Ihopplockad dator med Crossfire x3, funkar detta?

Permalänk
Medlem

Ihopplockad dator med Crossfire x3, funkar detta?

Hej,

Min fråga är helt enkelt vad ni tror om paketet? Är delarna kompatibla eller har jag missat något? Är nätagget tillräckligt eller för klent? Kommer det att bli för varmt i burken?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/3190464/2013-04-03

Tack på förhand för alla svar!

Permalänk
Medlem

Ser bra ut i mina ögon. Om du inte redan har en så skulle en sdd vara ett grymt tillägg

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Har en SSD redan
Stort tack för snabbt svar. Suger lite på karamellen ett tag till, det är ju trots att lite pengar. Men till slut lär jag nog slå till.

Permalänk
Medlem

Härligt, om man lägger 8k på GPUs så måste man nästan ha en SSD

Blev lite sugen själv på mobot då jag själv skall ha ett projekt som har flera gpus.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Processorn är nog för svag för tre kort och så borde du köra referenskort istället.

Permalänk
Medlem

Du borde satsa på en 3570k processor istället, annars ser det bra ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde1337:

Processorn är nog för svag för tre kort och så borde du köra referenskort istället.

Fredde, vilka kort tänker du på då? Vad är bättre med referenskorten?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Du borde satsa på en 3570k processor istället, annars ser det bra ut.

Skrivet av armarna:

Fredde, vilka kort tänker du på då? Vad är bättre med referenskorten?

Varför har du valt 3450S vilket är en strömsnål 3450 med lägre frekvenser?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXxlGurrAlxXx:

Du borde satsa på en 3570k processor istället, annars ser det bra ut.

Tack, jag kör på den. Minimal prisskillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Varför har du valt 3450S vilket är en strömsnål 3450 med lägre frekvenser?

Misstag, jag satsar nu på 3570K istället

Permalänk
Medlem

Hur gör jag med grafikkorten då?

Permalänk
Medlem

Ser inte ut som inet säljer några 7950 med referensdesign. Referenskorten är bättre då de blåser luften ur chassiet istället för att vispa runt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredde1337:

Ser inte ut som inet säljer några 7950 med referensdesign. Referenskorten är bättre då de blåser luften ur chassiet istället för att vispa runt den.

Ah jag förstår. Känner du till nån modell jag kan kika på? Man kanske kan snacka med inet och be dom ta in

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator 1 : Ace Ecco 420 Midi Tower : Ace RawDeal Plus 520W PSU : 2st 120 mm fläkt på sidan : 1st 80 mm fläkt fram : MSI 770-C45 AM3 socket : AMD Phenom II x6 3,3/3,7 MHz : Radeon HD 6770 1GB : 12GB Ram (CL7 och CL9) : BR/DVD : Terateck Aureon 5.1 Ljudkort : SSD 125GB + 500GB + 1TB HDD : Windows 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Tack, ska kika på dom.

Permalänk
Medlem

Dem där xfx är inte referens!
Bara sämre med en fläkt.
HIS är dock en sådan design som dra ut luften!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Inaktiv

Du kommer definitivt få problem med värmen. Sitter på 2st 6870 (XFX med dubbla fläktar) och bara dom går snuskigt varma (varma nog att jag ska gå tillbaks till ett kort). Och då har jag REJÄL luftkylning också. För crossfire skulle jag rekommendera vattenkylning. I övrigt ser det bra ut.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Någon som vet av ett mobo kort med 4+ PCIe (16x) kortplatser.
Även ett agg som har 8st PCI 8pin (6+2).

Uppskattas

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

kör på 2st 7970 istället , då kan du köpa ett till sen när du har råd

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Jag ska fundera lite på det här.. tror att jag går ner till 2 grafikkort för att undvika värmeproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saxn:

Lånar tråden lite.

Någon som vet av ett mobo kort med 4+ PCIe (16x) kortplatser.
Även ett agg som har 8st PCI 8pin (6+2).

Uppskattas

För bitcoin-mining?
Skulle vara intressant att se ett sånt paket ihopplockat.

Tror dock att alla kör asics inom 6 månader

Permalänk
Medlem
Skrivet av armarna:

För bitcoin-mining?
Skulle vara intressant att se ett sånt paket ihopplockat.

Tror dock att alla kör asics inom 6 månader

Hade tänkt för BTC, men pga ASICs så skall (har) jag börjat med LTC (litecoin).
Kanske gör en projekt tråd beroende på ork och intresse från andra. Men någon bild kommer jag nog slänga upp

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Skrivet av anon214934:

Du kommer definitivt få problem med värmen. Sitter på 2st 6870 (XFX med dubbla fläktar) och bara dom går snuskigt varma (varma nog att jag ska gå tillbaks till ett kort). Och då har jag REJÄL luftkylning också. För crossfire skulle jag rekommendera vattenkylning. I övrigt ser det bra ut.

Nja, där håller jag inte riktigt med, har nästan samma kort(ej black edition) och har aldrig haft problem med värmen.

Har precis börjat med lite bitcoin mining och det understa kortet ligger just nu omkring 75c med fläkten på 65%, det översta på 60-65c med fläkten något lägre.. och det i ett 24 gradigt rum.

Nackdelar? det enda måste vara att det som sagt inte för ut luften ur chassit, men har man ett välventilerat chassi med bra balans mellan in och utblås är detta inget problem.

Fördelar? bättre kylförmåga, betydligt bättre så det blir bra mycket tystare på samma temperaturer, hade tidigare ett 6870 med referenskylare som lät som ett jävla jetplan med fläkten på allt över 30%(något som behövdes i spel..), dessa hör man knappt och om de nu behöver köras hårdare så låter det behagligare, turbinfläktarna låter.. hemskt!

Hur som, ska sluta gnälla nu, ville bara få fram vad jag tycker!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket allihopa! Datorn är ihopplockad, blev 2 st powercolor 7970 så får vi se. Funkar det bra blir det ett tredje. Fanns säkert bättre alternativ men vi börjar så!