Permalänk

Utorrent Misslyckad portforward

Tjena har försökt portforward min router idag 6 gånger. Men inget har lyckats. Gjort detta utom Static ip har redan static ip. http://www.youtube.com/watch?v=aMyzGEh38G0 . Men inget funkar vad gör jag för fel har dlink 655.

Permalänk
Permalänk
Skrivet av biominbio:

Tjena har försökt portforward min router idag 6 gånger. Men inget har lyckats. Gjort detta utom Static ip har redan static ip. http://www.youtube.com/watch?v=aMyzGEh38G0 . Men inget funkar vad gör jag för fel har dlink 655.

Istället för att öppna upp där det står "Port Forwarding" så finns det en flik inne på routern som heter "Virtual Server". Öppna upp porten där ska du se att det fungerar
Alternativt lägger in IP och port på både "Port Forwarding" samt "Virtual Server".
/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk

Har ju vart där inne funkar ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av biominbio:

Har ju vart där inne funkar ej

Nä, sidan ljuger nog..

Permalänk
Skrivet av WEBRUNNER:

Nä, sidan ljuger nog..

Men sicken pajas. Jag har följt guiden exakt förutom static ip grejen. För det har jag redan !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Nä, sidan ljuger nog..

Jo det gör den. Citat från sidan:
"We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward. Utorrent requires you to forward the following ports: 100000. "

Att göra en portforward på port 100000 känns, eeeh, knasigt kanske?

Skrivet av biominbio:

Men sicken pajas. Jag har följt guiden exakt förutom static ip grejen. För det har jag redan !!!

Vilken port har du gjort portforward på? Och du har konfat samma port i både router och program?
Hur vet du att det inte funkar?
Och varför kör du inte UPnP?

Permalänk
Skrivet av madtop:

Jo det gör den. Citat från sidan:
"We will list a series of lines here that will show you exactly how to forward the ports you need to forward. Utorrent requires you to forward the following ports: 100000. "

Att göra en portforward på port 100000 känns, eeeh, knasigt kanske?

Vilken port har du gjort portforward på? Och du har konfat samma port i både router och program?
Hur vet du att det inte funkar?
Och varför kör du inte UPnP?

Jag kör 2448 och med konfat menar du samma port på router samt utorrent = Sant

Därför det inte funkar är att jag testat med utorrent rss hämtare står porten fortfarande blockad !

Vad menar du varför kör du inte UPnP ?

Permalänk

Löst det nu här är fixet för er alla med Dlink Dir-655

Kryssa i enable UPnP i utorrent under inställningar/Anslutning

Sen ta reda på din ipv4 adress genom skriv i cmd ipconfig
Logga in på routern tryck på advance sen portforward. Sen klistra in ipn samt skriv namn Utorr sen porten på eran utorrent som ni hittar på Inställningar/Anslutning på utorrent Sen spara rs routern klart

Men hur som helst porten är öppen kollat i utorrent men den står som stängd när jag laddar ner. Men öppen om jag kollar rss ?)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biominbio:

Men sicken pajas. Jag har följt guiden exakt förutom static ip grejen. För det har jag redan !!!

Sista gången jag hjälper till när man blir kallad saker. Undra vem som är pajas egentligen. Mina routrar funkar alltid.. hmmm

Permalänk
Skrivet av WEBRUNNER:

Sista gången jag hjälper till när man blir kallad saker. Undra vem som är pajas egentligen. Mina routrar funkar alltid.. hmmm

Hahahaha wener du som sa att guiden inte ljög

Det gjorde den

Dold text