Permalänk

SteelSeries 6Gv2 värdelös

Tjenare, jag köpte en "SteelSeries 6Gv2" igår och märkte att space knappen satt helt fast, och jag hittade jag inte någonting på nätet som hjälpte. Så jag bytte ut den mot en ny. Och gissa vad, space är fast igen. Till slut så bad jag bara om jag kunde ta en "SteelSeries apex raw" som fungerar perfekt.
Det kan verka lite dumt att lämna tillbaka den pågrund av att en knapp satt fast, men det är ju meningen att allt ska funka och inte vara trasigt.

Har också sett att ganska många på olika sidor har samma problem, så det är någonting mysko på gång.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Medlem

Diskussionsämnet?
Jag har haft samma 6gv2 i över 2år utan några problem.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk

På ungefär 92 av 100 recensioner av detta tangentbord fick man läsa om detta problem, därför köpte jag ett annat tangentbord. Inte ovanligt alls på 6gv2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burken: i7 3770, Gainward GTX 670 2gb, Kingston HyperX blue 16gb 1600mhz, Kingston HyperX 120gb SSD, EVGA NEX750g, Corsair h60i, Corsair Obsidian 650d.

Permalänk

Jo, såklart vet jag att det inte händer alla, men jag ville bara påpeka att för de mesta så verkar detta tangentbord ha problem med mellanslag. Bara som en varning om någon tänkte köpa den.

Visa signatur

Commodore 64

Permalänk
Medlem

hmm intressant, har inte haft detta problem med mitt, kanske har tur

Permalänk

Jag har Red Edition och det har inte varit nåt problem med det.

Permalänk
Skrivet av Wienerbröd:

Jag har Red Edition och det har inte varit nåt problem med det.

Jag har samma tangentbord som du och det har fungerat bra sedan jag köpte det i julas.

Permalänk
Medlem

Jag har haft mitt snart ett år, och jag hade lite problem med space efter ett tag, men det försvann efter mer användande. Det tog inte lång tid innan det försvann, sen dess har jag inte haft problem alls med det.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802