1TB WD Green (intern) storleksproblem, hjälp?

Permalänk
Medlem

1TB WD Green (intern) storleksproblem, hjälp?

nu är de så att ja har skaffat mig en 1TB WD Caviar Green. Den får ström, datorn hittar den och så men nu är problemet att det visar bara 32mb i lagringskapacitet o de är inte okej när hela hårdisken är på 1tb lixom. hur löser ja detta problem på bästa möjliga sätt?

använder mig av windows 7 64bit, en 500gig samsung och en 1TB WD black, som funkar fin fint. påpekar oxå att ja använder mig av asus P7P55D-E PRO moderkort om de också är intressant i detta scenario.

vore underbart om de gick o lösa, tack i förhand! //

Permalänk

Har du använt partitionsverktyget i windows för att formatera den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blärkfnuskel:

Har du använt partitionsverktyget i windows för att formatera den?

vilket partiationsverktyg? har dock formaterat den i diskhanteringen o de löste det inte.. hmm

Permalänk

Vad står det om den i diskhanteringsfönstret? Alltså, finns det något opartitionerat utrymme eller så när du kollar i det grafiska gränssnittet (det undre)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blärkfnuskel:

Vad står det om den i diskhanteringsfönstret? Alltså, finns det något opartitionerat utrymme eller så när du kollar i det grafiska gränssnittet (det undre)?

såhär är det iaf när jag kollar... den hittar ju i bios iaf hårdisken o den är ny.

de svarta är den nya hårdisken som visar fel storlek o de ja vill ha hjälp med.

http://img703.imageshack.us/img703/6238/123mu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Permalänk
Medlem

hjälp någon???

Permalänk
Medlem

det är med stor sannolikhet någon inställning i bios. vad vet jag inte tyvärr.
har du smart aktiverat?
du har inte satt sata på ide-läge?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

det är med stor sannolikhet någon inställning i bios. vad vet jag inte tyvärr.
har du smart aktiverat?
du har inte satt sata på ide-läge?

ja jag har smart aktiverat och använder mig av AHCI läget i bios.

övrigt:
använder 1TB WD black på 6gig utaget på mobo, 500GB Samsung på 3gigs utaget, och Green disken på ett av 3gigs utaget på mobo.

Permalänk
Medlem

Prova http://www.partition-tool.com/landing/home-download.htm då disken kan vara formaterad till ett annat format som inte windows känner igen. Kommer ihåg att jag hade ett likande problem för länge sedan och löste det med detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillalex:

Prova http://www.partition-tool.com/landing/home-download.htm då disken kan vara formaterad till ett annat format som inte windows känner igen. Kommer ihåg att jag hade ett likande problem för länge sedan och löste det med detta

hmm testade programet, o kollade igenom men hittar ingenstans där de hjälper på något sätt.

den använder ''MBR'' o hittar ju bara 32mb av hårddisken fortfarande..

kan ju tillägga i enhetshanteraren heter hårdisken "wdc wd10eavs-00d7b0" om de är till ng hjälp

asså får ju krupp på detta problem gaah..