Första ordentliga datorbygget, Snabb fråga

Permalänk

Första ordentliga datorbygget, Snabb fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av XhovercatX:

Är inne på mobilen så orkar inte kolla länkarna, men varför ska du köpa från amazon? Det brukar komma frakt/tull avgifter.. Sen momsen. Brukar bli dyrare än hos svenska återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Medlem

JA, JA, JA och JA. Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Seetela:

Är inne på mobilen så orkar inte kolla länkarna, men varför ska du köpa från amazon? Det brukar komma frakt/tull avgifter.. Sen momsen. Brukar bli dyrare.

Skickades från m.sweclockers.com

Där står fri frakt och förra gången jag köpte något där ifrån så tillkom där ingen tull eller andra avgifter, Köpte då en white snowball mic.

Priserna är ganska bra sänkt på amazon just nu och om där inte läggs på någon tull eller så. så blir det en tusenlapp billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XhovercatX:

Där står fri frakt och förra gången jag köpte något där ifrån så tillkom där ingen tull eller andra avgifter, Köpte då en white snowball mic.

Priserna är ganska bra sänkt på amazon just nu och om där inte läggs på någon tull eller så. så blir det en tusenlapp billigare.

Tullavgiften lär inte vara hög, däremot borde du nog räkna med att betala moms(av egen erfarenhet så har jag alltid fått göra det vid import utanför EU). Kan även vara värt att notera att de tre första länkarna, alltså moderkort, minne och cpu enbart skickas inom USA enligt beskrivningen lite längre ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XhovercatX:

Där står fri frakt och förra gången jag köpte något där ifrån så tillkom där ingen tull eller andra avgifter, Köpte då en white snowball mic.

Priserna är ganska bra sänkt på amazon just nu och om där inte läggs på någon tull eller så. så blir det en tusenlapp billigare.

Köper man en liten mic så kan ja tänka mig att inte det blir någon tull eller dyligt, men köper man komponenter till en hel PC så tror jag att tull kan förekomma, även om tullavgiften inte är så speciellt hög så tillkommer även momsen.Sen tycker JAG att det är bättre och köpa från svenska återförsäljare då det är lättare och skicka in om det skulle vara fel på produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av Joshin:

Tullavgiften lär inte vara hög, däremot borde du nog räkna med att betala moms(av egen erfarenhet så har jag alltid fått göra det vid import utanför EU). Kan även vara värt att notera att de tre första länkarna, alltså moderkort, minne och cpu enbart skickas inom USA enligt beskrivningen lite längre ner.

Ok, Tack

Permalänk
Skrivet av Seetela:

Köper man en liten mic så kan ja tänka mig att inte det blir någon tull eller dyligt, men köper man komponenter till en hel PC så tror jag att tull kan förekomma, även om tullavgiften inte är så speciellt hög så tillkommer även momsen.Sen tycker JAG att det är bättre och köpa från svenska återförsäljare då det är lättare och skicka in om det skulle vara fel på produkten.

Skickades från m.sweclockers.com

Ok, skall kolla runt och se vad jag hittar för priser, hade ju varit fint att kunna köpa en 3570k, så att man kan OC:a lite.

Permalänk
Medlem

Är det inte för höga kylflänsar på ram minnena för att passa till kylaren?

Permalänk

Antar att det sket sig med att köpa där ifrån då.

Och har ingen aning vad jag skall leta för varor här i sveriga för att komma undan så billigt som möjligt, men att ändå inte behöva byta ut komponenter efter 1 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XhovercatX:

Antar att det sket sig med att köpa där ifrån då.

Och har ingen aning vad jag skall leta för varor här i sveriga för att komma undan så billigt som möjligt, men att ändå inte behöva byta ut komponenter efter 1 år.

Inget sket sig, allt är upp till dig. Att köpa en 3570k betyder ju inte att man måste byta upp sig varje år, är du orolig för det så skulle du kunna kolla in 8350? Billigare än 3570k, mer trådar o annat smått o gott.
3570k går för ca 1800kr
8350 går för ca 1650kr

Valet är upp till dig, använd dig av prisjakt.se om du vill jämföra priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av Seetela:

Inget sket sig, allt är upp till dig. Att köpa en 3570k betyder ju inte att man måste byta upp sig varje år, är du orolig för det så skulle du kunna kolla in 8350? Billigare än 3570k, mer trådar o annat smått o gott.
3570k går för ca 1800kr
8350 går för ca 1650kr

Valet är upp till dig, använd dig av prisjakt.se om du vill jämföra priser.

Skickades från m.sweclockers.com

ok, Tack för hjälpen, skall tänka igenom allt lite, kan hända att jag kommer med en ny tråd sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av XhovercatX:

ok, Tack för hjälpen, skall tänka igenom allt lite, kan hända att jag kommer med en ny tråd sen

Varsågod, tänk på saken.
Kan vara värt notera att det är korsposting, (vet inte om det gäller om det skilljer några dagar) för att vara på säkra sidan så skulle ja rekommendera att skriva här.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Case: Fractal R5 | Cpu:6600k 4.3ghz | Gpu: GTX 980 | Ram: 16gb crucial Ballistix| Heatsink: Bequiet pure rock
PSU: Evga supernova G2 | MoBo: Asus Z170-Pro

Permalänk
Skrivet av VituraZ:

Är det inte för höga kylflänsar på ram minnena för att passa till kylaren?

Jo. Skickade precis den frågan till Inet här i veckan och fick svaret att CPU-kylaren kommer att ta i RAM-minnena då dessa inte är LP.

Visa signatur

CPU: i5 3570K [Antec 620 V4]| GPU: MSI GTX 770 4GB OC TwinFrozr | MOBO: Gigabyte GA-Z77M-D3H |
PSU: be quite! L8 630W | RAM: Corsair Vengenace Quad 4x4Gb @ 1600Mhz | HDD: WD CG 2TB @ 5400RPM | SSD: Corsair Force 3 F120 120GB | LÅDA: FD Define Mini | SKÄRM: Dell S2340L

Permalänk
Skrivet av Seetela:

Varsågod, tänk på saken.
Kan vara värt notera att det är korsposting, (vet inte om det gäller om det skilljer några dagar) för att vara på säkra sidan så skulle ja rekommendera att skriva här.

Skickades från m.sweclockers.com

Aja, skrev en ny tråd i alla fall, hoppas inte dom blir rent för sura på mig, menar inget illa