ClickOk.se stämde mig i Tingsrätten för ett köp hos dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marathonkillen:

De påstod också att jag ”surfat på nätet” många dagar i rad för att bevaka priset innan jag köpte. Som bevis för detta lade de fram ett dokument med postens kollinummer, som de i Tingsrätten påstod vara IP-adresser.

Hahahah, åh, herregud... aldrig handlat från ClickOk men det låter ju som att jag har skäl nog till att inte vilja göra det nu.

Permalänk
Skrivet av simon253:

Synd man inte har facebook längre så man hade kunnat gilla

@Widholm Du glömde Dustin

Aldrig handlat från Dustin. Har bäst erfarenhet från komplett då jag bara haft ett garantiärende. Från Webhallen fick jag mycket hjälp även om den visade sig vara felaktig till slut. Inet har jag inte fått bra service av alls, trodde mer om dom. Ska ge Dustin en chans när dom är billigast på det jag ska ha. Men är dom inte dyra på frakt btw?

Permalänk
Medlem

Detta låter ju verkligen helt sjukt, knappt man kan tro det. Du borde kontakta Plus och be dom ta upp det i programmet, det skulle ge ClickOK fett med välförtjänt negativ PR

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raptor:

Detta låter ju verkligen helt sjukt, knappt man kan tro det. Du borde kontakta Plus och be dom ta upp det i programmet, det skulle ge ClickOK fett med välförtjänt negativ PR

Om du läst hela TS första inlägg så hade du sett att han redan varit i kontakt med Plus.
(Jag tror iallafall att han skrev det i sitt första inlägg.)

Jag är fortfarande förvånad över att ClickOK drog det så långt som tills tingsrätten för en sådan "struntsumma" (vilket det faktiskt är i det grand scheme of things.)
Så desperat är man väl ändå inte - har man det jobbigt inom den branschen så bör man väl snarare försöka förbättra sitt anséende för att locka kunder, och inte tvärtom slå det helt sönder och samman...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Jag har handlat av dem och aldrig haft några problem.
Det finns en fara i att börja kampanjer mot företag pga en post på något forum. Kanske är det konkurrenten som har postat... Inte för att jag tror det i detta fallet. Men även en person som har råkat illa ut, kommer att vinkla det hela mycket negativt. Så det kan vara hälsosamt att ta allt med en nypa salt.

De som säljer delar till datorer har ofta extremt små marginaler och ligger ofta nära ruinens brant. Så man får förstå att de måste vara noga med priser osv.

Av det jag har läst så har du haft din fulla rätt här. En affär kan avbrytas eller behöva justeras om det är så att det är uppenbart ett felaktigt pris. Eller betalning som inte har inkommit eller varorna inte har skickats. Då kan affären avbrytas och det från båda parter.
I detta fallet så har du både betalt, hämtat varorna. De har skickat dem och tagit dina pengar, samt att priset inte är orimligt lågt.
Därmed har de inget att komma med. Man kan inte komma i efterhand och begära mer pengar i detta fallet.

Sedan kan jag tillägga att företag i Sverige har ofta en orimligt stor makt mot konsumenten. Detta är inte bra. Och bör ändras. Jag är glad att du satte hårt mot hårt och inte gav dig. För de har inget att komma med här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Om du läst hela TS första inlägg så hade du sett att han redan varit i kontakt med Plus.
(Jag tror iallafall att han skrev det i sitt första inlägg.)

Jag är fortfarande förvånad över att ClickOK drog det så långt som tills tingsrätten för en sådan "struntsumma" (vilket det faktiskt är i det grand scheme of things.)
Så desperat är man väl ändå inte - har man det jobbigt inom den branschen så bör man väl snarare försöka förbättra sitt anséende för att locka kunder, och inte tvärtom slå det helt sönder och samman...

Oj, missade det, skulle kanske läst lite mer noggrant

Nej, dom verkar ju inte vara speciellt vettigt funtade där på ClickOK...

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Jösses vilka lirare. Att de inte inser hur fort det kan gå att sabba sitt rykte totalt. Detta sprider sig som en löpeld och kommer att kosta dem.

Även om folk kommer att glömma sånt här snabbt så kommer det ju finnas massor av inlägg på olika forum och har man läst något sånt här så lär ju folk aldrig köpa ev dem igen.

Blir ju inte förvånad om det sprider sig till familjeliv, zatzy, fotoforum och liknande. Lägg där till omdömen på sajter som rejta.se prisjakt och liknande. Bra jobbat ClickOk..... härligt kundvårdande arbete.,..

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Jag har handlat av dem och aldrig haft några problem.
Det finns en fara i att börja kampanjer mot företag pga en post på något forum. Kanske är det konkurrenten som har postat... Inte för att jag tror det i detta fallet. Men även en person som har råkat illa ut, kommer att vinkla det hela mycket negativt. Så det kan vara hälsosamt att ta allt med en nypa salt.

Jag håller helt med dig, och i 9 fall av 10 så är det någon ny-reggad snorunge som skriver ett gnällpost på Inet/CDON/Webhallen/Dustin/etc. bara för att deras RMA ärende tog längre tid än 24 timmar / priset inte var tillräckligt lågt / frakten kom inte fram dagen efter, men just i detta fallet så verkar "gnället" vara befogat.

Drar man en kund till tingsrätten för en summa under 10.000:- så är det illa, riktigt illa. Spelar ingen roll om TS är en konkurrent som försöker smäda ClickOK; Han behöver inte, det har ClickOK själva tagit hand om.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Fy fan vad sjukt, hur kan dem göra så :/. Väldigt modigt och bra att dig att du kämpade emot :). Nu vet man ju vars man inte ska handla i framtiden :).

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk
Medlem

Hittade denna i ett av omdömmena, de verkar ha varit uppe förr!

"De ändrade en order på egen hand och skickade två exemplar av ett produkt (i en förbetald order) samt en faktura till extra produkten. De krävde att jag skulle skicka tillbaka produkten som företagspaket på egen bekostnad, dvs minst 190 kr. Dum som jag var skickade jag varan som ekonomibrev - jag borde har sagt att de fick hämta varan hemma hos mig istället - och ni kan säkert gissa vad hända. Just det, 'vi har inte fått varan'. Varan var bra förpackad och försätt med returadress. Hade varan inte kommit fram så borde den ha kommit tillbaka. Det gjorde den inte, och därmed är deras påstående inte helt trovärdig - men jag hade inget bevis.

Efter Kronofogden landade ärendet hos Tingsrätten som fastställde att ClickOK gjorde fel när de skickade varan och att det inte fanns grund för deras krav. Men eftersom jag inte kunde uppvisa bevis på att jag skickade varan fick jag ändå betala 'varans kostnad' (ca. 300 kr (försäljningspriset - som såklart är högre än varans verkliga kostnad - men det var domarens fel)). Det räckte uppenbart inte för ClickOK - de skickade domslutet direkt vidare till Kronofogden för *utmätning* (600 kr extra kostnad) när det var redan klart att jag skulle betala de 300 kr om domslutet gav anledning till det. De såg helt enkelt ett sätt att trakassera mig när deras krav på nästan 3000 kr i 'kostnadsersättning' blev nekad i domslutet.

Med andra ord, det här är ett företag som har ljugit flera gånger, som inte verkar ha mycket respekt för svenska och europeiska konsumentköplagen och som tar hämnd på kunderna när de inte får genom sina krav i tingsrätten.

Akta er för ClickOK."

Permalänk
Skrivet av lolight:

Jag har handlat av dem och aldrig haft några problem.
Det finns en fara i att börja kampanjer mot företag pga en post på något forum. Kanske är det konkurrenten som har postat... Inte för att jag tror det i detta fallet. Men även en person som har råkat illa ut, kommer att vinkla det hela mycket negativt. Så det kan vara hälsosamt att ta allt med en nypa salt. .

Jag är ingen konkurrent till ClickOk. Jag är en konsument och jag är anställd i ett företag. Jag har ingen egen firma och driver ingen affärsverksamhet. Det framgår med all tydlighet i artikeln som både GP och Råd & Rön skrivit, samt av domslutet.
Jag har full förståelse för att misstankar kan komma upp om sådant. För att undvika spekulationer har jag varit så tydligt som det bara går att vara i detta ärende.

För att förhålla mig neutral och undvika vinklingar har jag enbart tagit med all fakta i målet. Det är samma fakta som Tingsrätten har tagit ställning till. Mitt inlägg är avsett att vara neutralt så långt det bara kan göras. Syftet i första hand är att förmedla den kunskap jag fått genom den tvist jag gått igenom.
Att inte nämna företagets namn i tvisten skulle inte ge beskrivningen av händelsen samma dignitet som det får när företaget omnämns. Det går också att ta del av domslutet för den som önskar eftersom jag omnämnt såväl ärendenumret och tingsrätt. Riktigheten i mitt inledande inlägg kan därmed bekräftas och är ingalunda en tråd för att skapa oreda eller annat.

För de som vill ta del av domslutet kan ni kontakta Göteborgs Tingsrätt och be om att få detta av dem. Målnumret har jag angivit tidigare och anger det på nytt:

FT 14373-12

Det är en offentlig handling och därmed tillgänglig för den som begär ut dokumentet.

Jag instämmer i att det finns en fara i att starta kampanjer. Mitt syfte är inte att starta en kampanj utan att upplysa om vad som kan hända vid ett köp där säljaren inte är tillfreds med det pris som varan sålts för och i efterhand kräver mer pengar. Vad som händer när företaget inte vill att ARN gör en prövning, vilket jag tyckte var det bästa.
Hur många har hamnat i Tingsrätten för ett liknande ärende som det jag hamnat i? För mig var det en helt ny erfarenhet att komma till en domstol. Där har jag aldrig tidigare varit.

Jag ser inte mitt inlägg som "gnäll". Jag framför en erfarenhet som konsument där jag upplyser andra om vad som kan hända vid ett köp.
Under tvistens gång funderade jag ibland på vad som skulle hända efter att jag handlat mat i matbutiken. Säg att jag är i affären och handlar lite mat. Jag köper med mig bl.a. mjölk. Jag betalar mina varor med kort och går hem med mina varor.
Två dagar senare hör mataffären av sig och begär mer betalt för mjölken för att Arla höjt priset till affären just den dagen. Eftersom leverantören höjt priset samma dag som affären tar kontakt med mig vill de också ha mer betalt för mjölken jag köpte två dagar tidigare. Är det rimligt?

Det är just detta som skett vid mitt köp hos ClickOk. ClickOk hör av sig samma dag som jag hämtar ut varorna på posten, först för att meddela att det är en felleverans för att, när jag bekräftar att det är en korrekt leverans, istället kräva mer betalt med hänvisning till att deras leverantör den dagen höjt priset till ClickOk. Är det rimligt?

Var det fel av mig att vägra att gå med på ClickOks krav? Med utgångspunkt från domslutet var det inte så.

Permalänk
Skrivet av Marathonkillen:

Jag är ingen konkurrent till ClickOk. Jag är en konsument och jag är anställd i ett företag. Jag har ingen egen firma och driver ingen affärsverksamhet. Det framgår med all tydlighet i artikeln som både GP och Råd & Rön skrivit, samt av domslutet.
Jag har full förståelse för att misstankar kan komma upp om sådant. För att undvika spekulationer har jag varit så tydligt som det bara går att vara i detta ärende.

För att förhålla mig neutral och undvika vinklingar har jag enbart tagit med all fakta i målet. Det är samma fakta som Tingsrätten har tagit ställning till. Mitt inlägg är avsett att vara neutralt så långt det bara kan göras. Syftet i första hand är att förmedla den kunskap jag fått genom den tvist jag gått igenom.
Att inte nämna företagets namn i tvisten skulle inte ge beskrivningen av händelsen samma dignitet som det får när företaget omnämns. Det går också att ta del av domslutet för den som önskar eftersom jag omnämnt såväl ärendenumret och tingsrätt. Riktigheten i mitt inledande inlägg kan därmed bekräftas och är ingalunda en tråd för att skapa oreda eller annat.

För de som vill ta del av domslutet kan ni kontakta Göteborgs Tingsrätt och be om att få detta av dem. Målnumret har jag angivit tidigare och anger det på nytt:

FT 14373-12

Det är en offentlig handling och därmed tillgänglig för den som begär ut dokumentet.

Jag instämmer i att det finns en fara i att starta kampanjer. Mitt syfte är inte att starta en kampanj utan att upplysa om vad som kan hända vid ett köp där säljaren inte är tillfreds med det pris som varan sålts för och i efterhand kräver mer pengar. Vad som händer när företaget inte vill att ARN gör en prövning, vilket jag tyckte var det bästa.
Hur många har hamnat i Tingsrätten för ett liknande ärende som det jag hamnat i? För mig var det en helt ny erfarenhet att komma till en domstol. Där har jag aldrig tidigare varit.

Jag ser inte mitt inlägg som "gnäll". Jag framför en erfarenhet som konsument där jag upplyser andra om vad som kan hända vid ett köp.
Under tvistens gång funderade jag ibland på vad som skulle hända efter att jag handlat mat i matbutiken. Säg att jag är i affären och handlar lite mat. Jag köper med mig bl.a. mjölk. Jag betalar mina varor med kort och går hem med mina varor.
Två dagar senare hör mataffären av sig och begär mer betalt för mjölken för att Arla höjt priset till affären just den dagen. Eftersom leverantören höjt priset samma dag som affären tar kontakt med mig vill de också ha mer betalt för mjölken jag köpte två dagar tidigare. Är det rimligt?

Det är just detta som skett vid mitt köp hos ClickOk. ClickOk hör av sig samma dag som jag hämtar ut varorna på posten, först för att meddela att det är en felleverans för att, när jag bekräftar att det är en korrekt leverans, istället kräva mer betalt med hänvisning till att deras leverantör den dagen höjt priset till ClickOk. Är det rimligt?

Var det fel av mig att vägra att gå med på ClickOks krav? Med utgångspunkt från domslutet var det inte så.

På ngt konstigt sätt vill jag köpa något från ClickOk nu. Är det bara jag?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marathonkillen:

Var det fel av mig att vägra att gå med på ClickOks krav? Med utgångspunkt från domslutet var det inte så.

Absolut inte. Du är en hjälte i mina ögon för att du inte har vikit dig. Jag antydde bara att man kanske inte ska börja driva kampanjer, så där direkt mot ett företag. Kanske avvakta lite. Det kan ju vara så att det hela inte stämmer. Men i detta fallet så verkar det inte vara så. Tack för att du nu har bekämpat detta ofog och kanske hjälpt många där ute.

Jag håller också förövrigt på att hjälpa farasn med ett företag som han inte kommer ur. De tecknar bara nya "abonnemang" som aldrig går att säga upp och som han aldrig har beställt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chokladtomten:

På ngt konstigt sätt vill jag köpa något från ClickOk nu. Är det bara jag?

Ja, det är bara du

Att kalla TS's inlägg för gnäll är ganska respektlöst anser jag.
(säger nu inte att du chokladtomten gör det, men nån gjorde det)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberhof:

Hoppas sweclockers tar upp detta i fredagspanelen också så fler får reda på vilket skitföretag detta verkligen är, om nu inte företaget har konkat innan det blir dags för ny panel.

Jag tror inte de gör det då jag tror de vill hålla sig neutrala, tyvärr i mina ögon då jag ser personer, företag och varumärken som sätter ner foten mot sådan här skit som mer eller mindre hjältar. Att man vågar säga ifrån och ta ställning.

Skrivet av Torach:

Och där dog ClickOk.se helt som potentiell handlare för alla på Sweclockers och dess medlemmars bekantskapskrets. Bara att bomma igen grabbar ni är rökta.

Till TS. Bra kämpat. Kudoz

Jag bara hoppas du har rätt och jag anser att om man läser detta och ändå handlar från clickok.se så ska man nog inte se sig själv som ett geni...

Skrivet av tackle:

Ja, det är bara du

Att kalla TS's inlägg för gnäll är ganska respektlöst anser jag.
(säger nu inte att du chokladtomten gör det, men nån gjorde det)

Jag fattade inte heller varför man vill handla där efter detta inlägg. Om det är att pröva lyckan själv eller något. Sen vet jag inte vem som skrev att detta var ett gnällinlägg eller en kampanj mot clickok.se... titta på faktan, titta på domslutet ni har fått numret och allt. Offentliga handlingar, bara att titta själva. Spån...

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Vilka sjuka butiker alltså, att de palla hålla på så nu när konkurransen är så stor.

Permalänk

Bra skrivet! Bra att du stod på dig och inte gav upp! Tack för att du skrivit detta här. Kommer inte handla något från en sådan butik.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har följt denna tråd med blida, djupt förvånade ögon. Det finns egentligen bara två saker att säga. För det första - all heder åt Marathonmannen som går ut med sin historia och objektivt förklarar händelseförloppet. Seriöst, det är nog beklämmande att hamna i en sådan situation. Att du även tar dig tiden att upplysa andra konsumenter av ren välvilja är extremt honoröst. Sätt upp ett paypal-konto så hjälper jag gladeligen till att avlasta dig en del av dina rättegångskostnader.

För det andra. Så har vi fått en klar bild av Click OK:s affärsmodell. Jag kommer personligen aldrig handla där, och jag kommer starkt avråda och upplysa vänner i min närhet om företagets maffiafasoner.

Åter igen, hatten av till Marathonmannen. Du stod på dig, vännen. All respekt åt dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Jag tror inte de gör det då jag tror de vill hålla sig neutrala, tyvärr i mina ögon då jag ser personer, företag och varumärken som sätter ner foten mot sådan här skit som mer eller mindre hjältar. Att man vågar säga ifrån och ta ställning.

Jo det är sant men man kan ju annars hoppas på att dom tar upp det och försöker kontakta företaget ifråga för en kommentar för att få höra även deras sida (inte för jag tror att dom kommer kommentera mycket).
Jag personligen tycker bara det är viktigt att sånt här kommer ut och sprids till så många som möjligt så fler slipper bli lurade och skrämda att betala en massa onödiga pengar.

Men vi får annars göra vårt bästa att sprida den här tråden så bra vi kan!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Bra att du delar med dig, inte bara här utan även på Prisjakt, där folk har reagerat på samma sätt som i denna tråden.

En före detta kollega till mig beställde saker från ClickOk och det blev ungefär samma sak där (gick dock inte lika långt och inte lika dyrt) Köpte några USB minne eller liknande småsaker för ca 300kr, efteråt höjde ClickOk priset och ville ha det dubbla. Tråkigt nog var det smidigare att bara betala än att tjafsa med kronofogden och tingsrätten. Vore bra om Kronofogden och tingsrätten bara ogillade krav från Click Ok så fort de får något krav, sparar rättväsendet och kunderna (hur många de nu kan ha kvar) en massa tid.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Avstängd

Har man köpt och betalat, vad fan ska de höja priset sedan? Inte konsumentens fel att dessa tomtar ändras sig efteråt. Nejfan jag ska persopnligen ringa till detta företag och ge den en formel utskällning, och kanske även på gränsen till hot?

Permalänk

Fy fan vad less man blir av att läsa sådant här. Kommer aldrig handla därifrån, hoppas ingen någonsin gör det. Credd till TS som stod emot, trots hot om kronofogden och stämmning.

Permalänk
Medlem

Är det verklikgen lagligt att höja priset på en vara efter attt kunden betalat den?

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk

Varför skickar folk in tips till Aftonbladet? Läser jag en snyfthistoria i den blaskan skrattar jag bara och tänker rätt åt DIG.

Förstör inte detta och gör så Aftonblaskan skriver om det.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Varför skickar folk in tips till Aftonbladet? Läser jag en snyfthistoria i den blaskan skrattar jag bara och tänker rätt åt DIG.

Förstör inte detta och gör så Aftonblaskan skriver om det.

Haha, ligger nått i de.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt! Håller mig till de stora butikerna i fortsättningen oxå, inet, komplett, dustin o webhallen kan man iaf lita på!

har alltid tyckt att dessa butiker som alltid har lägst pris på prisjakt verkar lite skumma.... tack för varningen!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Varför skickar folk in tips till Aftonbladet? Läser jag en snyfthistoria i den blaskan skrattar jag bara och tänker rätt åt DIG.

Förstör inte detta och gör så Aftonblaskan skriver om det.

Alla tänker väl nog inte som dig misstänker jag

Annars tycker jag det vore nyttigt för Aftonbladet att skriva en ordentlig historia. Folk kanske t.om börjar uppskatta deras reportage

Permalänk
Skrivet av tackle:

Ja, det är bara du

Att kalla TS's inlägg för gnäll är ganska respektlöst anser jag.
(säger nu inte att du chokladtomten gör det, men nån gjorde det)

Nej menar inte så.. Det gjorde mig väldigt nyfiken. Skulle vilja utforska om detta var enda fallet eller om det finns fler.

Permalänk
Medlem

Mailade clickok.se, deras kundtjänst, detta är deras svar:

Hej ,

Tack för ditt mejl,

Vi stämmer inga kunder och jobbar enbart inom distansförsäljningslag regler.

Ett officiellt svar på detta kommer att göras under närmaste dagar.

Vi hoppas att vi har besvarat din fråga på ett tillfrädställande sätt. Hör gärna av dig om du har fler frågor eller funderingar!

Du är även välkommen att ringa till oss: 08 50 21 63 63

Med vänliga hälsningar

ClickOK Kundtjänst

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Avstängd

Vill tacka Marathonkillen för en bra, saklig och upplysande tråd. Av det som du beskriver i tråden skulle ha inslag av "kampanj" "kupp" osv, är inget jag märker av. Det är viktigt att som enskild individ få berätta något som man tycker är viktigt och det har du gjort.

Det är på flera sätt krävande att hantera en sådan händelse som du har råkat ut för. Du har varit ärlig och lagt alla korten på bordet och tingsrätten delar din uppfattning. Skönt att höra att allt slutade väl! Jag tycker också att din särbo ska ha en stor eloge för att ha bistått dig i denna situation.