Vilka hemsidor MÅSTE man vara medlem på? (Enligt dig)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elvis_z89:

Google
Outlook
Sweclockers
XDA-Developers
TorrentLeech
GitHub
Dropbox
Economist

Tror jag fick med det mesta!

Lol.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hirsch:

Di
Sweclockers
Nordichardware
Xtremesystems
Techsweden
Auto Motor Sport
Teknikens Värld
Affärsvärlden
Forexpros
Tradingview
Bloomberg
Avanzas forum
Solidfiles
Google (gmail, drive, kalender, youtube, kontakter, translate & maps - vanligaste google tjänsterna man använder)
Torrentleech
Grafisktforum
Komplett
MailChimp
Webbhallen
Teamtreehouse
Saab Turbo Club of Sweden (STCS)
Garaget
Deviantart
Flickr

Är man medlem på ovanstående sidor överlever man vilken långtråkig söndagskväll som helst!

Du kan inte läsa på DI utan att vara medlem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Du kan inte läsa på DI utan att vara medlem?

Haha, vem läser nyheter på Di? Sämre blaska får man leta efter, "bästa ekonomisajt" - jo tack!

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Något man missat?

Har ej facebook och spotify har inte krävt något? =P

Nej det har blivit så på senare tid tyvärr :/

Visa signatur

Processor: AMD Athlon II X4 651 Quad-core 3.00 GHz
OS: Windows 7 64-bitars samt Ubuntu
Grafikkort: GTX 480
RAM: 8 GB
Skärmar: BenQ G2250 BenQ G700

Permalänk
Medlem

Gmail.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Sen en tid tillbaka så går det bara logga in på Spotify med Facebook konto. Kommer inte ihåg namnet på mitt första Spotify konto så hade inget val.

Gjorde konto i början när det kom men tyckte utbudet var så värdelöst att jag körde inte med det mer, därför jag glömde bort användarnamn etc.

Där har du bara missat att man kan signa sig med mailadressen också.. lite mindre font men knappen finns där

Permalänk
Medlem

Man måste ingenting men de jag "hänger" på är
Swec (Duh...)
Escapistmagazine (spel och lite humor)
Arstechnica (lite tyngre teknik site)
DeviantArt (Mängder med "konst" av alla smaker...)
Techreport (trevliga teknik recensioner och bloggar...)
Rockpapershotgun (Spel)
NHW (vågar man ens nämna dem här... )

Sen "måste" man väl om man ska hänga med
FB
Twitter
Google
Microsoft/live/outlook/hotmail/skype/etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant:

Där har du bara missat att man kan signa sig med mailadressen också.. lite mindre font men knappen finns där

Måste ha konto på vanliga mailen då också, har jag inte.

Permalänk
Medlem

Youtube
SweC
Reddit
Inet
Tradera

Räknas Steam?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Aorus RTX2070 SUPER | 16GB DDR4 HyperX 3200mhz |Asus ROG Strix B450-F GAMING | Samsung 850 EVO 250GB x2 | ASUS ROG Claymore | Zowie EC2-A | MSI MAG24C & BenQ XL2410T

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Tråden passar bäst i den här forumdelen. Eftersom tråden har någon form av allmänintresse har jag flyttat den hit trots att trådskaparen för närvarande saknar behörighet att skriva här.

Permalänk
Skrivet av zZerf:

Sweclockers
Inet
Komplett
Youtube
Reddit
Existenz
Flashback
och Pandora.com (som spotify fast på internet, den tar din musik smak och letar efter låtar som matchar och är i samma stil som den artist du sökte på)

pandora finns väl fortf. inte i sverige?

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Jag hatar att man måste registrera hit och dit på varenda sida som finns, orkar inte.

Mail som Gmail/Outlook etc är det enda jag anser som ett "måste".

Sen att folk säger Facebook, det är så långt från ett måste som man kommer enligt mig, hoppas skiten dör snart så tjänster slutar kräva Facebook.

Not likley Du kommer bli tvungen att skaffa dig facebook förr eller senare för en eller annan anledning.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Sen en tid tillbaka så går det bara logga in på Spotify med Facebook konto. Kommer inte ihåg namnet på mitt första Spotify konto så hade inget val.

Gjorde konto i början när det kom men tyckte utbudet var så värdelöst att jag körde inte med det mer, därför jag glömde bort användarnamn etc.

Helt fel, man kan använda spotify helt fristående utan facebook-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Not likley Du kommer bli tvungen att skaffa dig facebook förr eller senare för en eller annan anledning.

Inte sagt att jag inte har Facebook, dock är det inte av egen fri vilja. Glad att jag inte behöver logga inte iaf.

Skrivet av anon200213:

Helt fel, man kan använda spotify helt fristående utan facebook-konto.

Va bra, då kan du berätta hur.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Inte sagt att jag inte har Facebook, dock är det inte av egen fri vilja. Glad att jag inte behöver logga inte iaf.

Va bra, då kan du berätta hur.

Det är ju bara att klicka på "Login with spotify account" istället för "Login with facebook" stor fet knapp på inloggningsskärmen.

Man kan söka svar på frågor här annars: www.google.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Det är ju bara att klicka på "Login with spotify account" istället för "Login with facebook" stor fet knapp på inloggningsskärmen.

Man kan söka svar på frågor här annars: www.google.se

http://carrotblog.com/wp-content/uploads/2011/09/fbpost4.png

OM man har ett vanligt konto, det jag har sagt var att det går INTE göra vanliga konton längre om de inte ändrat den senaste månaden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

OM man har ett vanligt konto, det jag har sagt var att det går INTE göra vanliga konton längre om de inte ändrat den senaste månaden.

Jag gick just in på spotify, klickar på "register", får upp en ruta "With facebook or your email". Du har nog drömt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Jag gick just in på spotify, klickar på "register", får upp en ruta "With facebook or your email". Du har nog drömt.

Nytt då, när jag skaffa mitt fanns det bara med Facebook och det var väldigt många som klagade, kanske var därför de fixat. Bara då kan jag ta bort mitt Facebook konto.

EDIT: Tydligen tog de bort att man måste ha Facebook 2012. Glad att jag hade fel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Nytt då, när jag skaffa mitt fanns det bara med Facebook och det var väldigt många som klagade, kanske var därför de fixat. Bara då kan jag ta bort mitt Facebook konto.

EDIT: Tydligen tog de bort att man måste ha Facebook 2012. Glad att jag hade fel.

Hur kommer det sig att du är så anti facebook? Sjukt bra tjänst ju, spel, chat, gratis-prylar, vänner. Helt fantastisk tjänst ju. Jag har till och med vunnit ett grafikkort och en DAC på facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200213:

Hur kommer det sig att du är så anti facebook? Sjukt bra tjänst ju, spel, chat, gratis-prylar, vänner. Helt fantastisk tjänst ju. Jag har till och med vunnit ett grafikkort och en DAC på facebook.

Tycker det var en värdelös tjänst från början, allt man ser nu är "Like this in 5 seconds or you hate gay people!", folks problem eller bilder på mat.

Använder skype för att prata med mina vänner då nästan alla föredrar att prata och göra annat samtidigt än att sitta och skriva.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LeVvE:

Tycker det var en värdelös tjänst från början, allt man ser nu är "Like this in 5 seconds or you hate gay people!", folks problem eller bilder på mat.

Använder skype för att prata med mina vänner då nästan alla föredrar att prata och göra annat samtidigt än att sitta och skriva.

Sjukt konstig umgängeskrets du har Det är inte min uppfattning. Men visst, vissa är konservativa. Skype? Finns det fortfarande?

Permalänk
Skrivet av anon200213:

Sjukt konstig umgängeskrets du har Det är inte min uppfattning. Men visst, vissa är konservativa. Skype? Finns det fortfarande?

Lol, skype är större än någonsin.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Red..nvm
hmm , jäklar jag är faktiskt inte registrad till så många sidor vid eftertanke >> , men hänger på många dock..hmm

En sak jag aldrig kommer skaffa är facebook , jäkla idioti sida (min åsikt)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

pandora finns väl fortf. inte i sverige?

hola unblocker my friend

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Medlem

Reddit

Och så några andra sidor typ sweclockers som man kan roa sig med när man läst allt av värde i sina favoritdelar där.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

Sweclockers
Facebook
9Gag
Inet
Webhallen
Google (YouTube)
Existenz
Overclock.net

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Satan, vad tråkig surftid vissa har.. det var min första tanke när jag läste tråden. Och jag vägrar att tro på det, man kan bara inte sitta på bara Facebook, Youtube, Gmail --> (varför man nu tar med den "hemsidan" )

Swec

Fotosidan

Svenska Elektronikforumet.com

bit-tech

Moderskeppet.se

Minhembio.com

tomshardware.com

techsweden.org/

Flickr

Sporthoj.com (Har du mc, eller bara gillar mc, då är det sidan för dig)

mozilla.org (Skiter en häst var den vill)

Photobucket

d70sverige.se

Nikon.com

Wordpress Sverige

Är dom sidorna jag har i bokmärksfältet. Och som jag öppnar upp varje dag! (bokmärksmenyn har typ 2000 märkta, och Swec står för ett 40:tal (klart att Swecs Forumindex ska ha en egen mapp) Så det tillkommer antal sidor lite random.

Listan kan utökas stort med "det självklara" Tradera, Blocket, Tuben, nätbutiker, bloggar etc etc. Men . . . .

Och facebook? Nja tror inte det. Har ett konto, men alla gnäller att jag inte hänger där Pallar inte det mer!! Loggar in typ 12 gånger per år.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

Facebook
Youtube
Valfri mail
Valfri(a) datorbutiker
Steam (har ju en hemsida)

Permalänk
Medlem

Reddit
Sweclockers
Google (YT, Gmail etc.)
Facebook (gillar det inte så mycket egentligen, men det är ju typ ett måste nu)
Steam
Skype
Crunchyroll (titta på anime)
Inet
Gamereactor
microsoft(outlook)
imgur (spara bilder online, och länka fort till andra)
dropbox (Lagra filer på ett moln, dem flesta vet nog vad dropbox är)

Permalänk

Sweclockers
Facebook
Dayviews
Google
Swedroid
Runescape (a)
Freeride
Inet.se
Twitter
PirateBay
Hotmail
Miniclip
Spela.se
Piratefilm.net
Netflix
Tradera
Fragbite
Dropbox

Har säkert glömt några ^^

Visa signatur

Datorn:
Chassi: NZXT H440WProcessor: Intel I5 3570K Grafikkort: Asus r9 280x Moderkort:ASUS p8z77 v-LK CPU-kylare:Corsair H60 Lagring1:2TB Lagring2: 256GB Kingston SSD RAM:Crucial BallistiX 8Gb 1333mhz Nätagg: XFX 80+ Bronze 550w
eger på runescape, så passa dig.