Permalänk
Medlem

Stationär dator till SC2:HOTS!

Tjena jag är sugen på att förbättra min dator så den maxar SC2:HOTS med physics engine (har inget att göra med Nvidia) i upplösningen 1900x1080. Jag är även sugen på att börja streama i minst 720p och med bra fps. Min uppladdningshastighet är endast 1,6 mbps så det kanske inte spelar någon roll vilken datorn jag har? Kanske laggar ändå?

Men nu över till frågan, tycker ni jag endast bör uppgradera datorn för detta (Vilka delar bör jag då köpa nya, mina komponenter hittar ni i sign) För det enda spelet jag spelar på PC är just SC2:HOTS och inget annat, eller blir det bättre för mig att köpa en ny dator?

Tacksam för Svar!

// BlommaN

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tjena jag är sugen på att förbättra min dator så den maxar SC2:HOTS med physics engine (har inget att göra med Nvidia) i upplösningen 1900x1080. Jag är även sugen på att börja streama i minst 720p och med bra fps. Min uppladdningshastighet är endast 1,6 mbps så det kanske inte spelar någon roll vilken datorn jag har? Kanske laggar ändå?

Men nu över till frågan, tycker ni jag endast bör uppgradera datorn för detta (Vilka delar bör jag då köpa nya, mina komponenter hittar ni i sign) För det enda spelet jag spelar på PC är just SC2:HOTS och inget annat, eller blir det bättre för mig att köpa en ny dator?

Tacksam för Svar!

// BlommaN

Ska jag vara ärlig så behöver du både ny dator och snabbare internet uppkoppling för det du säger!
Jag skulle nog rekommendera en AMD FX-8350 till det ända målet med ett 7970 eller 670 och uppåt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tjena jag är sugen på att förbättra min dator så den maxar SC2:HOTS med physics engine (har inget att göra med Nvidia) i upplösningen 1900x1080. Jag är även sugen på att börja streama i minst 720p och med bra fps. Min uppladdningshastighet är endast 1,6 mbps så det kanske inte spelar någon roll vilken datorn jag har? Kanske laggar ändå?

Men nu över till frågan, tycker ni jag endast bör uppgradera datorn för detta (Vilka delar bör jag då köpa nya, mina komponenter hittar ni i sign) För det enda spelet jag spelar på PC är just SC2:HOTS och inget annat, eller blir det bättre för mig att köpa en ny dator?

Tacksam för Svar!

// BlommaN

Skulle säga ny rigg...ta 7950 CF och behåll ett utav dina 260 i din dator och till den nya tar du det andra som fysikkort.
Men uppgradering så dessa delar, sälj CPU och mobo

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1043525 i7 3820 (och en kylare till det, t corsair h60 eller antec 620; bägge utav nyare modell)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1060818 msi x79 mobo med plats för mycket minne och många grafikkortskanaler
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1105785 hd 7950 du kan ju börja med ett och ta ett till inom en snar framtid om det inte räcker med bara ett

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, ska försöka sälja nuvarande dator så får vi se vad som händer

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |