Permalänk

Java 64-bit

Hej! Jag undrar bara hur man tar reda på ifall man har Java 64-bit.

Jag tror jag har det. Det är en sprillans ny speldator från inet och Windows Update ska ha laddat ned allt nödvändigt. Mitt Minecraft säger dock att jag endast har en 32-bitar när jag vill sätta render distance på Far.

Detta är väldigt störande! Sen också, nu när jag ändå har en tråd uppe.
Jag testade ladda ned Camtasia Studio för att spela in gameplay. Det laggade inte sönder, men min FPS droppade från 60 som är max (Den ligger konstant på 60 och droppar ibland till 54-60...) (troligen på grund av min 60Hz skärm) till 30 FPS!!!
Har ni en förklaring till detta?

Ska testa Bandicam senare!

Permalänk

Jag märker nu, när jag ville jämföra lite med hur det var att spela in minecraft gameplay. Jag spelade in min skärm medans jag tittade på en YouTube video i fullskärm. Klippet, när det var i fullskärm laggade inte över huvud taget, men när jag skrollade upp och ner på själva internet sidan så laggade det sönder, inte medans jag spelade in, men när jag tittade på det jag spelade in.

Permalänk
Medlem

Kanske någon dålig drivrutin. Har du hämtat drivrutiner från moderkortstillverkarens webbsida för din dator?

Du kan hämta både 32- och 64-bitars Java på http://java.com/en/download/manual.jsp

Permalänk
Skrivet av CeciliaB:

Kanske någon dålig drivrutin. Har du hämtat drivrutiner från moderkortstillverkarens webbsida för din dator?

Du kan hämta både 32- och 64-bitars Java på http://java.com/en/download/manual.jsp

Nej, det har jag inte. Men gör inte antingen Inet, som monterade datorn eller windows update det?

Ifall det är så att dem inte gjort detta, hur gör jag det?

Permalänk
Medlem

Stäng av Vsync

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nr1Result:

Nej, det har jag inte. Men gör inte antingen Inet, som monterade datorn eller windows update det?

Ifall det är så att dem inte gjort detta, hur gör jag det?

Ingen aning om Inet gör det. Windows Update kan bara göra det om moderkortstillverkaren har skickat drivrutinerna till Microsoft.

Du får gå till moderkortstillverkarens webbplats och leta upp webbsidan med drivrutiner för ditt moderkort. Om du inte hittar dit kan du nog få hjälp med det här om du berättar vilket moderkort du har.

Permalänk
Medlem

du ser lättast om java är 32 och/eller 64 bitar genom att gå till resp. programkatalog C:\program Files, C:\Program Files (x86) eller titta i "Lägg till ta bort program"

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

jag ska ringa inet och fråga dem. Jag tror det blir enklare, men tack för er hjälp