Permalänk
Medlem

Brickad Mionix Naos 5000

Hej!
Min mionix har dött. Installerade mjukvaran på nytt för att jag skulle ändra sens och då fick jag upp att det fanns en ny firmware så jag uppdaterade men det han inte gå många sekunder innan uppdateringen failade och musen dog. När jag kopplar in den så kommer den upp som okänd maskinvara.

Har försökt uppdatera den via programmappen under C: men det fungerar inte heller, har även testat den i en annan dator och olika usb portar.

Någon som har någon ide?

Har varit riktigt nöjd med min Naos 5000 men mjukvaran har varit under all kritik.

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santy_8:

Hej!
Min mionix har dött. Installerade mjukvaran på nytt för att jag skulle ändra sens och då fick jag upp att det fanns en ny firmware så jag uppdaterade men det han inte gå många sekunder innan uppdateringen failade och musen dog. När jag kopplar in den så kommer den upp som okänd maskinvara.

Har försökt uppdatera den via programmappen under C: men det fungerar inte heller, har även testat den i en annan dator och olika usb portar.

Någon som har någon ide?

Har varit riktigt nöjd med min Naos 5000 men mjukvaran har varit under all kritik.

Tacksam för svar

När köpte du den? du kan ju fortfarande ha garanti på den.

Har en likadan och älskar den!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

C:\Program Files (x86)\Mionix\NAOS5000 Software\FWUpdate

Har du testat att köra updater.exe där?
Jag hade kontaktat Mionix, alltid när jag snackat med dom har dom varit hjälpsamma etc. så dom kanske har / kan skriva ihop ett litet program som kan fixa det åt dig.

Visa signatur

Intel i7-7700k @ 4.9Ghz - Noctua NH-U12P SE2 - MSI GTX 1070 Armor OC - AsRock Z270 Extreme4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3200MHz CL16 2x8GB - Corsair RM750x 750W - Samsung 970 EVO 500GB - Acer Predator X34 - Silverstone RV02-E - Asus Xonar Essence STX II 7.1 - Mionix Naos 8200 - Corsair Gaming MM400 - Das Keyboard 4 Ultimate MX Brown - Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm - Antlion ModMic 4.0 Unidirectional

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaloW:

C:\Program Files (x86)\Mionix\NAOS5000 Software\FWUpdate

Har du testat att köra updater.exe där?
Jag hade kontaktat Mionix, alltid när jag snackat med dom har dom varit hjälpsamma etc. så dom kanske har / kan skriva ihop ett litet program som kan fixa det åt dig.

Tyvärr så har garanti tiden gått ut och jag har testat köra FWUpdate och det fungerar inte, har kontaktat mionix support men det är ju storhelg nu så får väl vänta någon dag på svar

Permalänk
Skrivet av Santy_8:

Tyvärr så har garanti tiden gått ut och jag har testat köra FWUpdate och det fungerar inte, har kontaktat mionix support men det är ju storhelg nu så får väl vänta någon dag på svar

Hade precis samma problem, byta dator eller usb-port funkade inte heller, den var stendöd. Gick tillbaka till butiken jag köpte den ifrån och frågade om det gick att lösa. Dom gav mig en ny direkt.

Så prova reklamera den är mitt tips

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Santy_8:

Tyvärr så har garanti tiden gått ut och jag har testat köra FWUpdate och det fungerar inte, har kontaktat mionix support men det är ju storhelg nu så får väl vänta någon dag på svar

Reklamationsrätten kan de inte neka dig så hävda den när du kontaktar dem.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vickelito:

Hade precis samma problem, byta dator eller usb-port funkade inte heller, den var stendöd. Gick tillbaka till butiken jag köpte den ifrån och frågade om det gick att lösa. Dom gav mig en ny direkt.

Så prova reklamera den är mitt tips

Skrivet av ilstallione:

Reklamationsrätten kan de inte neka dig så hävda den när du kontaktar dem.

Köpte den hos inet, ska höra vad mionix support har att säga först.

Permalänk

Hejsan.. tänkte bara att jag lägger till detta... vet inte om det är samma problem men men..

Idag när jag satte mig vid datorn så hade min Mionix Naos 5000 halv dött.. jag kunde klicka med den men inte röra muspekaren..
Jag kopplade i en ghetto mus, avinstallerade allt om Mionix, laddade ner senaste mjukvaran och firmware och installerade dom. (kopplade in Mionix musen samtidigt som ghetto musen för installationerna).
Men då fick jag ett nytt problem. Jag kunde röra musen men den "laggade" nå enormt.. hackade runt på skärmen.. körde firmware update igen och nu funkar det gallant!

Tänkte att jag lägger till detta ifall du inte testat i samma ordning.

Visa signatur

AsRock Z77 Extreme4
Intel I7 3770k 4.2GHz
Gigabyte GTX 980Ti G1 Gaming
16GB Corsair Vengeance 1866MHz
Crucial MX100 512GB SSD