Permalänk
Medlem

Nja han skrev film från dator och det är inga problem.

Kan kanske blir temporär inbränning om taskbar och andra UI grejer, tex webbläsare är på 12h i sträck. Känner dock en som för nått år sedan körde 42" plasma till sin bärbara och han hade inga problem

http://news.cnet.com/8301-17938_105-20092238-1/is-plasma-hdtv...

Om man ser något så är det inte permanent, utan går över efter ett tag. Och nya plasmor är nog bättre. Hemma sitter en 42" Samsung från 2007 och man ser bland någon UI från spel och man slutar spelar och visar en väldigt ljust/mörk bild direkt efter. Men det försvinner alltid, har aldrig fått något permanent.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Plasma är fett gott skärpan på den jag har är klockren. har dock inte jämfört med någon nyare LCD

Permalänk
Medlem

Köpte mig en panasonic plasma 50" för det var bästa bilden jag sett. LCD paneler för dubbla pengarna har lång väg att gå innan det ligger i samma klass.

Mitt tips är satsa på en panasonic i 10'000kr klassen så kommer du bli nöjd.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Köpte mig en panasonic plasma 50" för det var bästa bilden jag sett. LCD paneler för dubbla pengarna har lång väg att gå innan det ligger i samma klass.

Mitt tips är satsa på en panasonic i 10'000kr klassen så kommer du bli nöjd.

spenderar helst så lite som möjligt, är det stor skilllnad på den som har länkats för 6k och någon annan för 10k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

spenderar helst så lite som möjligt, är det stor skilllnad på den som har länkats för 6k och någon annan för 10k?

Det kan jag inte svara på då jag inte sett någon för 6k. Någon annan kanske har mer erfarenhet på den fronten.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ak-47:

LCD röstade jag på. Mycket bättre bild i 720/1080P

http://www.electroworld.se/product/ljud-bild/tv/UE50ES5505XXE...

Plasma ger så kornig/oljemålnings bild...och alla plasma skärmar har blank spegel skärm vilket är totalt värdelöst..Om man bor i ett hus med fönster eller nån form att belysning.

mvh

fast den har ju bara 50hz uppdateringsfrekvens, inget att ha.