Permalänk

Gaming headset?

Hej

Jag behöver köpa ett par nya headset då man bara hör i ena på mina steelseries 5H v2. Jag har tittat på Astro A40 och undrar om dom är bra? Spelar mycket MW2 och lyssnar lite på musik iband. Och så klart så skypar jag

De jag undrar är om Astro A40 är bra headset till de jag gör?

Tacksam för svar //Victor

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte riktigt vilken prisklass du kollar på, men jag vet att Qpads QH-90 har fått extremt bra betyg överallt. Det ligger runt 1000kr. Annars om du har lite högre budget så brukar det nästan alltid bli bättre att köpa ett bra headset och sen en mic löst. Men jag är extremt dålig på ljud så jag följer bara vad andra säger.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

Jag skulle satsa på ett par Qpad Qh-90 ! Har själv ett par och är grymt nöjd med dom. Hade ett par logitech G35 innan men dessa är grymt mycket bättre enligt mig. Mycket behagligare att ha på sig och både ljud å mic är bättre. Så för 1000 kr får du ett bara headset om du satsar på Qpad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Victor Larsson:

Jag behöver köpa ett par nya headset då man bara hör i ena på mina steelseries 5H v2. Jag har tittat på Astro A40 och undrar om dom är bra? Spelar mycket MW2 och lyssnar lite på musik iband. Och så klart så skypar jag

Än en gång tänker jag varmt rekommendera mina Speedlink Medusa NX 5.1.

8 högtalare varav 2 står för rejäl bas. Och en utmärkt mick som är väldigt flexibel, riktigt bra inspelningskvalité också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Än en gång tänker jag varmt rekommendera mina Speedlink Medusa NX 5.1.

8 högtalare varav 2 står för rejäl bas. Och en utmärkt mick som är väldigt flexibel, riktigt bra inspelningskvalité också!

SUrround e värdelöst till musik, låter skit så om han planerar att lyssna på musik så e qh-90 ett klart bättre val.

Permalänk

Steelseries Seberia V2 är de bästa och skönaste headsetet jag har ägt. Har haft det i 2 år nu och ångrar jag inte ett dugg att jag köpte det!:)

Permalänk
Medlem

Sennheiser HD598
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=720361 + en extern mic

Hör dubbelt så mycket som min kompis med Astro A40

Visa signatur

Motherboard: ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3| GPU: XFX PCIe HD7970 BE 3GB GDDR5 CROSSFIRE | CPU: Core i7 2700K @ 3.8GHz | PSU: Corsair HX 850W| SSD: 120GB Corsair SATA Force 3 | HDD1: 1TB Samsung Spinpoint | HDD2: 640GB Western Digital | RAM: Corsair 16GB DDR3 VENGEANCE | Chassi: NZXT Phantom Black | DVD: DVD±RW Samsung 22X DL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

SUrround e värdelöst till musik, låter skit så om han planerar att lyssna på musik så e qh-90 ett klart bättre val.

Rubriken lyder under följande "Gaming Headset". Han spelar MW2 och lyssnar lite på musik. När du spelar vill du veta var motståndarna attackerar, musiken i bakgrunden spelar ingen roll. Jag föreslog ett relevant headset av god kvalité, själv använder jag det för att lyssna på musik och det slår mina högtalare alla dar

Permalänk
Skrivet av Fredrik17:

Steelseries Seberia V2 är de bästa och skönaste headsetet jag har ägt. Har haft det i 2 år nu och ångrar jag inte ett dugg att jag köpte det!:)

Testa ett nytt så upptäcker du att det finns så

åååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

Dold text

mycket bättre

Permalänk

Efter att ha läst flera recensioner om det nya Gaming-headset Sennheiser PC 363D, så är det topp 1-2 just nu. Dom är dyra, i klass med Astro A40.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=6187

http://www.google.com/translate?langpair=en%7Csv&u=http://www...

/ AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Än en gång tänker jag varmt rekommendera mina Speedlink Medusa NX 5.1.

8 högtalare varav 2 står för rejäl bas. Och en utmärkt mick som är väldigt flexibel, riktigt bra inspelningskvalité också!

Vet inte hur det är med detta headset men har ett headset som också har äkta 5.1 ljud och det är så jäkla mycket skönare en oäkta 5.1

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Astro A40 är inte lämpade för musik. Avsaknad av bas och lite annat smått i ljuddesignen är orsaken. De fungerar dock bra för gaming.
/A40-ägare

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vet inte hur det är med detta headset men har ett headset som också har äkta 5.1 ljud och det är så jäkla mycket skönare en oäkta 5.1

Medusa NX är äkta 5.1 med 8 högtalare inbyggda, inget USB skit + software som de flesta headset kör med idag. Vore det det 2.0 eller fake 5.1 kunde jag lika gärna klippa bort alla fyra kablar och be till gaming-gudarna att USB strömförsörjningen ska sköta jobbet. Du bör nog läsa på nästa gång...

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Medusa NX är äkta 5.1 med 8 högtalare inbyggda, inget USB skit + software som de flesta headset kör med idag. Vore det det 2.0 eller fake 5.1 kunde jag lika gärna klippa bort alla fyra kablar och be till gaming-gudarna att USB strömförsörjningen ska sköta jobbet. Du bör nog läsa på nästa gång...

Skrev jag att det inte är äkta 5.1 eller något i den stilen? Skrev att jag inte visste något om just det headsetet så att jag kunde inte uttala mig just på den punkten men att jag hade äkta 5.1 på mitt headset(som är ett annat) och föredrar det framför virtuellt ljud.

Tycker nästan det är du som borde läsa på lite. (No hate ok?)

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Skrev jag att det inte är äkta 5.1 eller något i den stilen? Skrev att jag inte visste något om just det headsetet så att jag kunde inte uttala mig just på den punkten men att jag hade äkta 5.1 på mitt headset(som är ett annat) och föredrar det framför virtuellt ljud.

Tycker nästan det är du som borde läsa på lite. (No hate ok?)

Att citera och skriva "Vet inte hur det är med detta headset" är lustigt då jag länkade direkt till headsettet i inlägg #4. Du får gärna läsa inlägget och klicka så har du lite grundinformation innan citera-knappen I alla fall, det som fick mig att höja på ögonbrynen var när du skrev oäkta 5.1, det verkade som att du refererade tillbaka till Medusa NX som om det vore fake-5.1. Må jag ha misstagit mig, men Medusa NX är definitivt inte fake. Med 8 högtalare och fyra kablar (varav 1 för mic) har jag svårt att tro att det är usb crap

Nog med off-topic, jag ville bara klargöra hur jag tänkte. Inget illa menat.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

Att citera och skriva "Vet inte hur det är med detta headset" är lustigt då jag länkade direkt till headsettet i inlägg #4. Du får gärna läsa inlägget och klicka så har du lite grundinformation innan citera-knappen I alla fall, det som fick mig att höja på ögonbrynen var när du skrev oäkta 5.1, det verkade som att du refererade tillbaka till Medusa NX som om det vore fake-5.1. Må jag ha misstagit mig, men Medusa NX är definitivt inte fake. Med 8 högtalare och fyra kablar (varav 1 för mic) har jag svårt att tro att det är usb crap

Nog med off-topic, jag ville bara klargöra hur jag tänkte. Inget illa menat.

Jag menade mer att jag inte har testat headsetet och kan inte säga om det är bra eller inte men att de lurar jag har är också äkta 5.1 och var bra. Meningen med inlägget var att äkta 5.1 är bättre än ''oäkta'' 5.1 Syftade inte på att dina lurar var oäkta, syftade mer på de flesta headset som kör virtuellt ljud med 5.1 som inte är det bästa (Enligt mig)

Så ser det ut i mitt headset också! Kommer aldrig gå till usb skiten igen

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -