Permalänk
Geeks
Skribent, FZ

Svarta ränder i min plasma-teve

Hejsan!

Jag har ett problem med min Panasonic plasma-teve (som är knappt två och ett halvt år). Idag märkte jag att det fanns en rektangulär yta i övre vänstra hörnet med svarta ränder. Den syns oavsett kanal/spelkonsol etc. Ytan är alltid där.

Är själv inte särskilt tekniskt bevandrad. Min spontana tanke är att det kanske är något lysrör eller liknande som är trasigt.

Är det någon annan som har haft samma problem eller har någon tanke om vad problemet kan vara?

/Fredrik

Permalänk

en bild hade varit mycket användbar

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Geeks
Skribent, FZ

Of course!
Hoppas den här duger.

http://www.sendspace.com/file/g16utp

(Edit: bilden blev sned märkte jag. Rotera den en kvarts varv åt höger så blir den som den ska)

Permalänk

ser ut som du har problem med ingången, har du testat att byta ? min gamla 32" såg också ut så men det räckte med att man lirkade lite på kabeln så försvann det

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Är det inte plasma som inte får läggas ner?

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Är det inte plasma som inte får läggas ner?

De kan ligga ner. Men under transport så rekommenderar dem att den står upp. Detta p.g.a. det är risk att glaset går sönder av sin egna vikt....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2