Permalänk
Medlem

Håller på att upplada video på youtube. 776 minuter återstår. det är fanken 13 timmar och jag har hållit på i 5 redan Spelar det nån roll vilken webbläsare jag har. Använder firefox. går det fortare med chrome eller IE att ladda upp filmen på ca 2 timmar på min youtube account där jag kan ladda upp mer än 15 min! tyckte det gick snabbare igår då hade jag kommit halvägs vid midnatt dvs 70 procent men sen var sidan tvungen att ladda om. bara 31 procent!

Permalänk
Medlem

Verkar som det funkar för mig också nu, har funkat i nån dag, snart två.

En 1080p video buffrar upp ca 2 min på 20 sek. Hoppas det håller i sig

Permalänk
Medlem

Har fortfarande stora bekymmer (Bredband 2 (fiber, 100/100) i TeliaSoneras stadsnät). Kvittar vilket klipp och i vilken kvalité, fryser sig och vägrar buffra vid paus. Andra tjänster ute på nätet fungerar smärtfritt. Även börjat stå att "klippet inte kan visas" vid kvalitébyte osv.

Permalänk
Medlem

Mitt går för trögt inte fan ska det ta 15 timmar at tfå upp filmen så man kan backupa den från thailand 2004 man filmat med videokameran

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Men nu får den vara klar. 49 procent är den på 543 minuter kvar till laddningen är klar. hmm vad slöseri med el om den ska stå på under 8 timmar som jag sover. Trögt att ladda upp klippet

Permalänk
Medlem

Samma här

Permalänk
Medlem

ni som fortfarande har problem, posta er ip och vilket resultat ni får på http://redirector.c.youtube.com/report_mapping

Visa signatur

En server här, några servrar där.

Permalänk
Skrivet av moron:

ni som fortfarande har problem, posta er ip och vilket resultat ni får på http://redirector.c.youtube.com/report_mapping

Vart ska man posta det? Har klickat på sidan och får upp mitt ip nummer och leverantör

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

Jag har märkt att vissa tillägg som man kan ha i sin browser gör att youtube laddar väldigt segt. Testa att ta bort tilläggen eller avaktivera och se om det blir någon skillnad.

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem

100/100 med Telia på jobbet och hemma. En video i 360p buffrar 50 sekunder, sen är det tvärstopp.
Lyckas varje dag glömma bort att tuben är oanvändbart för tillfället så det går åt minst ett vredesutbrott varje dag när jag ska in och kolla något. Igår fick musen offra sig, drämde den rakt i golvet.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Telia 100/10 här, kommer kasta ut skärmen snart.. har försökt titta på ett jävla klipp i två dagar nu och har fortfarande inte fått se slutet.. vafan ere som e problmet?!

Visa signatur

|golden rubbers in these denim pockets

Permalänk

Just nu visas inte ens reklamen, buffrar... Via mobilt får jag tillägga. Hemma funkar det bra.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Medlem

Samma här Telia 100/100...Samt 100/100 BBB på jobbet o samma här...

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Enligt Telia forumet skulle det vara fixat idag men ikke sa Nicke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk
Medlem

kör 100mbit, den senaste månaden har fanimig varit en mardröm o kolla youtube! reklam laddas ju alltid på 1 nano sekund men videos buffrar efter 1 minut o typ fryser sig så jag måste reloada sidan, vissa går inte alls o kolla på.

Min mobil (har tre som operatör obegränsat mobilt bredband i luren) och där är det många som inte ens går o kolla på, laddar o laddar men inget händer..

Va håller ni på med youtube?? ändrar server hall elleR? aldrig haft så mycke problem me tuben som nu..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Har fortfarande enorma problem. Tar ca 30 minuter att buffra 4 minuters 720p video, har alltid annars kunnat streama det. Blir vansinnig på det här!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk

Vilken ISP har du? Jag har Bahnhof och jag kan streama 1080 utan problem...

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Vilken ISP har du? Jag har Bahnhof och jag kan streama 1080 utan problem...

Telia. 8/1 ADSL. Inte på lång vägar det snabbaste som finns, men har som sagt gått bra att streama 720p förut.

P.S Citera gärna så hittar jag tillbaka!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

telia Adsl här också, enorma problem under dagarna, fan inte ens 240p eller till och med 144p på vissa videos rör sig, står helt still

sen helt plötsligt funkar 1080p flawless igen....

på natten funkar det skitbra dock

Visa signatur

5800x3d | 4080 | 4x8 3600 | Strix X570-F

Permalänk
Medlem

Fungerar det för er ? min buffrar sönder nu. Kan hända att klippet blir 30 sekunder långt och sen så avslutar den när klippet igentligen är kanske 4 minuter långt.

Har Comhem 100/10. Fungerar utmärkt via Proxyfree.com

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Funkar fortfarande kasst för mig. Hos flickvännen som sitter på Telge stadsnät och har Bahnhof, har det inte varit några problem.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Har ADSL via Telia och det krånglar mest hela tiden. Värsta är inte att det buffrar långsamt utan att det också hoppar i klippet. Helt plötsligt får den för sig att klippet är slut när det bara gått någon minut. Om klippet t.e.x är 5min kan det stoppa vid 3min och samtidigt ändras längden på klippet så att det står att det bara är 3min. Kör refresh så hoppar den tillbaka och visar korrekt längd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Har ADSL via Telia och det krånglar mest hela tiden. Värsta är inte att det buffrar långsamt utan att det också hoppar i klippet. Helt plötsligt får den för sig att klippet är slut när det bara gått någon minut. Om klippet t.e.x är 5min kan det stoppa vid 3min och samtidigt ändras längden på klippet så att det står att det bara är 3min. Kör refresh så hoppar den tillbaka och visar korrekt längd.

Jag har exakt samma problem och har också Telia ADSL.

Visa signatur

Black Flag Operations [SKURK]
The Kadeshi [THOR]

Permalänk
Inaktiv

Reklamen funkar klockrent, allt annat buffras sönder och vägrar till slut att fungera, telia fiber 100/100.

Permalänk

Har telia ADSL och har EXAKT samma problem som ni beskriver ovan och igår vägrade klippen tom att starta öht.

Permalänk

Tror alla hade problemet igår, videona vägrade ladda helt och hållet för mig och alla jag frågade. Däremot har jag haft problem med att videon slutat ladda efter visst antal sekunder och klippet fryser osv innan dess (och fortfarande).

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk

Youtube funkar klockrent för mig, ligger på 6-8/1.5 -ADSL-lina bara att starta 720p, stoppa videon och vänta 2-5 sek och sedan starta så buffrar den i samma takt, min dator har dock lite problem att visa 1080p eftersom.... den är i stort sett värdelös... men det går...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem

Har stora buffringsproblem för tillfället. Sitter på 100/10 från Telia.

Skrivet av Reckie:

Har ADSL via Telia och det krånglar mest hela tiden. Värsta är inte att det buffrar långsamt utan att det också hoppar i klippet. Helt plötsligt får den för sig att klippet är slut när det bara gått någon minut. Om klippet t.e.x är 5min kan det stoppa vid 3min och samtidigt ändras längden på klippet så att det står att det bara är 3min. Kör refresh så hoppar den tillbaka och visar korrekt längd.

Har också problem med just det sen kanske 1-2 veckor tillbaks. Trodde det först hade något med tillägen/apps att göra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Tror alla hade problemet igår, videona vägrade ladda helt och hållet för mig och alla jag frågade. Däremot har jag haft problem med att videon slutat ladda efter visst antal sekunder och klippet fryser osv innan dess (och fortfarande).

Jepp, igår kväll så funkade inte youtube alls för mig under ett tag (kom igång sen dock).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]