Hur levlade du 85-90?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kotan:

Länge sen man spelade WoW. Men tror det menas med att du attackerar en mob först, sen hjälper någon/några (som inte är i ditt party) att döda den.
Du får all EXP och dom som hjälper dig får ingenting, så är nog inte allt för många som ids ställa upp på något så enformigt.

Om jag inte minns fel så gjorde väl Worldfirst lvl 90 så, dock blev han väl bannad? Var sköldpaddor eller nå sånt de dödade.

Jaha det. Vad lustigt, men stämmer ju såklart. Var det inte nagas som spawnade konstant?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Men mobtagging har ju varit praxis för snabblevlare ganska länge, utom WOTLK där en lock gjorde det helt solo tack vara snabbspawnande mobs.
Först till 70 var iaf taggning, samma med 85.

Locken hade dock en prästkompis med sig som helade honom. Så helt solo var det inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Mobtaggade upp en kompis igår, 2h~ för 88-90. (Inge rested)

Vi hade 2 monks och guildbanner på ett ställe i dread waste.
Spinning crane kick i två timmar <3 macros

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Locken hade dock en prästkompis med sig som helade honom. Så helt solo var det inte.

Vart var det han gjorde det? Funkar det fortfarnade

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Honorbuddy med quest och grind bot,

Visa signatur

Dator |Cpu-Intel I5 2500k@4,5ghz 1,312 vcore|Cpukylare-Corsair H70|Mobo-Asus Sabertoothp67|Gpu- 2 styckenGigabyte Gtx 470SOC1280mb|MinnenCorsair Vengance ddr3 1600mhz cl9 @1866mhz|Hdd-Hitachi deskstar 720gb raid1 /spegling

Permalänk
Medlem

Questade och quade till instance och så när jag såg så körde jag battel med pet det är sjukt värt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Var mobs i townlong steppes som tog extra skada av arcane och han körde uggla, tog runt 4 timmar.
Vad som är mest fashinerande är att metoden testats många gånger på PTR'en utan att bliz intresserade sig.
Men på live servern så blev han rerollad tillbaka till lvl 87...
Lite märkligt dock att krabbkillen hävdar world first när han tog 5 timmar på sig.

Men mobtagging har ju varit praxis för snabblevlare ganska länge, utom WOTLK där en lock gjorde det helt solo tack vara snabbspawnande mobs.
Först till 70 var iaf taggning, samma med 85.

Okej, inte fullt så insatt inte spelat WoW sen Wotlk, någon månad in på ICC. Hade det där i bakhuvudet mest för att jag tyckte det var sådant fiasko med MoP då det gick att levla så snabbt.

Och fult gjort av Blizzard angående rollback, har de inte orkat göra något åt det så tycker jag de bör ta och bita ihop istället.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Var mobs i townlong steppes som tog extra skada av arcane och han körde uggla, tog runt 4 timmar.
Vad som är mest fashinerande är att metoden testats många gånger på PTR'en utan att bliz intresserade sig.
Men på live servern så blev han rerollad tillbaka till lvl 87...
Lite märkligt dock att krabbkillen hävdar world first när han tog 5 timmar på sig.

Men mobtagging har ju varit praxis för snabblevlare ganska länge, utom WOTLK där en lock gjorde det helt solo tack vara snabbspawnande mobs.
Först till 70 var iaf taggning, samma med 85.

Skrivet av Kotan:

Okej, inte fullt så insatt inte spelat WoW sen Wotlk, någon månad in på ICC. Hade det där i bakhuvudet mest för att jag tyckte det var sådant fiasko med MoP då det gick att levla så snabbt.

Och fult gjort av Blizzard angående rollback, har de inte orkat göra något åt det så tycker jag de bör ta och bita ihop istället.

April 18

World First Level 90 restored to Fs.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

April 18

World First Level 90 restored to Fs.

Gillar när hans armory sa att han var lvl 87 men sen hade han realm first lvl 90 och realm first lvl 90 druid.. men jo nu har han äntligen fått rätt emot blizzard tog bara ~6 månader..

Permalänk
Medlem

Monkey runs är det bästa som finns just nu, går att komma upp i cirka 15-18m exp/hr

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Tog level 90 på day 1. Questade i party med en kompis (Jag kör Warrior och han körde Lock). Hade blivit realms first om Paragon inte hade funnits på min realm.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Var mobs i townlong steppes som tog extra skada av arcane och han körde uggla, tog runt 4 timmar.
Vad som är mest fashinerande är att metoden testats många gånger på PTR'en utan att bliz intresserade sig.
Men på live servern så blev han rerollad tillbaka till lvl 87...
Lite märkligt dock att krabbkillen hävdar world first när han tog 5 timmar på sig.

Men mobtagging har ju varit praxis för snabblevlare ganska länge, utom WOTLK där en lock gjorde det helt solo tack vara snabbspawnande mobs.
Först till 70 var iaf taggning, samma med 85.

De tog inte extra skada av arcane, men de har en buff (som ger 25% extra skada i 30-40 sec) som man får av mobbet när man dödar den, den stackade innan till 8 (200% extra damage allt som allt), efter de rerollat och bannat honom så minskade de "maxstacken" från 8 till 5 för att "det var inte intended" och att det då var det som han skulle ha "exploitat".
Uppenbarligen så är det ju då inte exploit utan bara att de ändrade det för att ha något att "skylla" på. Fast ja, han bojkottade wow tills de fixat det, men spelar inte så mycket nu längre ändå tyvärr, en otroligt duktig spelare.

Och för att inte vara endast OT: Jag körde instanceclears upp till 87 sen questade jag efter det, realm first 90 rogue och 600 LW (fick 525 LW i cata med!).

Permalänk
Medlem

Monkeyruns var något som jag provade på min alt.

Det gick otroligt bra och drog 89-90 på ca 1½h - 2h

Behövdes endast hjälp från en polare med en hyfsat gearad Paladin.

/Mvh Noggiman

Visa signatur

_______________________

Patience is a virtue

Permalänk
Medlem

Pocketgnome i AV. Sen resten blev honorbuddy quest/fiska.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Testade ett ställe i kun lai summit, med banner tog det 3 timmar 85-90, mob-tagging, värt imo har redan 6 lvl 90 så pallar inte lvla mer.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Senaste gubben 85-90 vilket var min Paladin gjorde jag uteslutet med Pet Battles, varför? Vetifan, för att man kunde haha

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kört monkey runs, sjukt snabbt exp också.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag har levlat med alla möjliga metoder, questin, mobtagging, pvp, dungeons. m.m... den jag levlade 90 på sist är min monk, dingade 90 i fredags och har nu ilvl 473/479. Men brukar hålla mig till questing då man får pengar av det också Har dessutom en hel drös med gubbar som klarat av / håller på i pandaria.

Avklarade ----

Horde ----
Gribgong - Death Knight
Akountz - Shaman
Röger - Warrior
Kaeldra - Mage
Fraktir - Warlock
Drakira - Druid
Dokkarak - Hunter

Alliance ----
Kirasath - Priest
Niasuy - Paladin
Oogwayz - Monk
Tankelilja - Druid

In progress ----

Horde ----
Naldia - Rogue

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8