Permalänk
Avstängd

Väntar på HTPC, Tips ?

Jag väntar på en dator som jag tänk använda som en HTPC, sitter nu och rekar lite om hur jag skall använda den på bästa sätt.

Funderar först och främst och jag skall köra direkt ur WIndows 7 eller om jag skall köra Windows Media Center eller XBMC.

Saken är den att jag använder mycket play sidor på nätet såsom Viaplay.se tv4play.se samt andra stream sajter som man kör genom en webbläsare...

Funderar på om jag skall använda datorn som vanligt och sedan använda XBMC eller WMC när det är dags att titta på något ur mitt mediebibliotek (klarar Windows Media Center .mkv ?)

Hur gör ni - Hur bör jag göra ?

Permalänk
Inaktiv

Kör XBMC, det har mest funktionalitet. Tror att det finns plugins för att köra SVT play om man gillar sånt.

För att ditta på de andra digitala sändingarna så får du nog använda webbläsaren.

Kör Windows i grunden (den verision du gillar mest) då stödet för flash eller vad filmsidorna nu använder är mycket bra.

Windows Media Center blir bara förvirrat om man försöker göra något med det, men det kan se ganska så snyggt ut ibland

Permalänk
Medlem

Windows 7 och XBMC. Annars funkar play kanalerna i XBMC

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 8 och XBMC, mest för att uppgraderingen kostade 279kr hehe. Körde med Windows 7 innan och det fungerade prima.
Se datorspec i signatur
Använder datorn till att surfa i Windows, kör Steam för lite enklare spel, lite emulatorer och sedan spelar jag upp MKV och liknande i XBMC. XBMC har mycket bra plugins och konfigurationsmöjligheter, kan varmt rekommendera det

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 7 med XBMC, klarar allt i formatväg och ser snyggt ut, använder en xbox-kontroll som fjärr.
För Youtube och Netflix etc använder jag webbläsaren.

Steam för "konsoll"-spel som t.ex Legospelen, FIFA etc.
Använder min gamla Q6600+GTX460 som duger utmärkt till detta ändamål.
Ända nackdelen är att det sitter i ett Antec P180-chassi som inte är direkt osynligt där det står vid TV'n