Permalänk
Inaktiv

Riktigt coolt! Det enda jag undrar är vart du ställde nätagget?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av bandite:

Vilken idé, haha! Inga problem med luftgenomströmningen antar jag?

Nejdå, den är som du ser på bilderna väldigt öppen och den lilla i3an som sitter i är inte precis en värmebest

Skrivet av Dylanator:

Helt makalöst bra!
Det är väl dags för nästa projekt hoppas jag: 1155 på lamp"sockel" (skruvsockel, det var så jag trodde när jag såg överskriften ute på förstasidan...)

Iden med titeln var en wordplay just på att det i vanliga fall heter lampsockel, socket är ju väldigt likt både till stavning och betydelse
Tror dock inte jag kommer tillverka en processor man skruvar fast x)

Skrivet av anon184352:

Riktigt coolt! Det enda jag undrar är vart du ställde nätagget?

Nätagget, som är en transformator som till en laptop, ligger på golvet bakom TV-bänken, den är kopplad till den tjocka "högtalarkabeln" som går upp till lampan. Jag kände inte för att hänga upp den klumpen på väggen

Permalänk

Sjukt bra jobbat! Håller med dig fullständigt när det gällde plexiglaset. Har själv arbetat med det och det är riktigt j*vligt att kapa och handskas med. Repor blir det också väldigt lätt. Ett tips till nästa gång! :): Ta en vass kniv (rakbladskniv) och skär en djup skåra där du ska kapa. Sen är det bara att lägga skåran parallellt mot någonting stadigt och rakt, som ett bord, och drämma till med handen rejält, så blir det en rak och fin kant!

Visa signatur

Snålt, smått och raffinerat är min melodi :-)

Permalänk

Konstigaste jag sätt på länge...
5p för kreativitet och 5 för bygget..

5p + en katt

Skit bra jobbat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

De där gillade jag starkt!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

härlig +++++

Permalänk
Medlem

Tack TS för denna underbara inspirationen. Ska nog blir något liknande i mitt vardagsrum 5/5

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3.8, GTX 1060, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

Underbart!

Permalänk
Medlem

Mycket kreativt!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Grymt bra idé! Bra gjort också.

Satt och skrattade hur länge som helst när du testade dioden, fick en liten mental bild när du sitter och tänker något i stil med "jasså, då ska vi se vad den här lilla rackarn kan åstakomma då" lite halv lugnt.
sen kommer det: "OH GODS!! ITS THE SUN!! THE PAIN!! ITS IN THE EYES!!"

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Kul bygge! Hur är det med temperaturerna?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kul att se någon som tänker utanför ramarna.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wizbro:

Kul bygge! Hur är det med temperaturerna?

Den idlar i sådär 32-34ºC och har max kommit upp i 56ºC under användning. Fläkten är ställd på 20% i bios så drar man igång prime95 på värmeuppdrag så går den upp i 70ºC på typ 3 minuter. Låter inte den gå längre för det är orealistisk load för vad den är ämnad för Hade jag velat att den skulle hålla sig sval även där så hade jag nog fått ta bort begränsningarna, men jag vill ha den så tyst som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Den idlar i sådär 32-34ºC och har max kommit upp i 56ºC under användning. Fläkten är ställd på 20% i bios så drar man igång prime95 på värmeuppdrag så går den upp i 70ºC på typ 3 minuter. Låter inte den gå längre för det är orealistisk load för vad den är ämnad för Hade jag velat att den skulle hålla sig sval även där så hade jag nog fått ta bort begränsningarna, men jag vill ha den så tyst som möjligt

Ja, det var ju trevliga temperaturer - särskilt för 20% fläkt. Hoppas du gillar din lilla lampdator!

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Coolt! Hehe, du borde ta patent på din lampdator!

Permalänk
Medlem

5p utan tvekan! Riktigt grymt bygge!

Visa signatur

Dator:Bitfenix Outlaw||ASRock Z77 EXTREME4||Intel i5-3570K 3.4GHz||Corsair 8GB Dominator 1833Mhz+Corsair 4GB CL9 1333Mhz||Nvidia Geforce GTX 670 Gainward Phantom ||SSD: 60GB Intel 330 & Samsung 840 Basic 256gb||2.2 TB lagring||Corsair CX 500W V2 80+||
Utrustning:Qpad MK-80 ||Steelseries Sensei Pro||Astro A50||2x BenQ 2420t 120Hz

Permalänk
Medlem

Kul! Gillar verkligen idén.

Permalänk
Medlem

Underbart att se! Grymt bygge!

Visa signatur

Att lära sig något nytt är att förstå något som man egentligen redan visste fast på ett annat sätt...

Permalänk

UNDERBART!

Permalänk
Medlem

Grym bygge, Hur kan den lilla lampan vara så stark?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Bland det onödigaste och tuffaste jag någonsin sett!

Permalänk
Medlem

Solklar femma, grymt jobbat

Permalänk
Medlem

Fantastiskt coolt! Passa på och sälj idén till ett designföretag nu! Sälj den dyrt!

Visa signatur

CPU: i5 3570K@4.2GHz, 1.152V RAM: Corsair Vengeance 8x2 Grafikkort: MSI Geforce GTX 660ti Chassi: Fractal Design Define R4 Ljudinterface: Focusrite Scarlett 2i2 Hörlurar: Audio Technica ATH-M50
Citera för svar!
Gymnasist med stort intresse för musik, grammatik, böcker och datorer.

Permalänk
Medlem

Riktigt *lysande* utförande på det här! (HÖHÖ)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Fan vad nice. Kanske borde försöka köpa sig ett beg. moderkort med atom och köra med ett passivt lowbracket gt210? x)

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

ja jag gillade detta faktist helt klart koolt

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk

så jävla grymt framtidens lampor är uppfunnen

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

riktigt smart och riktigt snyggt tycker jag

Permalänk
Avstängd

Hmmm hur stora lampskärmar finns det HAHA XL-ATX med dubbla Titan i tak kronan? då slipper man ju problemet med damm till en viss del

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk

Skulle du kunna lägga ut lite mer bilder på hur du fick ner strömmen till datorn?