Permalänk

Cities in Motion 2

Nu hoppas jag det finns ett par st på detta forum som spelar detta spel. Jag tänkte att man kunde försöka dra nytta av varandras erfarenheter så man kan få lite idéer och tips.

Jag började spela igår och har lite problem i hur man på ett bra sätt börjar planlägga infrastrukturen. Jag har börjat med att inrikta mig på en viss stadsdel som skiljer sig geografiskt från dem andra för att på så sätt få lite struktur. När ni väl börjar, hur går ni tillväga? Börjar ni med det "första" steget och planerar ut olika busslinjer? eller börjar ni med ett större och mer centralt tram-system för att sedan utarbeta busslinjerna efter denna?

En annan fråga gäller busslinjerna. Jag kunde inte lista ut hur man lade till bussar till en redan befintlig "Linje". Det har i mitt fall snabbt blivit rätt rörigt med olika busslinjer med tanke på detta. (Jag vet att man när man startar en linje kan välja antalet bussar som ska ingå i den).

Permalänk
Medlem

Har själv haft lite problem med att bygga linjer på detta spelet. Tycker det är mycket jobbigare än i ettan (som dock var lite simpelt ibland). Men på ettan brukade jag börja med "förorterna" typ, byggde några sådanna linjer och connectade sedan dessa med distansbussar till en central spårväg. Hur bra detta fungerar på tvåan vet jag dock inte då jag fortfarande håller på att komma in i det och lära mig allt nytt.

Angående lägga till fler bussar så får du ändra i bussens tidtabell. Klicka på linjen, och sen tror jag det är almanackaliknande bilden du ska klicka och ändra lite på. Sen får du ju såklart se till att det finns bussar i depon

Permalänk
Skrivet av bullenovitch:

Nu hoppas jag det finns ett par st på detta forum som spelar detta spel. Jag tänkte att man kunde försöka dra nytta av varandras erfarenheter så man kan få lite idéer och tips.

Jag började spela igår.

VAR FÅR JAG TAG I DET, LETAT SOM EN IDIOT?????

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av LightForz:

VAR FÅR JAG TAG I DET, LETAT SOM EN IDIOT?????

Varsågod, det tog 10 sekunder.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightForz:

VAR FÅR JAG TAG I DET, LETAT SOM EN IDIOT?????

Finns på steam!