Dålig batteritid på Samsung Galaxy S2 efter Android 4 ICS-uppdatering

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Gör en wipe iaf efter flash.

fabriksåterställning?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

fabriksåterställning?

Permalänk
Medlem

Min batteritid är värdelös nu jag vågar inte använda telefonen. Även fast jag inte använder den så mycket och har den i batterisparläge så dör den vid 15 tiden och då har jag laddat den hela natten. Kommer det komma någon uppdatering?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bob:

Min batteritid är värdelös nu jag vågar inte använda telefonen. Även fast jag inte använder den så mycket och har den i batterisparläge så dör den vid 15 tiden och då har jag laddat den hela natten. Kommer det komma någon uppdatering?

Skickades från m.sweclockers.com

Flasha in gingerbread igen med odin då.. Det är simpelt. Guider m.m finns det gott om -> Googla eller kika på swedroid, xda-developers & samfirmware.

Jag kör för tillfället checkrom revohd v6 som baseras på samsungs 2.3.6, med neak kernel.. Brukar sjunka 1-2% under natten o ger mig ~6h displaytid (surf) med 2000mAh batteriet. Har testat många ICS men har hittills inte funnit någon som bjudit på några fördelar mot GB.

Permalänk
Medlem

hur gör man enklast en backup med allt på telefonen och för över allt tillbaka till telefonen sedan?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samme22:

hur gör man enklast en backup med allt på telefonen och för över allt tillbaka till telefonen sedan?

Nandroid-backup i recovery

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10