Patch 8.4 Patch notes.

Permalänk
Medlem

Patch 8.4 Patch notes.

Tänkte vi kunde ha en liten tråd att diskutera den nya patchen i.

Blev glad när jag såg "Dragon Ridge and Serene Coast maps have been temporarily removed from the "Random Battle" for balancing" - hemska banor! Och assault mode är äntligen borta från Malinovka!

http://worldoftanks.com/news/2074-84-update-notes/

Permalänk
Medlem

Antar att det inte är bra med banor där det finns en vinnande sida. ^^ Personligen har jag inget problem med dem. Tycker faktiskt om Malinokova som assault.

Tråkigt att de Tyska Light tanksen åkte på en Nerf. Såg fram emot att köra VK28an. Sen så kommer inte min Panther bounca lika många skott längre =(.

Tycker starkt om att man kommer att kunna se den potentiella skadan man skulle tagit. Har verkligen varit nyfiken på det när jag bounceat många skott. Inte fel med att kunna se complaints i "battle statistics".

Hoppas bara inte att de brittiska TDna blir så OP som vissa förutspår.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk

Jag är relativt ny till spelet, och har hållt mig till USSR och US tanks mest, så hade itne så bra koll på brittiska, men den nya britiska TDn, har iten den funnits tidigare? Eller är den bara omgjord? För jag skrev ut ett tech tree förut, och där fanns de med en UC 2 redan.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Innan fanns det bara en Premium TD. Nu har de fått 10 st nya TD´s. Så de har fått ett helt TD träd.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Skrivet av Östlund:

Antar att det inte är bra med banor där det finns en vinnande sida. ^^ Personligen har jag inget problem med dem. Tycker faktiskt om Malinokova som assault.

Tråkigt att de Tyska Light tanksen åkte på en Nerf. Såg fram emot att köra VK28an. Sen så kommer inte min Panther bounca lika många skott längre =(.

Tycker starkt om att man kommer att kunna se den potentiella skadan man skulle tagit. Har verkligen varit nyfiken på det när jag bounceat många skott. Inte fel med att kunna se complaints i "battle statistics".

Hoppas bara inte att de brittiska TDna blir så OP som vissa förutspår.

tror inte dom kommer prestera så bra. Nästan allihopa är ju slöa som fan så det kommer nog inte bli speciellt svårt att direkträffa dom med arty.

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

tror inte dom kommer prestera så bra. Nästan allihopa är ju slöa som fan så det kommer nog inte bli speciellt svårt att direkträffa dom med arty.

Tycker att jag får ganska artilleri fria spel. Sen om det finns artilleri så kommer de ge ganska liten skada om de inte träffar dem från sidan. Just T5 TD´n kommer att möta relativt små artilleri-er och kommer inte ta någon skada från någonting i ett T5 game.

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östlund:

Tycker att jag får ganska artilleri fria spel. Sen om det finns artilleri så kommer de ge ganska liten skada om de inte träffar dem från sidan. Just T5 TD´n kommer att möta relativt små artilleri-er och kommer inte ta någon skada från någonting i ett T5 game.

Hur dom tycker det är rimligt med 200 mm pansar på T5 förstår jag mig inte på

Permalänk
Medlem

Sen är det ganska skumt att tier IX TDn har mer HPs än tier X...

Spelade med en clan kollega som oneshotade en E-100 med nya tier X TDn, 2700 skada med ett skott, (dock gjorde han bara drygt 2k, resten av skadan gjorde elden )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Östlund:

Tycker att jag får ganska artilleri fria spel. Sen om det finns artilleri så kommer de ge ganska liten skada om de inte träffar dem från sidan. Just T5 TD´n kommer att möta relativt små artilleri-er och kommer inte ta någon skada från någonting i ett T5 game.

dock kommer den möta SU100Y med ~200penn och onehshot damage ,dödade 2st i samma game igår med min
men i övrigt så finns inget i t5-6 som med lätthet kan träffa och göra skada på den lilla rackaren frontalt, förutom de små weakspotsen som finns.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk

Vore konstigt om inte de brittiska td blev ordentligt nerfade i nästa patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Vore konstigt om inte de brittiska td blev ordentligt nerfade i nästa patch.

Är ju standard från WG att lansera nya träd som OP för att sedan nerfa i nästa patch, så varför skulle det vara annorlunda denna gång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Är ju standard från WG att lansera nya träd som OP för att sedan nerfa i nästa patch, så varför skulle det vara annorlunda denna gång?

De måste ju locka folk att konvertera XP med guld för att få de nya "bra" tanksen

Permalänk

Har löwen nerfats denna patch eller, träffar knappt något längre med den. Innan patch satt snudd på alla skott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Har löwen nerfats denna patch eller, träffar knappt något längre med den. Innan patch satt snudd på alla skott.

Det står inget om det i länken i alla fall.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Är det bara jag som får bluescreen och att wot stänger ner sig typ var tredje match?
Har installerat om nvidia-filer och evga precision x.
Får se om detta hjälper ikväll.

Andra krävande spel fungerar perfekt utan att det stängs ner eller blåskärmar.

Permalänk
Medlem

Hänt att man hamnat i skrivbordet nån gång men aldrig bluescreen :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guteklockaren:

Är det bara jag som får bluescreen och att wot stänger ner sig typ var tredje match?
Har installerat om nvidia-filer och evga precision x.
Får se om detta hjälper ikväll.

Andra krävande spel fungerar perfekt utan att det stängs ner eller blåskärmar.

Med senaste nvidia drivarna så kan spelet tidvis hacka sig fram, trotts hög fps, vilket inte hände tidigare för mig.
Så ändra till de tidigare drivarna.

Jag har också fått problem med 8.4 att det krashar men det är också allt, bara att köra igång igen så är man på banan...

Inga blåskärmar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Är det bara jag som får bluescreen och att wot stänger ner sig typ var tredje match?
Har installerat om nvidia-filer och evga precision x.
Får se om detta hjälper ikväll.

Andra krävande spel fungerar perfekt utan att det stängs ner eller blåskärmar.

Det är ett bekräftat fel på nvidias drivrutiner, wargaming samarbetar med nvidia för att lösa problemet men de har hållit på ett tag nu. Hoppas de löser det snart. Wargamings råd är att installera äldre drivrutiner, kommer dock inte ihåg vilken version det var.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag kör med 306.97, har inte fått, haft en enda BSOD under WoT..

Ps. Visste iofs inte att det det var ett känt problem med nVidias drivare till WoT..Ds

Permalänk

Det går ju inte att ha så gamla med titan som graffe dock.

Men skönt att det inte bara är mig det knölar för.