[Arma2/DayZ] Privat Day-Z server välkommna in! :)

Permalänk
Medlem

[Arma2/DayZ] Privat Day-Z server välkommna in! :)

Hej! Har satt upp en privat Day-Z server, välkommna in

Server namn: BDG Day-Z (Sök på bara "BDG" i DayzCommander om du inte hittar den)

Server settings: (Det mesta är "standard" settings. Detta kommer dock ändras lite (förslag/önskemål är välkommna)
* Loadout: Map / Knife / 2x Bandage / WaterBottle / SteakCooked. Och Patrol Pack med Morphine / Painkiller i.
* Local timezone
* Runt 50 fordon och ett par helikoptrar (man ska kämpa lite för ett fordon )
* [Private hive]
* Servern har 40 slots

Har även en Teamspeak 3 server ni kan joina när ni lirar: 213.114.48.148

Fuskare kan vända igen då battleye är på samt att det kommer finnas aktiva admins osv..

Gametracker Banner[Länk]

UPPDATERINGAR

UPPDATE..! 2013-04-17
* Har haft ont om tid att fixa med servern osv, så för att den inte ska ligga nere för länge så slängde jag upp den igen lite snabbt ( i standard utförande) ska fixa resten så fort jag kan

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPPDATE..! 2013-04-15
* Håller på med lite script/autorestart osv på servern och har lite mindre problem, så tyvärr ligger servern nere för tillfället.
Ska försöka lösa detta snarast så den kommer upp igen

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPPDATE..! 2013-04-12
* Har gjort en custom loadout på servern nu Följande saker har du i inventory när du spawnar: Map / Knife / 2x Bandage / WaterBottle / SteakCooked.
Startar även med Patrol Pack med Morphine / Painkiller i.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPPDATE..! 2013-04-10
* Har lagt till servern på Gametracker.com och fixat en banner i tråden [Klicka på bannern för att se servern på Gametracker.com]

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPPDATE..! 2013-04-09
* Har nu fått igång det på serverdatorn så servern ligger nu uppe 24/7
* Har även köpt ett nytt Arma så battleye kommer fortfarande va på och inget lösenord kommer då behövas!
* För er som varit inne och testat lira på min server!
Vet ej om jag fått med "save filerna" så kan va att saker i inventory saknas, isf kontakta mig så fixar jag nytt till er!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPPDATE..! 2013-04-08
Ska sätta mig och fixa det sista idag med servern, så förhoppningsvis blir det 24/7 den kommer gå från och med imorn.
Pga, stulen key så kommer jag få stänga av battleyeye, och ett lösenord kommer servern få! OBS skicka ett PM för lösen.

Dold text
Uppdaterat lite info osv
Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Hej!

Ska lira lite på min privata Day-Z server ikväll med några polare, välkommna in
Server namn: BDG Day-Z
Fuskare kan vända igen då battleye är på samt att set kommer va aktiva admins..
Kör med "standard" loadout. Ingen överdriven loadout med massa vapen osv som många kör..
Kör även med custom timezone. (kommer va morgon nu på servern)

ip?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Den är inte uppe just nu.(håller på att sätta upp den på min serverdator ist) kan skicka ip så fort jag har den konfigurerad på min server dator

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Solding:

*Tråd flyttad*

Vi har numera en forumdel för dessa trådar. Vänligen läs igenom reglerna för hur en tråd ska se ut: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

*Tråd flyttad*

Vi har numera en forumdel för dessa trådar. Vänligen läs igenom reglerna för hur en tråd ska se ut: http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Okej, tack.

ska redigera och fixa till förstainlägget, så det blir lite bättre med

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

När startas servern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

När startas servern?

Har varit mycket idag, men kommer dra upp den imorn
Jag och några polare ska in då med. Kan posta hör tidpunkt den kommer starta sen
välkommen in då!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Har varit mycket idag, men kommer dra upp den imorn
Jag och några polare ska in då med. Kan posta hör tidpunkt den kommer starta sen
välkommen in då!

Gött!
Får se om jag stannar, brukar ha typ 10-20 fps på de flesta servrar, finns bara vissa jag kommer up i spelbara frames, typ 50-60..

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Gött!
Får se om jag stannar, brukar ha typ 10-20 fps på de flesta servrar, finns bara vissa jag kommer up i spelbara frames, typ 50-60..

Okej, men vad sitter du med för hårdvara?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Okej, men vad sitter du med för hårdvara?

Gigabyte A55m-S2HP, A8 5600k, 8 gig ram, 2x Radeon HD 6670, så det borde ändå flyta på relativt bra..

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Gigabyte A55m-S2HP, A8 5600k, 8 gig ram, 2x Radeon HD 6670, så det borde ändå flyta på relativt bra..

Det är fruktansvärt dåligt optimerat/kräver lite prestanda för bra fps. gissar på att ditt grafikkort kan va i klenaste laget.
Dock inget jag kan säga med säkerhet

mvh

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Det är fruktansvärt dåligt optimerat/kräver lite prestanda för bra fps. gissar på att ditt grafikkort kan va i klenaste laget.
Dock inget jag kan säga med säkerhet

mvh

Jo, mitt graffe är inte det bästa, men ska köpa ett gtx 660 snart, ändå..

Permalänk
Skrivet av R4ZORMOUSE:

Jo, mitt graffe är inte det bästa, men ska köpa ett gtx 660 snart, ändå..

Välkommen till klubben, får mitt nästa vecka ^^

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

vad är det för ip för denna server?:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

vad är det för ip för denna server?:)

Sör på BDG så ska du hitta den i dayzcommander (då den inte är helt uppe på servern än så kan det hände att ip´n ändras)
Men har slängt upp den nu, jag/mina polare kanske inte kommer in idag då det verkar som min CD blivit stulen av en fuskare på day som gjort så jag har en global ban nu :/

Min ni är välkommna in att lira lite, så kan ni köra i lugn och ro och samla ihop saker

mvh solding

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaKo:

vad är det för ip för denna server?:)

Hostar servern på serverdatorn nu så den ligger uppe 24/7

IP: 213.114.48.148
Port:2302

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Skrivet av Solding:

Hostar servern på serverdatorn nu så den ligger uppe 24/7

IP: 213.114.48.148
Port:2302

Servern är nere enligt dayz commander?

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Servern är nere enligt dayz commander?

Japp det stämmer, har glömt skriva det i uppdateringarna.

Håller på att skriva lite script/och konfigurera auto restarts mm. Ska försöka få klart det under dagen
Hör av mig här i tråden så fort den är uppe igen!

mvh

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk

Hur går det?

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamisama76:

Hur går det?

Har slängt upp den igen, men håller fortfarande på med lite skript osv, ska försöka föra över databasen med på ngt vis. mvh

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com