Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Skrivet av Kajlie:

Är jäkla sugen på en likadan. Har du tid och ork kan du väl dela med dig lite av dina personliga åsikter nu när du använt den några dagar

Klart jag har. Jag vet dock ytterst lite om skärmar.

Frakten gick bra. Jag var orolig för den om jag ska vara ärlig. Har aldrig beställt något från utlandet förut. Här är hur långt tid tog det för den att komma. Tänk på att det var påsk.

At local FedEx facility

2013-04-08, 20:02:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

At local FedEx facility

2013-04-05, 20:02:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

Customer not available or business closed

2013-04-04, 11:45:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

At local FedEx facility

2013-04-03, 07:50:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

On FedEx vehicle for delivery

2013-04-03, 07:50:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

Tendered to authorized agent for final delivery

2013-04-02, 12:12:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

Tendered to authorized agent for final delivery

2013-04-01, 13:41:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

International shipment release - Import

2013-04-01, 13:37:00, STOCKHOLM-ARLANDA 19060

Departed FedEx location

2013-03-30, 03:21:00, ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702

In transit

2013-03-29, 23:58:00, ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702

Departed FedEx location

2013-03-29, 23:42:00, ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702

In transit

2013-03-29, 20:40:00, ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702

Arrived at FedEx location

2013-03-28, 17:19:00, ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702

In transit

2013-03-28, 17:19:00, ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX 95702

In transit

2013-03-28, 11:09:00, KOELN, NW 51147

Departed FedEx location

2013-03-28, 11:09:00, KOELN, NW 51147

Arrived at FedEx location

2013-03-28, 10:00:00, KOELN, NW 51147

Delay beyond our control

2013-03-27, 22:51:00, GUANGZHOU 510890

Departed FedEx location

2013-03-27, 22:11:00, GUANGZHOU 510890

In transit

2013-03-27, 17:19:00, GUANGZHOU 510890

In transit

2013-03-26, 23:28:00, GUANGZHOU 510890

In transit

2013-03-26, 16:22:00, GUANGZHOU 510890

In transit

2013-03-25, 21:38:00, GUANGZHOU 510890

Arrived at FedEx location

2013-03-25, 16:31:00, GUANGZHOU 510890

In transit

2013-03-25, 13:01:00, INCHEON 400320

In transit

2013-03-25, 11:10:00, INCHEON 400320

Left FedEx origin facility

2013-03-25, 09:05:00, BUCHEON-SI 420859

Picked up

2013-03-25, 07:19:00, BUCHEON-SI 420859

Dold text

Ser nu att det står något om den 8:e. Det är fel då jag plockade ut den innan det. Kanske det är momsen eller nåt för jag har inte betalat moms. Paketet levererades av posten, tyvärr var jag inte hemma så jag fick hämta upp det på mitt närmsta postkontor.

Skärmen är otroligt väl paketerad och ska inte kunna ta några skador. Jag kan inte se några döda pixlar på min skärm. Skärmen jag köpte btw. Den har visst höjts 30 dollar. Den har en bättre fot och är därför dyrare. Ström- och dvi-kabel levereras med skärmen. Byggkvaliten tycker jag är mycket bättre än min Samsung Rose Black 27". Tyngre och mycket mer rubustare. Snygg är den också. Det är ingen touch utan det är knappar bakom skärmen.

Det märks skillnad om man går från 1080p. En jäkla skillnad. Kan tyvärr inte ge dig något mer än att jag är nöjd och vad jag sett nästan alla i denna tråden är nöjda med sitt köp. Tänk också på att 1440p är mycket mer krävande i t.ex. spel så kolla din hårdvara om du ska spela krävande spel!

EDIT: såg nu att du hade bra hårdvara.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Klart jag har. Jag vet dock ytterst lite om skärmar.

Tack för svar!
Blir nog en sån! Tvekar mellan en DELL eller denna men är den så mycket billigare och så bra som man läst i tråden så

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Tog du inte fraktfritt?

Jo, jag tog fraktfritt och kommer skickas med FedEx. Tänkte bara att det kunde varit trevligt med express för en snabbare leverans. Fast det är ingen direkt brådska, mer än det personliga suget efter en ny skärm :). Blir nog en trevlig uppgradering från en 6-7 år gammal 22" LG skärm med TN panel.

Permalänk
Skrivet av Foobuba:

Jo, jag tog fraktfritt och kommer skickas med FedEx. Tänkte bara att det kunde varit trevligt med express för en snabbare leverans. Fast det är ingen direkt brådska, mer än det personliga suget efter en ny skärm :). Blir nog en trevlig uppgradering från en 6-7 år gammal 22" LG skärm med TN panel.

Jag tyckte det gick ganska snabbt utan faktiskt kolla i mitt förra inlägg. Tror jag hämtade den på posten i torsdags eller i fredags. Kommer bli en fruktansvärd skillnad. Finner inga ord.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Hejsan. Kanske en dum fråga men jag har sökt i hela forumet och hittar verkligen inte. Har en msi laptop med gtx 670m.

Funderar på att köpa denna: http://viewitem.eim.ebay.se/CROSSOVER-NEW-2730MD-LED-27-2560x...

Vad jag förstår så skall det bara var att ställa in 120 hz som vanligt i skrivbordet?
Det jag skulle vilja är att köra 1920x1080 i tex battlefield 3 och 120 hz, tror ni att detta är möjligt eller har denna skärmen som någon tidigare har skrivit ingen inbyggd scaler?

Ursäkta om det är konstiga frågor, men jag hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Skrivet av Robin_Markstedt:

Hejsan. Kanske en dum fråga men jag har sökt i hela forumet och hittar verkligen inte. Har en msi laptop med gtx 670m.

Funderar på att köpa denna: http://viewitem.eim.ebay.se/CROSSOVER-NEW-2730MD-LED-27-2560x...

Vad jag förstår så skall det bara var att ställa in 120 hz som vanligt i skrivbordet?
Det jag skulle vilja är att köra 1920x1080 i tex battlefield 3 och 120 hz, tror ni att detta är möjligt eller har denna skärmen som någon tidigare har skrivit ingen inbyggd scaler?

Ursäkta om det är konstiga frågor, men jag hoppas att någon kunnig kan hjälpa mig

Ska du spela Battlefield 3 i 120 hz på en bärbar dator i 1080p? Är det kortet så jäkla bra?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Har den verkligen 120 hz överklockning eller är det bara en frame skipper-skärm? Har inte hört talas om att det finns 120 hz skärmar som inte säljs av 120hz.net eller Overlord.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Antingen så sitter man på LG panelen med "oc" PCB som endast fanns under en viss tidsperiod, mest känd är Yamakasi Catleap Q270 följt av Shimian Q270/Crossover Q270. Oavsett vilket "skal /aka tillverkare" man väljer så är panelen densamma. Den viktiga skillnaden är VILKEN pcb monitorn i fråga har. I dagsläget kan man köpa en av dessa skärmar från ovanstående "tillverkare", dock kommer dessa inte kunna överklockas såvidare jag inte missat något den senaste tiden, och SE modeller är önskvärda för minimalt input lag.

Scribby (Overlordcomputer.com) har dock reverse engineered den överklockbara PCB:n och säljs i form av Overlord Tempest X270OC

Och detta är den ENDA skärmen jag kan varmt rekommendera till alla som letar efter en sinnes**** 1440P IPS panel, för i mina ögon oslagbart pris, nuff said?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Ska du spela Battlefield 3 i 120 hz på en bärbar dator i 1080p? Är det kortet så jäkla bra?

Jag kör på min 15 tums laptop upplösning 1920x1080p på battlefield och det flyter på bra. Sen att man kopplar in en extern skärm som är 27" är och kör upplösningen 1080p är väl likadant? Sen om man kör 120hz så är det bara ett plus. Eller tänker jag helt fel nu?:)

Skrivet av Danmyr:

Antingen så sitter man på LG panelen med "oc" PCB som endast fanns under en viss tidsperiod, mest känd är Yamakasi Catleap Q270 följt av Shimian Q270/Crossover Q270. Oavsett vilket "skal /aka tillverkare" man väljer så är panelen densamma. Den viktiga skillnaden är VILKEN pcb monitorn i fråga har. I dagsläget kan man köpa en av dessa skärmar från ovanstående "tillverkare", dock kommer dessa inte kunna överklockas såvidare jag inte missat något den senaste tiden, och SE modeller är önskvärda för minimalt input lag.

Scribby (Overlordcomputer.com) har dock reverse engineered den överklockbara PCB:n och säljs i form av Overlord Tempest X270OC

Och detta är den ENDA skärmen jag kan varmt rekommendera till alla som letar efter en sinnes**** 1440P IPS panel, för i mina ögon oslagbart pris, nuff said?

Okej. Så alltså har inte den skärmen som jag länkade tidigare inte rätt panel?

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Skrivet av Robin_Markstedt:

Jag kör på min 15 tums laptop upplösning 1920x1080p på battlefield och det flyter på bra. Sen att man kopplar in en extern skärm som är 27" är och kör upplösningen 1080p är väl likadant? Sen om man kör 120hz så är det bara ett plus. Eller tänker jag helt fel nu?:)

Grafikkortet måste ju klara att rita upp fler än 60 bilder per sekund för att en 120hz skärm ska vara till någon nytta. Att skärmen klarar 120hz innebär bara att den är kapabel att visa upp till 120 bilder per sekund. Men det är upp till grafikkortet att rita upp ett så stort antal bilder per sekund som möjligt. Nu kan jag väldigt lite om just ditt grafikkort men jag tvivlar på att det klarar att prestera nämnvärt högre än 60fps såvida du inte sänker grafikinställningarna ordentligt. Men här kan jag ha fel, det kanske är ett dunderkort.

Skrivet av Robin_Markstedt:

Okej. Så alltså har inte den skärmen som jag länkade tidigare inte rätt panel?

Den har troligen samma panel som de andra, men det är som Danmyr skriver inte panelen som gör skillnaden i det här fallet. Det är PCBn. Och vad jag vet så är det inte rätt PCB i skärmen du länkade. Den är med största sannolikhet en så kallad frameskipper. Alltså, den får grafikkortet att tro att den kan prestera 120hz och därför går det att "överklocka" den i programvaran, men när det väl kommer till att faktiskt visa dessa 120hz så klarar den inte av det utan hoppar få över vissa av bilderna för att få ner det till 60hz.

Jag kan även tillägga att det går overlord även säljer lösa överklockningsbara pcb för att byta ut i vissa koreaskärmar. Det är dock ganska dyrt och har man inte köpt en skärm än så är det billigare att köpa overlords skärm direkt.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Snusfri

Tänkte tipsa om att Dream-seller fått in en ny modell nu som kostar 1900:-
Den har en Samsung-panel istället för LG som de andra dock.

http://www.ebay.com/itm/Glossy-QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-2...

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av THB:

Tänkte tipsa om att Dream-seller fått in en ny modell nu som kostar 1900:-
Den har en Samsung-panel istället för LG som de andra dock.

http://www.ebay.com/itm/Glossy-QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-2...

DET DÄR, är riktigt intressant! Tack för tipset!!

Permalänk
Medlem

Dessa crossover med samma panel som i Apple är de endast 60HZ eller? Läser men de står om så många olika skärmar här så man blir snurrig.

Lider dessa av mycket bleeding btw?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tänkte tipsa om att Dream-seller fått in en ny modell nu som kostar 1900:-
Den har en Samsung-panel istället för LG som de andra dock.

http://www.ebay.com/itm/Glossy-QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-2...

Ser mycket bra ut! Vet du om glossy är samma sak som tempererat glas? Verkar ju vara snyggt, men har hört att en del får damm under glaset... Inte något jag vill ha direkt, men om det inte är vanligt kanske det är värt att satsa på!

Permalänk
Skrivet av Lyckokaka:

Grafikkortet måste ju klara att rita upp fler än 60 bilder per sekund för att en 120hz skärm ska vara till någon nytta. Att skärmen klarar 120hz innebär bara att den är kapabel att visa upp till 120 bilder per sekund. Men det är upp till grafikkortet att rita upp ett så stort antal bilder per sekund som möjligt. Nu kan jag väldigt lite om just ditt grafikkort men jag tvivlar på att det klarar att prestera nämnvärt högre än 60fps såvida du inte sänker grafikinställningarna ordentligt. Men här kan jag ha fel, det kanske är ett dunderkort.

Den har troligen samma panel som de andra, men det är som Danmyr skriver inte panelen som gör skillnaden i det här fallet. Det är PCBn. Och vad jag vet så är det inte rätt PCB i skärmen du länkade. Den är med största sannolikhet en så kallad frameskipper. Alltså, den får grafikkortet att tro att den kan prestera 120hz och därför går det att "överklocka" den i programvaran, men när det väl kommer till att faktiskt visa dessa 120hz så klarar den inte av det utan hoppar få över vissa av bilderna för att få ner det till 60hz.

Jag kan även tillägga att det går overlord även säljer lösa överklockningsbara pcb för att byta ut i vissa koreaskärmar. Det är dock ganska dyrt och har man inte köpt en skärm än så är det billigare att köpa overlords skärm direkt.

Tusen tack för att du tog tid och förklarade för mig jag hade totalt missuppfattat allt gällande 120hz. Så då var drömmen om en 120hz skärm inkopplat till bärbara förstörd

Visa signatur

ghm... hejdan

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Dessa crossover med samma panel som i Apple är de endast 60HZ eller? Läser men de står om så många olika skärmar här så man blir snurrig.

Lider dessa av mycket bleeding btw?

60hz. Finns att köpa redan överklockade skärmar. Finns även att köpa ett "chip" så du kan överklocka själv.

Bleeding kan jag inte svara på.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

Ser mycket bra ut! Vet du om glossy är samma sak som tempererat glas? Verkar ju vara snyggt, men har hört att en del får damm under glaset... Inte något jag vill ha direkt, men om det inte är vanligt kanske det är värt att satsa på!

Nej glossy betyder att skärmen inte är matt, dvs saknar antireflexfilter. Det har sina för och nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Tänkte tipsa om att Dream-seller fått in en ny modell nu som kostar 1900:-
Den har en Samsung-panel istället för LG som de andra dock.

http://www.ebay.com/itm/Glossy-QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-2...

Verkar vara PLS istället för IPS. Skulle vara intressant läsa en recension av någon som beställt den. Någon som vet hur PLS står sig jämfört med IPS generellt? Upplösningen är ju samma, så allt hänger på hur panelens egenskaper i övrigt är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ate-bitt:

Verkar vara PLS istället för IPS. Skulle vara intressant läsa en recension av någon som beställt den. Någon som vet hur PLS står sig jämfört med IPS generellt? Upplösningen är ju samma, så allt hänger på hur panelens egenskaper i övrigt är.

PLS och IPS tekniker är likvärdiga, bara det att IPS är ett varumärke som tillhör LG, PLS är samsungs motsvarighet. Med det sagt har jag inte koll på vad det är för panel i skärmen med PLS.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ate-bitt:

Verkar vara PLS istället för IPS. Skulle vara intressant läsa en recension av någon som beställt den. Någon som vet hur PLS står sig jämfört med IPS generellt? Upplösningen är ju samma, så allt hänger på hur panelens egenskaper i övrigt är.

PLS och IPS är snarlika, bara det att PLS skärmarna verkar ha mindre backlight bleed problem och har lite högre kontraster. Alltså lite bättre än IPS. Har själv en Eizo EV2736 som har PLS panel och den är betydligt bättre än de IPS skärmar jag haft (Dell ultrasharp 22 & 30").

Drog förövrigt iväg en beställning på tre stycken Qnix WX2710. Återkommer med kalibreringsresultat och bilder på samtliga skärmar när jag fått hem dem.
http://www.ebay.com/itm/Glossy-QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

PLS och IPS är snarlika, bara det att PLS skärmarna verkar ha mindre backlight bleed problem och har lite högre kontraster. Alltså lite bättre än IPS. Har själv en Eizo EV2736 som har PLS panel och den är betydligt bättre än de IPS skärmar jag haft (Dell ultrasharp 22 & 30").

Drog förövrigt iväg en beställning på tre stycken Qnix WX2710. Återkommer med kalibreringsresultat och bilder på samtliga skärmar när jag fått hem dem.
http://www.ebay.com/itm/Glossy-QNIX-QX2710-LED-Evolution-ll-2...

Låter ju bra. Har läst på andra ställen att vissa anser att det är IPS som är lite bättre (beroende på om man jämför med e-IPS, H-IPS, och allt vad det heter), så det verkar ju lite oklart, men att skillnaden är liten.

Ska bli intressant att läsa ditt utlåtande när du fått hem dem! Är den så bra som jag hoppas är ju priset oslagbart. Kalibrerar du med extern hårdvarukalibrator? Det kommer jag nog inte göra, hoppas de är godtagbart kalibrerade från fabrik.

Permalänk
Medlem

Har en Shimian Lite sedan tidigare som fått en död pixel, inget som märks annat änn på helfärgad yta.
Drog en order på en QNIX PLS oxo.. återkommer med resultatet..

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av ate-bitt:

Låter ju bra. Har läst på andra ställen att vissa anser att det är IPS som är lite bättre (beroende på om man jämför med e-IPS, H-IPS, och allt vad det heter), så det verkar ju lite oklart, men att skillnaden är liten.

Ska bli intressant att läsa ditt utlåtande när du fått hem dem! Är den så bra som jag hoppas är ju priset oslagbart. Kalibrerar du med extern hårdvarukalibrator? Det kommer jag nog inte göra, hoppas de är godtagbart kalibrerade från fabrik.

Jag kommer kolla hur samtliga skärmar är kalibrerade från fabrik, sen kommer jag kalibrera dem med en spindel efteråt.
PLS är ju samsungs motsvarighet till IPS som sagt, så de är snarlika. Men personligen gillar jag PLS bättre då det ger en lite "mjukare" bild, vet inte hur jag ska förklara det, men allt känns lite bättre.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av huttala:

Jag kommer kolla hur samtliga skärmar är kalibrerade från fabrik, sen kommer jag kalibrera dem med en spindel efteråt.
PLS är ju samsungs motsvarighet till IPS som sagt, så de är snarlika. Men personligen gillar jag PLS bättre då det ger en lite "mjukare" bild, vet inte hur jag ska förklara det, men allt känns lite bättre.

Trevligt att mitt tips kom till nytta
Hoppas dom är lika bra som min Shimian och det kommer att bli intressant att läsa din recension sedan.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Trevligt att mitt tips kom till nytta
Hoppas dom är lika bra som min Shimian och det kommer att bli intressant att läsa din recension sedan.

De verkar ha bra bildkvalitet men dålig byggkvalitet. Ska tydligen vara överklockbara också.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Hazelberg:

De verkar ha bra bildkvalitet men dålig byggkvalitet. Ska tydligen vara överklockbara också.

Det är klart de har dålig byggkvalité! De kostar 1920kr och har samma panel som min Eizo för 7500kr.

Har även läst att det går att fixa eventuell BLB själv också, det är bara att skruva isär chassit och plocka ihop det igen då att skärmen inte ligger i kläm. Sen går de precis som du sa att överclocka, de flesta kommer upp i 80hz medan en del andra kommer upp i 120hz.

Vi får se hur bra de kalibrerar, men kan inte tänka mig annat än att de kommer visa precis lika bra bild som min Eizo med tanke på att det är samma paneler i skärmarna. En OSD kan nog inte göra så stor skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det är klart de har dålig byggkvalité! De kostar 1920kr och har samma panel som min Eizo för 7500kr.

Har även läst att det går att fixa eventuell BLB själv också, det är bara att skruva isär chassit och plocka ihop det igen då att skärmen inte ligger i kläm. Sen går de precis som du sa att överclocka, de flesta kommer upp i 80hz medan en del andra kommer upp i 120hz.

Vi får se hur bra de kalibrerar, men kan inte tänka mig annat än att de kommer visa precis lika bra bild som min Eizo med tanke på att det är samma paneler i skärmarna. En OSD kan nog inte göra så stor skillnad.

Jo, men till och med dålig byggkvalitet för att vara korea-skärm... Foten går inte att ta bort, och panelen sitter inte riktigt fast ordentligt vilket gör att den rör sig om man tex. vänder den upp och ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hazelberg:

De verkar ha bra bildkvalitet men dålig byggkvalitet. Ska tydligen vara överklockbara också.

Skrivet av Hazelberg:

Jo, men till och med dålig byggkvalitet för att vara korea-skärm... Foten går inte att ta bort, och panelen sitter inte riktigt fast ordentligt vilket gör att den rör sig om man tex. vänder den upp och ner.

Jag googlade lite på den men kan inte hitta samma info som du har, kan du ge en hänvisning.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Jag googlade lite på den men kan inte hitta samma info som du har, kan du ge en hänvisning.

http://www.overclock.net/t/1374065/korean-qnix-qx2710-evoluti...

Lååång tråd med många resultat från personer som köpt skärmen. Tror att det var två olika som kommenterat på att panelen sitter löst.

Permalänk
Medlem

Samma som jag var inne på, sitter på jobbet så jag kan inte läsa hela nu. Fick iofs min Crossfire igår och den var välbyggd, inga döda pixlar vad jag kan se och pivotstället fungerar utmärkt.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10