Permalänk
Medlem

låsa upp en 2100+ palominio?

Tjenare

Jag införskaffade en xp2100+ palominio för ett par veckor sedan, nu när jag hade tänkt få ur tummen o låsa upp den hittade jag en hel del trådar på diverse forum där det sägs att det både ska vara apsvår att låsa upp samt inte speciellt överklockningsvänlig. Men nyss hittade jag en tråd på xtremesystems.com där de pratas om att låsa upp prollen mha en koppartråd(?). Det är säkert något jag har missat tidigare. men iaf, vad jag förstår det så ska jag "do the L1" och knyta en lite koppartråd runt gällande två ben. Har jag uppfattat det rätt eller är jag ute på hal is?

Jag passar på att be om ursäkr i förväg om dethär redan har tagits upp här men jag har sökt utan resultat så jag hoppas att det inte är så.

/Deryth

edit: oj, hamnade den i fel forum kanske :/ ?

Visa signatur

"Människan kan uppenbarligen inte stava rätt."

Permalänk
Medlem

Nejdå, det är rätt forum

Jag har en likadan processor, icke upplåst. Kan få upp den i ca 1850 stabilt med mina sunkiga minnen, den skulle förmodligen gå en bit till med ett par bättre.. Men som du säger ska den tydligen inte vara särskilt överklockningsvänlig, så frågan är hur mycket mer du egentligen får ut genom att låsa upp den? Jag har iaf bestämt mig för att det inte är värt besväret - 100mhz hit eller dit gör ändå så lite när allt kommer omkring.

My two cents!

EDIT: Som du ser i sign kör jag den i 1800 nu.

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem

Det är ju synd att behöva köra med så kass FSB-frekvens med så bra minne och moderkort, det som du nämner (koppartråd + L1) stämmer vad jag vet från ett inlägg på forumet du nämnde. Din processor kanske gör 1900 MHz med lite tur men det du vinner mest på är att sänka multipeln och köra som jag t.ex 10x190 istället för som du kör nu 13x133.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pedda_p
Nejdå, det är rätt forum

Nix, det är det inte

*Tråd flyttad till Kylning - Överklockning* - Nu är det rätt forum.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

lol

Visa signatur

Asus Maximus VI Hero | Intel Core i5-4670K @ 4,7GHz | Asus Radeon 6970 DC II | Corsair Dominator Platinum 16GB 1600MHz | Samsung 840 Pro 256GB + 2x WD Red 4TB | Noctua NH-U14S | Lian-Li PC-A16B | Corsair HX1000

Permalänk
Medlem

Hehe, aha, överklockning it is... Jahapp, första gången i mitt liv jag haft fel - känns lite ovant!

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"