehe iofs, men det känns inte värt det... jag ser det mer som att be om att få fläckar överallt när man ska tömma ut systemet
Vet inte om det är något problem med att tvätta bort sån färg om man spiller, men varför riskera det?
Jag kan låta nån photoshop snubbe göra slangarna röda istället

Permalänk
Skrivet av Användarnamnqwer:

hehe iofs, men det känns inte värt det... jag ser det mer som att be om att få fläckar överallt när man ska tömma ut systemet
Vet inte om det är något problem med att tvätta bort sån färg om man spiller, men varför riskera det?
Jag kan låta nån photoshop snubbe göra slangarna röda istället

De är ingen fara går tvätta bort lätt Har spillt ut en hel blå flaska på mitt golv xD

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Användarnamnqwer:

Jag hade uppfattningen att CrossfireX bara är det nya namnet på multi-GPU från AMD oavsett om det är 2, 3 eller 4 kort. Dvs Crossfire va första generationen som bara stödde 2 kort, crossfireX är nya generationen som stödjer 2-4 kort.

Ja, det verkar vara precis så det ligger till:
http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_CrossFireX

Visa signatur

/Joakim

Permalänk

Kör du push pull?

Permalänk
Skrivet av Black copper:

Kör du push pull?

Sånt brydde jag mig inte om faktiskt, eftersom jag köpte radiatorer i överkant ändå.
Men det är pull i fronten och push i toppen. Det blev så för att jag ville ha fläktarna på insidan så jag kunde köra gummiknopparna till fläktarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Härligt album! Massor av bilder och bra kommentarer. En fundering kring vattenkylningen bara. Du borde ha CPU först i loopen, inte GPU. Du kan nog räkna med flera graders drop i temp på CPU då.

Nej, du kan räkna med ingen skillnad alls! I värsta fall är det 1-2 graders skillnad.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Nej, du kan räkna med ingen skillnad alls! I värsta fall är det 1-2 graders skillnad.

Helt korrekt. precis som att "myten" om att man ska sprida ut radiatorerna mellan komponenterna i loopen inte heller spelar nån roll just eftersom allt vatten i loopen håller väldigt nära samma temperatur ändå

Till TS, snyggt och stilrent bygge enligt samma principer som jag går efter, tyst, effektivt och så ska det inte se ut som ett fjortisdisco! Synd med CPUn bara men man får väll tyvärr alltid någon form av problem med första vattenprojektet av nån märklig anledning

5/5!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Användarnamnqwer:

Kolla noga på bilden, en stor reva ner på kopparn där klistret suttit (högra sidan)...

Jag testade faktiskt CPUn efteråt bara för att kolla så den verkligen va trasig...men den stannade innan skärmen gick på. Felkoden på moderkortet sa iofs att det va fel på RAM minnena, men det är väl säkert bara att det va några av de kopparbanorna som jag repade sönder.

FFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU räcker inte för min del. Det sista min 3770k fick uppleva var en Schweizisk armékniv.

Permalänk
Skrivet av MrNeikter:

FFFFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUU räcker inte för min del. Det sista min 3770k fick uppleva var en Schweizisk armékniv.

Hehe, ja man va ju lite sugen sådär... men jag hade liksom redan ställt in mig helt på att jag skulle pajja den, för jag visste hur farligt det va. Så jag tänkte väl mer "nu ska vi se om vi kan tjäna 2500 på att inte behöva köpa ny PCU... fan" =P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Användarnamnqwer:

Hehe, ja man va ju lite sugen sådär... men jag hade liksom redan ställt in mig helt på att jag skulle pajja den, för jag visste hur farligt det va. Så jag tänkte väl mer "nu ska vi se om vi kan tjäna 2500 på att inte behöva köpa ny PCU... fan" =P

Det syns ingenting på min men datorn startar inte om man kopplar in SSD/HDD/GPU. Och om man inte ansluter dessa komponenter så får man ändå ingen bild genom moderkortets displayportar... datorn är alltså död.

...alla fläktar går igång i alla fall...

Dold text
Permalänk
Medlem

Mycket trevligt galleri, dock ställer jag mig frågande till din setup med radiator>radiator i slutet av loopen. Om denna fördelades mellan komponenterna skulle väl temperaturerna se ännu bättre ut?

Mvh FeeSpray

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk

Rikitgt snygg och still ren dator, gillar verkligen hur du har satt SSD:arna men vart har du köpt isoleringskuddarna du har på SSD:arna?

Permalänk
Skrivet av FeeSpray:

Mycket trevligt galleri, dock ställer jag mig frågande till din setup med radiator>radiator i slutet av loopen. Om denna fördelades mellan komponenterna skulle väl temperaturerna se ännu bättre ut?
Mvh FeeSpray

Tack. Min uppfattning efter allt läsande var dock att det inte har nämnvärd betydelse då vattentemperaturen bara skiljer någon grad före och efter blocken. Det är mao inte så att blocket hettar upp vattnet 10c och radiatorn sänker det 10c liksom, utan temperaturen på vattnet är relativt sett jämn över hela loopen. Det är vad jag förstår mer flödet av vattnet som gör att du transporterar värmen till radiatorerna, sen när du belastar datorn hårt kommer vattentemperaturen höjas i hela loopen, därav att du inte når maxtemps förren efter en bra stunds belastning.

Skrivet av CrazySwede JR:

Rikitgt snygg och still ren dator, gillar verkligen hur du har satt SSD:arna men vart har du köpt isoleringskuddarna du har på SSD:arna?

Tacker Det är bara överblivna delar av ljuddämpningsmattan. Sen fäste jag diskarna med dubbelhäftande tejp på dem. Jag va tvungen att ha lite avstånd från plåten för att kunna få dit strömkablarna.

Permalänk
Medlem

riktigt nice bygge.
och trevligt/kul att du även vågar visa när det inte gick helt rätt. + poäng på den

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

Din processor känns galet varm med den typen av kylning?
Sitter med en enda 120mm Antec kühler, och min mycket strömtörstigare FX8320 på 4,5GHz går aldrig över 50C...i ett MATX chassi?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

En av de bästa byggloggarna jag har läst

Jag hade gjort exakt samma sak som du med CPU:n!

Bygget blev riktigt ren och snyggt, stort + för din gedigna ljudisolering!

Visa signatur

Gigabyte X399 Aorus Gaming 7 - AMD Threadripper 1900X @ 4,15ghz - G.Skill 2400mhz Flare X 32Gb - Samsung 960 EVO 500gb - MSI GTX 980 ti Lightning - Corsair RM1000x - Phanteks enthoo primo - Custom Water cooling - Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS 2560x1440 144hz

Permalänk

Ríktigt bra galleri! Otroligt bra flyt och intressanta bilder, bläddare igenom hela med nöje Datorn faller mig inte riktigt i smaken men du får en femma endå för att det är väldigt bra gjort

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Användarnamnqwer:

Kolla noga på bilden, en stor reva ner på kopparn där klistret suttit (högra sidan)...

Jag testade faktiskt CPUn efteråt bara för att kolla så den verkligen va trasig...men den stannade innan skärmen gick på. Felkoden på moderkortet sa iofs att det va fel på RAM minnena, men det är väl säkert bara att det va några av de kopparbanorna som jag repade sönder.

ok tänkte fråga samma sak, bilder kan reflektera.Men det jag reagera på va att kärnan såg verkligen bränd ut, fast det kanske åxå är en illusion. Men tråkigt nu blev jag orolig skälv, när jag tänkte göra samma sak. För det är skandal att intel inte tar tillbaks processorerna när det verkligen är bevisat att det är skit jobb dom gjort.Det är nästan så man ska snacka med intel o höra va man kan göra åt det hela. ja skit samma ba o axeptera

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Skrivet av Denkunnigee:

ok tänkte fråga samma sak, bilder kan reflektera.Men det jag reagera på va att kärnan såg verkligen bränd ut, fast det kanske åxå är en illusion. Men tråkigt nu blev jag orolig skälv, när jag tänkte göra samma sak. För det är skandal att intel inte tar tillbaks processorerna när det verkligen är bevisat att det är skit jobb dom gjort.Det är nästan så man ska snacka med intel o höra va man kan göra åt det hela. ja skit samma ba o axeptera

Hur menar du att den såg bränd ut?
Känns verkligen inte som något de ska dra tillbaka processorer för, det är ju inget fel på dem. Det är ju en högst medveten ändring de gjort liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Användarnamnqwer:

Hur menar du att den såg bränd ut?
Känns verkligen inte som något de ska dra tillbaka processorer för, det är ju inget fel på dem. Det är ju en högst medveten ändring de gjort liksom.

om du kollar på bilden på processorn med IHsen borta så ser det brunt ut på skälv processorkärnan. dock kan det va reflektioner men är så det ser ut i allfall det va det jag mena med att det ser bränt ut

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Skrivet av Denkunnigee:

om du kollar på bilden på processorn med IHsen borta så ser det brunt ut på skälv processorkärnan. dock kan det va reflektioner men är så det ser ut i allfall det va det jag mena med att det ser bränt ut

ahaaaa. Ser vad du tänker på nu, det är bara reflektioner dock. Tvättade av den osv innan jag testade såklart.

Permalänk
Medlem

Snygg logg! Sällan jag kollar alla bilder ordentligt och läser kommentarerna sedan. du får en 5a:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻