Permalänk

Kommer mitt nätagg räcka?

Hej ville bara få en snabb fråga besvarad, de är så att jag för tillfället kör ett överklockat 680 på ett 850W gold nätagg. Vill lägga till ett till 680 och överklocka även de. Men vet inte om Corsair AX850W kommer palla. Övriga prylar i burken listar jag nedan. Tack för alla svar

nuvarande delar

GTX 680 milt överklockat
Intel i7 3930K alla cores överklockade till 4.3Ghz
intels liquid high-preformance cooling till CPUn
120gigs SSD
1TB 7200rpm Barracuda
en dvd läsare(använt 1 gång när jag tröck in Win7 Ultimate).
16GB 1600mhz Kingston RAM
Corsair AX850W

De bör vara allt, har inte listan framför mig... skulle såklart kunna lista allt från CPU-Z men har lite kort om tid innan jobbet så fick gå på minnet. Hoppas på snabba svar ggwp glhf have gött 420blazeit.

Permalänk

Förtydligar frågan lite eftersom det blev lite flummigt skrivet. Det är så att jag vill köra två 680s på mitt nuvarande nätagg

Permalänk
Medlem

Ja, 850W räcker mycket bra till .

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Permalänk

Är du säker Alla sånna kalkylatorer på internet säger att det inte kommer räcka :C Men tänkte att Sweclockers vet bäst, och så säger ni ja så litar jag på er

Permalänk
Entusiast
Skrivet av BlueProbe:

Är du säker Alla sånna kalkylatorer på internet säger att det inte kommer räcka :C Men tänkte att Sweclockers vet bäst, och så säger ni ja så litar jag på er

Jag kör 2st 680 i stock och en 3570K @ 4,3GHz på ett HX750 agg, har inte lyckats dra över 500W från väggen med hela systemet inklusive skärm och högtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Som de flesta säger det kommer räcka, det verkar som det är grymt överdimensionerat med vad man ska ha för något nätagg nu för tiden. Vet inte vart denna galenskap kommer, min kusin fick sin dator byggt av den "firma", hemska tanke att inte göra det själv, han la ut 35 papp på datorn så stoppar de in ett 1200 watts agg för att driva 1 titan oklockat samt 1 oklockad 3930K. Jag bara skakade på huvudet och sucka.

Visa signatur

| Ibland lättroad |

Permalänk
Skrivet av Road:

Som de flesta säger det kommer räcka, det verkar som det är grymt överdimensionerat med vad man ska ha för något nätagg nu för tiden. Vet inte vart denna galenskap kommer, min kusin fick sin dator byggt av den "firma", hemska tanke att inte göra det själv, han la ut 35 papp på datorn så stoppar de in ett 1200 watts agg för att driva 1 titan oklockat samt 1 oklockad 3930K. Jag bara skakade på huvudet och sucka.

Kan tänka mig det, Men då har han iaf ett nätagg för ett tag frammåt hehe Men då kör jag i ett till 680 i min burk då Skönt att inte behöva firra ett nytt nätagg eftersom AX850W är redan ett rätt bra agg Tack tack!