Permalänk
Medlem

Dags för ett nytt headset!

Ja som det står så måste jag köpa nytt headset då mitt Razer Taimat 7.1 gått sönder...>_< har hört att många haft problem med detta (dyra headset) som är hur skönt och bra som helst FÖRUTOM att det är kass mic och att hörlurarna börjar glappa...>_>

Men iaf nu behöver jag ett annat par då jag fått dom reklamerade och har ungefär 2000:- att lägga på ett headset (helst på Maxfps.se).

Så kom gärna med tips på headset i den klassen både i pris och kvalitet och funktion!

Permalänk
Skrivet av Derioz:

Ja som det står så måste jag köpa nytt headset då mitt Razer Taimat 7.1 gått sönder...>_< har hört att många haft problem med detta (dyra headset) som är hur skönt och bra som helst FÖRUTOM att det är kass mic och att hörlurarna börjar glappa...>_>

Men iaf nu behöver jag ett annat par då jag fått dom reklamerade och har ungefär 2000:- att lägga på ett headset (helst på Maxfps.se).

Så kom gärna med tips på headset i den klassen både i pris och kvalitet och funktion!

Sennheiser PC 360

-Extremt komfortabelt headset

-Ljudet är skitbra!

-Micen kan vara lite klumpig och stor, men det är toppklass på den. (Mina kompisar hör mig väldigt bra via skype)

-Väldigt lätta

-Pris 1300:- har jag för mig.

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem

Yes kör på ett par Sennheiser PC 360. När jag köpte det hörde jag ljud som jag aldrig uppfattade i värdelösa Siberia v2.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Som Qpad fanboi måste jag slå ett slag för QH-90 eller QH-85 (beroende på om du gillar öppna eller slutna lurar). Testa lyssna på dem i alla fall innan du bestämmer dig.

Visa signatur

Wannabe-g33k årgång 1970...

Permalänk
Medlem

Slår också ett slag för PC 360 mycket bra lurar och mic.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Gillar du trådlöst kan jag rekommendera Logitechs G930. Gillar att det är trådlöst då alla headsets jag haft med kabel förr eller senare gett med sig och vbarit tvungen att köpa nytt.
Så efter att jag hade köpt mitt Turtle BEach till xbox som var trådlöst så ville jag ha trådlöst till PC:n med. Har tre vänner som även kör med det och alla är supernöjda.

Visa signatur

// Phantek EVOLV // 5820k // Asus x99-A //
// Corsair Vengeance 32GB // Corsair AX1200i // 2 x Nvidia GeForce GTX 980 Ti //

Permalänk
Medlem

Sennheiser pc360 alt 350.

360 är öppna och släpper ut väldigt mycket ljud så bor du med en ljudkänslig så skulle jag välja pc350.. Fick byta ut mina pc360 mot pc350 då sambon höll på att mörda mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC: I7 9700K @ 5 Ghz - Asus strix z390-f gaming - 32GB 3600mhz Gskill - KF2A RTX3080 - Samsung pro 1TB SSDx2
GEAR: Logitech G915 TCK - Logitech G Pro superlight - Logitech G PRO X - Samsung 240hz 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av timson:

Gillar du trådlöst kan jag rekommendera Logitechs G930. Gillar att det är trådlöst då alla headsets jag haft med kabel förr eller senare gett med sig och vbarit tvungen att köpa nytt.
Så efter att jag hade köpt mitt Turtle BEach till xbox som var trådlöst så ville jag ha trådlöst till PC:n med. Har tre vänner som även kör med det och alla är supernöjda.

Vilket TB headset har/hade du då? är rätt sugen på ett multi headset till PC och 360 nämligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derioz:

Vilket TB headset har/hade du då? är rätt sugen på ett multi headset till PC och 360 nämligen

Ehm, vet itne exakt vad den heter. Men det var deras värsting modell för Xbox för något år sen. Fortfarande det bästa headsetet jag haft på huvdet, känns knappt att man har det på sig. Men när jag skulle köpa ett för PC hade TB inget bra system för PC utan att köpa massa adaptrar och grejer.

Visa signatur

// Phantek EVOLV // 5820k // Asus x99-A //
// Corsair Vengeance 32GB // Corsair AX1200i // 2 x Nvidia GeForce GTX 980 Ti //

Permalänk
Medlem

om du är sugen så har dom rea på thaimat här
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=8314

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av groxy:

2k för ett headset...njaaaaa

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadPixel:

2k för ett headset...njaaaaa

Fick tillgodo på Maxfps eftersom jag reklamerad mitt andra headset så då fick jag 1854:- som jag ska köpa nytt för så det är ju inte så mkt dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av timson:

Ehm, vet itne exakt vad den heter. Men det var deras värsting modell för Xbox för något år sen. Fortfarande det bästa headsetet jag haft på huvdet, känns knappt att man har det på sig. Men när jag skulle köpa ett för PC hade TB inget bra system för PC utan att köpa massa adaptrar och grejer.

Kommer inte ihåg exakt, men heter det inte Turtle beach x41 eller x31?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Skrivet av morxy49:

om du är sugen så har dom rea på thaimat här
http://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=8314

Fan ta dig, nu blev jag sugen på thaimat

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Fan ta dig, nu blev jag sugen på thaimat

Köp ej Taimat dom har misslyckats totalt (med 7.1 iallafall) det blir glapp i hörlurar och micen är dålig och går sönder! Har ringt både Maxfps och Webhallen och dom har fått jätte mkt reklamationer på det headsetet och Maxfps tog bort det från sitt lager för dom fick tillbaka nästan alla headset!

Permalänk
Skrivet av Derioz:

Köp ej Taimat dom har misslyckats totalt (med 7.1 iallafall) det blir glapp i hörlurar och micen är dålig och går sönder! Har ringt både Maxfps och Webhallen och dom har fått jätte mkt reklamationer på det headsetet och Maxfps tog bort det från sitt lager för dom fick tillbaka nästan alla headset!

Tror han syftade på felskrivningen Tiamat --> Thai-mat så är troligtvis lugnt

Permalänk
Medlem

http://www.modmic.com/ + så bra hörlurar du hittar.

Visa signatur

Rockar en ASUS K53 med en i5 2430m och ett GT 520MX.

Permalänk
Skrivet av Derioz:

Köp ej Taimat dom har misslyckats totalt (med 7.1 iallafall) det blir glapp i hörlurar och micen är dålig och går sönder! Har ringt både Maxfps och Webhallen och dom har fått jätte mkt reklamationer på det headsetet och Maxfps tog bort det från sitt lager för dom fick tillbaka nästan alla headset!

Nej, Tiamat var inget jag tänkte köpa, men thai-mat är gott

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Derioz:

Fick tillgodo på Maxfps eftersom jag reklamerad mitt andra headset så då fick jag 1854:- som jag ska köpa nytt för så det är ju inte så mkt dyrare

Kom ihåg att du inte behöver acceptera ett tillgodobevis om du har hävt köpet.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Tror han syftade på felskrivningen Tiamat --> Thai-mat så är troligtvis lugnt

var dock ingen felskrivning
planerade det hela i flera veckor!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

AKG, Sennhesier, Beyerdynamics, eller Audio Technica lurar med modmic. Sennehieser 558 med modmic borde få dig ett headset som är bättre än något annat i den prisklassen. Om det måste vara lurar med inbyggd mikrofon skulle jag köra på Sennheiser PC360 (Som inte ens är nära 558 eller någon annan lur från samma tillverkare utan mic) eller Qpad QH90/85. Det är ett utav de bästa lurar med mic jag haft, tycker de minst lika bra som PC 360, om inte bättre. Qpad's lur känns mycket mer kvalitativ och har enligt mig bättre ljud. Det enda som drar ner den är att micen ger lite "dött" ljud. Detta kan ses som både bra och dåligt, inom spelande med vänner när man försöker vinna, eller inom competetive gaming är ett "dött" ljud mycket bra, gör så att man lättare kan höra spelets vibrationer och annat. Om du inte kör på det mer hardcore spelander tycker jag att en fylligare mic är bättre, som PC 360 ger dig.

Visa signatur

MOBO: Gigabyte GA-Z77X-UD3H - CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4GHz - CPU kylare: Phanteks PH-TC14PE - GPU: EVGA GeForce GTX 680 2048MB - PSU: Be Quiet! Straight Power E9 580W 80+ Gold - RAM: Corsair 8GB VENGEANCE LP - SSD: Intel 335 Series 180GB Reseller - HDD: 1TB Seagate Barracuda 7200rpm - Chassi: Fractal Design Define R4