Gratis appar, Windows 8?

Permalänk
Medlem

Gratis appar, Windows 8?

Har precis gått från en iPad till en Windows 8 platta (Samsung Smart PC 500T).

Men, när jag kollar igenom Store börjar jag undra lite. Finns det verkligen så få appar som är gratis? Kollar jag på Spel hittar jag bara 32 som är gratis. Samma under de andra kategorierna. Verktyg te.x finns det 12 appar som är gratis. Är det verkligen så snålt på Win 8 eller har jag gjort något galet så allt inte visas?

Nu är jag helt ny på Win 8, så ni kan gärna få lista era "måste ha" appar med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

tror inte marknaden för wind 8 appar slagit igenom än riktigt så att 3'e part tillverkningen av dessa har hamnat på hyllan tills det börjar löna sig att göra dessa.

sen vet jag inte om win marknaden är lika öppen som t.ex istore marknaden eller android market men iom att det är microsoft vi snackar om kan jag tro den är väldigt låst så att inte vem som helst får dela ut sin app gratis via deras marknad.

kan ev ha fel.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Förmodligen har du den låst på att endast hitta svenska appar, bara & slå av "make it easier to find apps in my prefered language/gör det lättare att........."

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem

Att det är så få beror troligen på att microsoft är dumma och filtrerar till endast landets marknad by default. Tror det finns en inställning för det "hitta appar i mitt område" eller nåt sådant, minns inte exakt.

Permalänk
Medlem

I Store, gå til Settings->Preferences og skru av "Make it easier to find apps in my preferred languages".

Permalänk
Medlem

Ok, tackar för tipset. Det ska jag testa Är som sagt ny på Win 8

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sedan så finns möjligheten att trycka på "Prova" för varje app, det du gör då är att ladda ner gratisversionen/demo version, alltså är det inte många som släpper någon separat "FREE" version utan du kan sonika ta den app (oavsätt pris) som interisserar dig och installera o köra, t.ex. angry birds så får man 2 världar med "prova" versionen.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Har precis gått från en iPad till en Windows 8 platta (Samsung Smart PC 500T).

Men, när jag kollar igenom Store börjar jag undra lite. Finns det verkligen så få appar som är gratis? Kollar jag på Spel hittar jag bara 32 som är gratis. Samma under de andra kategorierna. Verktyg te.x finns det 12 appar som är gratis. Är det verkligen så snålt på Win 8 eller har jag gjort något galet så allt inte visas?

Nu är jag helt ny på Win 8, så ni kan gärna få lista era "måste ha" appar med

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det är ont om appar, men det visste du väl när du valde ett udda OS som Win8 istället för Android där det finns miljarder appar? Lite samma sak som de som valde OS2 en gång i tiden...

Permalänk
Medlem

Det är väl vanliga Win 8 på den, inte RT versionen. Så du kan spela alla appar som finns om hårdvaran pallar med det, Inget behov att ladda ner från Microsofts Store. Det är inte en iPad. Eller en android platta.
Ladda ner Bluestacks så har du hela Android ecosystemet i en liten app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Ja, det är ont om appar, men det visste du väl när du valde ett udda OS som Win8 istället för Android där det finns miljarder appar? Lite samma sak som de som valde OS2 en gång i tiden...

Jag visste att utbudet var sämre än Android och iOS, men hade nog förväntat mig lite fler ändå. Nu hittade jag några fler när jag bokade ur sökningen för lokala appar, eller va det nu stod

Skrivet av dallaboo:

Det är väl vanliga Win 8 på den, inte RT versionen. Så du kan spela alla appar som finns om hårdvaran pallar med det, Inget behov att ladda ner från Microsofts Store. Det är inte en iPad. Eller en android platta.
Ladda ner Bluestacks så har du hela Android ecosystemet i en liten app.

Jo det går att installera vanliga program på denna, men några appar saknar som man är van vid. Ska kolla på Bluestack, tack för tipset

Permalänk
Medlem

Win8 appar

Skrivet av cat0:

I Store, gå til Settings->Preferences og skru av "Make it easier to find apps in my preferred languages".

Tack så mycket. Jag har oxå undrat varför de är så få appar.

Permalänk
Skrivet av cat0:

I Store, gå til Settings->Preferences og skru av "Make it easier to find apps in my preferred languages".

Jag tycker att originalinställningen borde heta "Make it impossible to find apps that are not in my preferred languages". Det stämmer bättre överens med vad inställningen faktiskt gör.

Förstår inte riktigt hur Microsoft tänkte med den här inställningen. Den spär ju bara på ryktet att det inte finns några vettiga appar för Windows 8.

Hade inställningen faktiskt gjort det lättare att hitta svenska appar skulle de hamna först i sökresultatet men engelska appar skulle ändå visas.

Permalänk
Avstängd

I och med att marknadsandelarna så sakta ökar lär appar komma med tiden:
http://www.extremetech.com/computing/152547-five-months-in-wi...

Jag tror inte det är nåt man behöver oroa sig över.