Defiance - 3rd person shooter MMO

Permalänk
Medlem

Om personer är intresserade av att gå med i vår sweclockers clan så lägg till mig in-game: Fisken

Permalänk
Medlem

Finns en helt ok review på spelet här:

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Om personer är intresserade av att gå med i vår sweclockers clan så lägg till mig in-game: Fisken

Hittar inget då jag söker på Fisken...?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Hittar inget då jag söker på Fisken...?

Båda måste vara online för att man ska hitta varandra, konstigt system är det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Båda måste vara online för att man ska hitta varandra, konstigt system är det

Haha sjukaste jag hört...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Började spela för några dagar sedan, tycker det verkar rätt skoj. Jag nickar Alsar bara att adda mig på friends ifall ni vill spela

Permalänk
Medlem

Hej nickar Jfreijd om någon vill spela, är inne lite nu och då, har spelat i några timmar bara så är rätt ny på det

Visa signatur

Corsair Graphite 600t, Asus Z77 Maximus V Extreme, Intel I7 2700K @ 4,4Ghz, 2x Gigabyte 670 OC Windforce, Be Quiet! Dark Power Pro 10 850w, 4x 2GB Kingston Hyper X 1600Mhz, Kingston Hyper X SSD 128GB, 2x WD Caviar Black 1GB Raid 0, Asus Xonar Essence STX.

Permalänk
Medlem

Verkar inte gå o adda vänner om man inte är online. Adda pistagen på steam om ni vill lira defiance!
Har en TS server igång för de som vill chatta lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Om personer är intresserade av att gå med i vår sweclockers clan så lägg till mig in-game: Fisken

Joinar gärna, kan du skicka iväg en clan invite? IGN: Harnace. Kommer nog vara online mestadels av dagen imorgon!

Permalänk
Medlem

Vill folk lira så heter jag zedhoe1 på skype, verkar mer värt än att linka ens nick till spelet

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Haha sjukaste jag hört...

Var likadant i bc2 när det släpptes, förmodligen en bugg och kan tänka mig att den inte ligger i toppen av fixa listan..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar någon fortfarande detta spel? Har det förbättras något sen launch?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Spelar någon fortfarande detta spel? Har det förbättras något sen launch?

Fortfarande? hehe, kom precis ut.
Ja det har blivit bättre, och nu när serien också börjat så känner i alla fall jag en bättre "connection" till världen.

Permalänk
Medlem

Det bästa dom har patchat är mountet, märkte direkt att de gjort den för consollspelande... Jag gillar all world content med andra spelare! lite bökigt system för mobs och köp/sälj men det funkar iaf.

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Fortfarande? hehe, kom precis ut.
Ja det har blivit bättre, och nu när serien också börjat så känner i alla fall jag en bättre "connection" till världen.

Förvisso men blev väldigt kortlivat för mig Vi var 9st som spelade det vi launch och idag spelar bara en av dem.

Just ja, serien kanske kunde vara intressant att titta på.

Skrivet av zeddiz:

Det bästa dom har patchat är mountet, märkte direkt att de gjort den för consollspelande... Jag gillar all world content med andra spelare! lite bökigt system för mobs och köp/sälj men det funkar iaf.

Patchat det så att man styr bilen som i RAGE? *hoppas*

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Förvisso men blev väldigt kortlivat för mig Vi var 9st som spelade det vi launch och idag spelar bara en av dem.

Just ja, serien kanske kunde vara intressant att titta på.

Jag förstår dig helt.

För vår del (mina kompisar och jag) så har vi det bara som ett "fallback" spel. Något som vi plockar upp mellan lite mer tidskrävade MMOs.
Ingen månadskostnad så det blir lite kul skjutande någon gång i veckan när man också tar sig en Whiskey :).
Spelmönstret blir mer likt Battlefield eller Borderlands, och inte lika intensivt som mer traditionella MMOs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Jag förstår dig helt.

För vår del (mina kompisar och jag) så har vi det bara som ett "fallback" spel. Något som vi plockar upp mellan lite mer tidskrävade MMOs.
Ingen månadskostnad så det blir lite kul skjutande någon gång i veckan när man också tar sig en Whiskey :).
Spelmönstret blir mer likt Battlefield eller Borderlands, och inte lika intensivt som mer traditionella MMOs.

De av oss som gillade Defiance mest var de som spelade med gamepad. Tydligen fungerar det bäst med en sådan Jag måste säga att styrningen av fordon gjorde mig vansinnig.

Men sant att Defiance stora plus att det inte kostar något i månaden annars hade jag garanterat unsubbat. Vi får väl se hur det blir om några månader eller så Lite sur för detta var första gången jag köpte ett fullprisspel på Steam, dock är det inte så farligt eftersom man fick Rift på köpet och det lär jag leka med någon månad i sommar tror jag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen dem fixar friend-systemet snart...
Totalt värdelöst att inte kunna adda folk som inte är online!

Permalänk
Medlem

Om folk inte insett det så går det att lägga ner chattrutan i nedre hörnet... fattade först inte att det ens fanns...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beng4n:

Hoppas verkligen dem fixar friend-systemet snart...
Totalt värdelöst att inte kunna adda folk som inte är online!

Håller med. Är små små detaljer i spelet som ändå gör stora påverkningar på känslan av allt. Jag menar har aldrig varit med om ett spel där man INTE kan adda än friend fast han eller hon är offline.. Det är WHAAAAT

Permalänk
Medlem

Klarat mig förbi monolithen nu, blir mycket svårare på södra ön så jag rekommenderar folk att härda ut och köra på blir riktigt skoj!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Nu är storyn avklarad, ser tyvärr inte något större intresse av att fortsätta köra spelet nu då alla sidemisions är i princip likadana och man blir less på PVP'n snabbt...

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Nu är storyn avklarad, ser tyvärr inte något större intresse av att fortsätta köra spelet nu då alla sidemisions är i princip likadana och man blir less på PVP'n snabbt...

Jag kör mest arkfalls, contracts och pursuits. Kan hålla med dig om att det kan bli långtråkigt ibland (men då spelar man bara dead island riptide sen är man good to go )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Om personer är intresserade av att gå med i vår sweclockers clan så lägg till mig in-game: Fisken

Kan du ge mig en hint om vilka ungefärliga tider du är online?
Har försökt adda dig varje dag i 2 veckors tid men du är ju aldrig online

Pistagen är den enda jag har lyckats hitta här ifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beng4n:

Kan du ge mig en hint om vilka ungefärliga tider du är online?
Har försökt adda dig varje dag i 2 veckors tid men du är ju aldrig online

Pistagen är den enda jag har lyckats hitta här ifrån.

Lägg till mig på steam så är det lättare att se Fiskbilen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Lägg till mig på steam så är det lättare att se Fiskbilen

Done! Jag lirar dock inte via Steam men ska försöka hålla utkik!

Permalänk
Medlem

Är det några från sweclockers som fortfarande lirar Defiance? Kör själv en del pvp atm, hade varit skoj om någon hängde på och dominera lite på freight yard, alltid roligare när man är fler!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Är det några från sweclockers som fortfarande lirar Defiance? Kör själv en del pvp atm, hade varit skoj om någon hängde på och dominera lite på freight yard, alltid roligare när man är fler!

Undrar det samma, skaffa spelet igår o skulle va kul med lite folk o lira med

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Undrar det samma, skaffa spelet igår o skulle va kul med lite folk o lira med

Vad heter du in-game?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aarox:

Vad heter du in-game?

Heter Spankster ingame, som det är nu spelar jag kortare perioder flera gånger om dagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //