Spotify kan börja med strömmande video

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Har du Quicktime/Itunes installerat? Då ska m4a fungera utmärkt.

Nej det har jag inte, har bara min gamla musik kvar jag köpt från iTunes sparat på datorn. Funkar att lyssna på annars i andra mediaspelare men inte när man importerar till Spotify.

Permalänk
Medlem

Med ett bra utbud av filmer (bättre än netflix & viaplay) hade jag lätt kunnat betala 200kr i månaden för rubbet. Tänk sen om man även kunnat köra filmerna i Offline mode på mobilen när man har premium! Guld!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kör dock mina .flac låtar i Foobar2000 Funkar super, mp3:s kan du ju lägga till om du vill, men har dem i Foobar också, smidigare så

Med tanke på att Netflix kostar 79:- och Spotify 99:- så tycker jag att allt under eller runt 150:- kommer vara ok om Spotify fixar ett hyffsat utbud av serier och filmer, gärna många gamla godingar också som är svåra att få tag på annars Och bra uppdatering av nya pågående serier, gärna jämlikt med teven men det är nog svårt så en säsong bakom är ok tycker jag.

Om det är 99:- still för att locka flera till Spotify så kommer jag definitivt hänga på! Uppemot 170:- + vet jag inte riktigt...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Nej det har jag inte, har bara min gamla musik kvar jag köpt från iTunes sparat på datorn.

Det är där det brister

Codecen kräver åtminstone Quicktime installerat.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det är där det brister

Codecen kräver åtminstone Quicktime installerat.

Funkar i alla andra mediaspelare jag provat utan apple bloatware.
Betalar för Spotify så jag kan slippa iTunes/Quicktime på datorn och köra min telefon helt utan den skiten.

Permalänk

Det är inget som är oklart huruvida spotify går med vinst eller ej. 2011 visade man visserligen upp en mångdubblad omsättning men man uppvisade ett nettoresultat på - 300 miljoner SEK. Man ökade också kortfristiga skulder med 33 gånger (!) jämfört med tidigare år.

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Mycket bra ide, men det lär väl bli samma gamla skåpmat som alla andra erbjuder, Netflix inkluderat. Jag är försiktigt optimistisk.

Visa signatur

[ Derp ]

Permalänk
Medlem

Hoppas dom blir bättre än Netflix och dom andra som gör detta.
Alltså gällande att man kan se på nya filmer, inte bara äldre som är 2-3+ år gamla.
Kanske har att göra med filmbolagen dock, vad vet jag.
Undrar om dom kommer göra så att man kan betala för båda film och musik då,
priset skulle ligga på 199kr/mån, men det är ju värsta drömpriset

Permalänk
Medlem

Sålänge dom inte höjer priserna blir det nog sjukt nice Roligt att läsa lite fakta där på slutet också!

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Snusfri

Om dom kan laga klienten så den fungerar utan konstant krascher i Windows 8 så kanske man kan fundera på det.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Funkar i alla andra mediaspelare jag provat utan apple bloatware.
Betalar för Spotify så jag kan slippa iTunes/Quicktime på datorn och köra min telefon helt utan den skiten.

Det jag tror är att Apple inte tillåter någon att tjäna pengar på sin codec. Utan det ska betalas avgifter och liknande, jag tycker det är helt rätt att Spotify behandlar m4a som det är.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Det jag tror är att Apple inte tillåter någon att tjäna pengar på sin codec. Utan det ska betalas avgifter och liknande, jag tycker det är helt rätt att Spotify behandlar m4a som det är.

Kan väl låta dem ha den grejen då, förklarar dock inte alla andra problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Har tappat allt förtroende för Spotify, de har inte fixat "minimize on boot" på över 2 år och varje uppdatering är det någon som klagar. Känns som de vet om problemet men gör det med flit för att du ska se "What's new!?!?!??!??!?!?!" varje gång du startar datorn.

Sen funkar typ ingen musik man lägger till själv för att formatet inte stöds.

var hittar du din musik? Aldrig sett nåt sånt problem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevligt hoppas bara det funkar felfritt och dom får ut serier/film samtidigt som USA.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna sett flac-stöd för uppspelning, inskaffade 64gb minneskort till min S3:a när den kom ut med planer på att ha med mig ett par okomprimerade skivor på språng
Men man får väl nöja sig med highbitrate ogg sålänge :I

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av MuffinManxD:

Hoppas, om man betalar för premium så får man detta gratis.

Mindre troligt, de lär bli en separat tjänst och betalning tror jag

Eller om man köper båda så blir de billigare etc...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Kan väl låta dem ha den grejen då, förklarar dock inte alla andra problem.

Nej, håller med
Stör mig mest på att den glömmer sorteringen av spellistor om man väljer Date Added, Artist etc

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Jag hade gärna sett flac-stöd för uppspelning, inskaffade 64gb minneskort till min S3:a när den kom ut med planer på att ha med mig ett par okomprimerade skivor på språng
Men man får väl nöja sig med highbitrate ogg sålänge :I

Varför vill du ha FLAC-stöd i Spotify? Ogg q9 som Spotify Premium kör går inte, för det mänskliga örat, att skilja från okomprimerade ljudfiler. Egentligen är nog q9 även det overkill, så FLAC skulle bara ta upp större plats utan att ge något tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spleak:

Varför vill du ha FLAC-stöd i Spotify? Ogg q9 som Spotify Premium kör går inte, för det mänskliga örat, att skilja från okomprimerade ljudfiler. Egentligen är nog q9 även det overkill, så FLAC skulle bara ta upp större plats utan att ge något tillbaka.

För min del är det för att jag har en massa brända skivor i FLAC som jag inte har lust att rippa eller konvertera om.

Så det hade varit trevligt att det fanns stöd

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

För min del är det för att jag har en massa brända skivor i FLAC som jag inte har lust att rippa eller konvertera om.

Så det hade varit trevligt att det fanns stöd

Jaha, och du vill spela dem genom Spotifys spelare istället? Då har jag förståelse för dig.
Är bara så trött på att läsa på diverse forum om hur Spotify förstör musiken med sin "dåliga" kvalitet när jag kan garantera att 99.999% inte kan höra skillnad mot en CD.

Permalänk
Medlem

Går de inte redan back på musiken?
Eller har jag fel?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Skulle varit episkt om det ingick i vanliga Spotify Premium kontot som jag ändå har betalat 99kr i månaden för i snart 3 års tid

99 kronor i månaden är dock inte mycket att sura över en mindre kebabrulle + dricka.

Tycker man får väldigt mycket valuta för pengarna, utifrån det man får av Spotify.
Jag skulle lätt kunna tänka mig att betala det dubbla, inget snack om saken.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JellyCow:

Går de inte redan back på musiken?
Eller har jag fel?..

Dom värderas mer och mer, däremot så går dom back eller har gjort men Spotify växer så det knakar, samt massor med stora företag pumpar in miljard belopp in i företaget. Så ekonomin är nog sista problemet Spotify har just nu iallfall.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Det här är välkommet! Och ett pris på 150 med kombinerad film, serie och musik och jag är deras kund direkt.

HBO är väl ok men jag gillar inte man måste teckna 12 månaders för att se det. Netflix blir jäkligt bra för de pengarna om man kombinerar det amerikanska och nordiska utbudet. Jag kan förstå att det blir lite ruttet om man bara sitter och gluttar på svenska Netflix. Resten av bolagen som finns tycker jag inte ens är värt att ta upp som alternativ.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spleak:

Varför vill du ha FLAC-stöd i Spotify? Ogg q9 som Spotify Premium kör går inte, för det mänskliga örat, att skilja från okomprimerade ljudfiler. Egentligen är nog q9 även det overkill, så FLAC skulle bara ta upp större plats utan att ge något tillbaka.

Det går att höra så kallad skillnad. Det krävs bara lite träning.

Det går att koda om så att materialet kan hantera FLAC se bara på vad WIMP håller på med så förstår du att det går. Utan så som jag ser det handlar det mest bara om avfärdat intresse från spotify:s sida.

Spotify kör Ogg vilket känns som tillbaka till medeltiden.

Permalänk
Medlem

Haft premium så långt tillbaks jag kan minnas bra utbud av musik + att man ska spela det i mobilen när man tränar eller kopplar in i AUX i bilen Kanon tjänst som sällan gör en missnöjd enligt mig. Skulle nu filmer och serier ingå i priset skulle nog Spotify kunna bli väldigt stora om dom kommer ha lika bra utbud som med musiken!

Men om priset höjs kommer nog tyvärr många hoppa av och skaffa andra tjänster.

Permalänk
Medlem

Bara de har en funktion för att stänga av undertexterna...

Permalänk
Medlem

Om de erbjuder ett filmutbud i klass med Netflix så kommer det att antagligen att konkurrera ut alla alternativ, med tanke på att många redan använder Spotify för musiken. De som använder Netflix och har Spotify lär ju säga upp sitt Netflix abonnemang med detsamma

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Det går att höra så kallad skillnad. Det krävs bara lite träning.

Det går att koda om så att materialet kan hantera FLAC se bara på vad WIMP håller på med så förstår du att det går. Utan så som jag ser det handlar det mest bara om avfärdat intresse från spotify:s sida.

Spotify kör Ogg vilket känns som tillbaka till medeltiden.

Haft denna debatt tidigare. Har utförts en del tester som påvisat att man inte kan höra skillnad vid komprimering i klass med Ogg q9. Tror mest det är en placebo-effekt ifall man hör skillnaden, ev. att 0.01% kan höra skillnaden.

Att det är skillnad på 100 kbps mp3 och FLAC håller jag med om, men inte Ogg q9 eller bättre. Men som sagt, kommer alltid finnas folk som inte går att övertala.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Saven:

äh spotify borde bara vara musik, finns mycket att förbättra med spotify till att börja med.

starta något nytt isf.

Kan hålla med, skulle föredra om de koncentrerade sig på det som de gör bra och utveckla det. Video finns det andra aktörer för, förstår att de vill vidga verksamheten men det kan lika gärna slå tillbaks då det finns åtskilliga andra som redan har ett stort förspång över spotify där..