Billig server dator hjälp.

Permalänk
Medlem

Billig server dator hjälp.

Så hade tänkt hosta en Minecraft server och vet inte riktigt vilka dator delar jag ska köpa, vill helst har en så billig som möjligt.

Permalänk
Skrivet av Mannoa:

Så hade tänkt hosta en Minecraft server och vet inte riktigt vilka dator delar jag ska köpa, vill helst har en så billig som möjligt.

Du har två vägar att gå -den ena innebär tysta strömsnåla komponenter , om du ska köra 24x7 och har typ en etta och betalar elräkningen själv.
Den andra innebär att du köper en beggad server som du kan få ganska billigt men låter förjävligt och drar mycket ström.. funkar om nån annan pröjsar elräkningen och du kan stänga in burken i nån skrubb eller ha den nån annastans där ingen stör sig på oljudet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mannoa:

Så hade tänkt hosta en Minecraft server och vet inte riktigt vilka dator delar jag ska köpa, vill helst har en så billig som möjligt.

Saken med MCservrar är att de kräver mycket ram, beroende på hur stora de skall vara. Hur stor skall den vara?

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whippoorwill:

Du har två vägar att gå -den ena innebär tysta strömsnåla komponenter , om du ska köra 24x7 och har typ en etta och betalar elräkningen själv.
Den andra innebär att du köper en beggad server som du kan få ganska billigt men låter förjävligt och drar mycket ström.. funkar om nån annan pröjsar elräkningen och du kan stänga in burken i nån skrubb eller ha den nån annastans där ingen stör sig på oljudet.

Nja inte 24/7 Var mest nyfiken på hur billigt jag kan få en server dator på, om vi säger att de är bara 15+ som vill vara med i servern.

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Demonoidz;13387687"]Saken med MCservrar är att de kräver mycket ram, beroende på hur stora de skall vara. Hur stor skall den vara?[/QUOTE

15+ Spelare om det är så du menar.

Permalänk
Skrivet av Mannoa:

Nja inte 24/7 Var mest nyfiken på hur billigt jag kan få en server dator på, om vi säger att de är bara 15+ som vill vara med i servern.

Billigast (bortsett från elräkningen i längden)
En äldre (6-7 år) server kan du nog få nästan gratis om du letar lite. Typ en GL380 kanske. De som har för gammal HW för att köra Hyper-V eller ESXi (utan en massa osupporterat tweakande åtminstone) och är svårare att återandvända har litet eller ingent andrahandsvärde. De drar ganska mycket ström och låter förjävligt dock.
Så länge du kör med 4 eller ännu hellre 8 GB Ram så är du nog safe men det brukar sällan sitta mindre i beggade servrar . Du bör också ha hyfsad sprutt på internetförbindelsen också.

Permalänk
Medlem

En i3 och 16GB RAM så klarar du dig. Se till att ha minst 10/10 nätverk annars kommer det nog fungera lite sisådär.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk

Varför inte bara hyra en billig VPS?

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk
Skrivet av Mannoa:

Så hade tänkt hosta en Minecraft server och vet inte riktigt vilka dator delar jag ska köpa, vill helst har en så billig som möjligt.

Billigast så gör du det på valfri gammal dator. Hitta någon begagnad och släng i lite mera minne