Kan inte klicka igång videor på vissa hemsidor.

Permalänk
Medlem

Kan inte klicka igång videor på vissa hemsidor.

Har nyligen upptäckt ett problem med min dator, när jag går in på vissa hemsidor så kan jag inte klicka igång videor som finns på sidan. Om man klickar så händer inget utan det e precis som att datorn inte vet att det finns en ruta som ska visa video där.
Jag använder google chrome och det har börjat hända nu dom senaste två veckorna.

Problemet gäller både på hemsidan och på en utklippt videospelare från hemsidan. Än så länge har jag bara märkt av det på tre sidor,

*§7*

Dold text

. Vad kan problemet vara?

Permalänk
Inaktiv

Konstigt.. Funkar klockrent för mig. Tack för tipset om teh non-nsfw-link btw

Permalänk
Medlem

Just de tre sidorna.. stackare :/
Du kör inte med Adblock då? Det brukar ställa till det på vissa sidor även fast det inte är reklam i början.
Hur blir det om du "hard refreshar" sidan och testar igen? (CTRL + R)

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Kör ccleaner och rensa allt i webbläsaren (förutom lösenord kanske). Historik, cookies mm. Detta brukar hjälpa på dreamfilm och swefil i alla fall, dom andra två använder jag inte direkt!

Permalänk
Medlem

Du kanske har någon extension som krånglar?(typ någon adblocker eller något)
Prova stänga av eventuella extensions/addons

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Just de tre sidorna.. stackare :/
Du kör inte med Adblock då? Det brukar ställa till det på vissa sidor även fast det inte är reklam i början.
Hur blir det om du "hard refreshar" sidan och testar igen? (CTRL + R)

visste inte att man kunde "hard refresha", ska också testa det. Inga sidor jag besöker regelbundet för just det suftet men kollar existenz varj dag.

Skrivet av canisfoto:

Kör ccleaner och rensa allt i webbläsaren (förutom lösenord kanske). Historik, cookies mm. Detta brukar hjälpa på dreamfilm och swefil i alla fall, dom andra två använder jag inte direkt!

Ska testas.

Skrivet av Villor:

Du kanske har någon extension som krånglar?(typ någon adblocker eller något)
Prova stänga av eventuella extensions/addons

Har adblock å ska testa att stänga av det o se om det funkar, om det gör det vad kan man göra för att det ska funka och ändå ha adblock kvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

visste inte att man kunde "hard refresha", ska också testa det. Inga sidor jag besöker regelbundet för just det suftet men kollar existenz varj dag.

Ska testas.

Har adblock å ska testa att stänga av det o se om det funkar, om det gör det vad kan man göra för att det ska funka och ändå ha adblock kvar?

Du kan ju enkelt lägga till undantag i Adblock för de sidor som du använder flitigt istället för att stänga av det helt och hållet.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Har du något tillägg som t.e.x. NoScrips installerat? I så fall så kan du behöva tillåta hemsidorna.

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.