Är det värt att börja med WoW igen?

Permalänk
Medlem

Är det värt att börja med WoW igen?

Tjenare, Har inte lirat WoW på ungefär 2 år nu. känner bara att man saknar det lite. Så jag undrar bara om det är vart att plocka upp spelet igen? eller har det blivit ''complete shit'' som vissa säger?

Permalänk
Medlem

Nej. Inte värt det. Slösa din tid på någonting bättre.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Nej. Inte värt det. Slösa din tid på någonting bättre.

Vad är det som har blivit sämre från vad det var innan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betcan:

Vad är det som har blivit sämre från vad det var innan?

De bara mjölkar folks pengar ju, är sjukt besviken på spelet. Det fanns en story att följa tills cataclysm och vidare. Nu hittar dem bara på för sakens skull verkar det som.
Jag försökte själv att prova det igen, sög...
Försök hitta en 10 dagar trial i din email, nästan garanterat att dem försöker få dig tillbaks som alla andra.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Avstängd

Det är som förrut Det är kul ett par veckor till en månad, sen är man tillbaka där man spenderar mesta av sin tid. Idlandes i Ogri/stormwind

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betcan:

Vad är det som har blivit sämre från vad det var innan?

Allt är för enkelt. Om man är ny till spelet kan det vara roligt. Men som jag som spelade sen Patch 0.9 tror jag det va, så har det bara blitt för enkelt. Saknar gamla goa 40 mannar raids och att en level tog år (typ).

Kändes mer som om man jobbade för något, idag har alla lvl 90 full epic av varje klass.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Har varit en wow spelare under många år och slutade vid Dragon Soul (eller vad det hette).

Plockade upp WoW igen förut under MoP under ett lan med polare som lirar. Lirade lite under lanet men samma gamla gnista fanns inte kvar, så man slutade igen. (Två gånger om t o m).
(Fick också en förfrågan häromdagen av en tjejkompis att börja lira med henne xD)

Poängen är att, om du plockar upp det så finns det en chans att du bara spelar några dagar Någon kanske kan bjuda in dig en vecka? Scroll of Ressuraction (om du har varit inaktiv länge nog).

Permalänk
Medlem

har nyss aktiverat mitt konto med 2 månaders gametime och försöker verkligen börja spela igen men klarar inte av det, det är helt enkelt alldelles för tråkigt och om du ska göra något roligt får du säga upp dig från jobbet och spela dygnet runt..

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Betcan:

Tjenare, Har inte lirat WoW på ungefär 2 år nu. känner bara att man saknar det lite. Så jag undrar bara om det är vart att plocka upp spelet igen? eller har det blivit ''complete shit'' som vissa säger?

jag tog en paus på 2-3 år. jag började igen strax efter MoP. lirar fortfrande fast inte lika seriöst som för ett par år sedan. fortfarande kul tycker jag!

Permalänk
Medlem

Jag har nylig haft ett break, Men köpte nyss MOP och 2 månaders gamecard pga flickvännen ville spela. Har nog inte varit online 10 timmar totalt sen dess, Allt e skit, nytt enkelt talent system.. nya instancer som man klarar av med förbunda ögon... WoW är ingen utmaning längre..

Spela Minecraft, det är roligare

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC

Permalänk
Medlem

det är värt om du blir ressad du får en gratis 80 o grejer + 10 days free . Testa det om du inte tycker om det är det bara att sluta , det är inte som att du har nåt att förlora

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

lätt värt, mkt att göra och MoP är bra mkt roligare än cataclysm va.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

Gillar du att göra dailies och annat som t.ex. pet battles så kan det vara kul. Men jag personligen slutade spela då jag inte har lust att stå i kö för allt.

Man väntar i kö i ungefär 40 minuter som DPS för att komma in i en LFR grupp. Sedan så är dem på sista bossen och man måste köa igen. Vill man köra BGS? Jo då köar man och väntar. Dungeons? Jo då köar man och väntar.

Har du kompisar att spela med så är det mycket mycket mycket roligare.

Dem kan ju typ lägga in en optional feature som skickar alla i kö för en battleground till en instanced version av t.ex. Durotar. Hade blivit riktigt mycket PvP då! Obalanserat? Troligen. Kul? Troligen.

Men för att vara ärlig så finns det massor med bättre spel än WoW. Anledningen till att WoW behåller sin playerbase är att man blir "attached" till sin karaktär.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Allt är för enkelt. Om man är ny till spelet kan det vara roligt. Men som jag som spelade sen Patch 0.9 tror jag det va, så har det bara blitt för enkelt. Saknar gamla goa 40 mannar raids och att en level tog år (typ).

Kändes mer som om man jobbade för något, idag har alla lvl 90 full epic av varje klass.

Ja, alltså om en level skulle ta år, så är det nog inte många som skulle orka levla. 90 år till max level.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

ALLA DAGAR I VECKAN, NEJ!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Spelat sedan release konstant. (1 år break vid Catac release samt 5mån nyligen)

Köpte gametime för typ 3 veckor sedan, och från min PoV är solo scenarios e rätt bra tidsfördriv och nya raiden e helt ok jämfört med de tidigare.
Fast rekommenderar endast att komma tbx om du kommer att Raida lite seriösare.
PvP verkar helt broken samt att LFR/Dungeons är riktigt tråkiga faktiskt, så inte så kul o vara casual spelare skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Nej

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

Allt är för enkelt. Om man är ny till spelet kan det vara roligt. Men som jag som spelade sen Patch 0.9 tror jag det va, så har det bara blitt för enkelt. Saknar gamla goa 40 mannar raids och att en level tog år (typ).

Kändes mer som om man jobbade för något, idag har alla lvl 90 full epic av varje klass.

Patch 0.9 var vanilla (helt sämst imo (obalanserat som satan och bara drygt att försöka ta sig någonstans))
fram till 3.3.5 var wow härligt, 4.0 -> 4.3 var kasst
men nu tycker jag att MOP har blivit en bra vändning, och nej det är inte för lätt, dom som säger så har oftast bara kört några random bgs och lite raid finder.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Om du spelar med en eller flera polare, så kanske. Annars inte.

Visa signatur

"De som fattar, fattar."

Permalänk
Medlem

Inte mycket att hänga i granen numera. Jag tog själv en paus efter wotlk och fick för mig att prova på lite igen lagom till release av MoP. Visst, det var väl lite småkul att levla upp och utforska nytt content men samtidigt är det ingen utmaning längre. Allt är serverat på silverfat och och man får fumla till det sanslöst ordentligt om man ska misslyckas med något.
Heroic dungeons känns verkligen inte som heroics och att levla upp en gubbe från scratch går på nolltid så om man gillar quests och storylines så missar man mer än hälften.
Känns inte som att det spelar någon större roll vilken klass man vill spela längre heller eftersom alla fungerar mer eller mindre likadant, bara att effekterna ser annorlunda ut - typ "tryck på dessa 2-3 knapparna tills något proccar och tryck då på den knappen" (visst lite mer än så är det ju såklart men är det bara questande och något dungeon som gäller så räcker det). Drog upp några gamla karaktärer och någon ny (warrior, monk, warlock, mage, priest, druid och rogue) kände mest att de var typ "same shit different name" helt enkelt =\ Dock kul för mig att se vad som var nytt i "gamla världen" då jag inte hade spelat igenom cataclysm tidigare. Dungeons verkar generellt anpassade för att ta max 10-15 minuter av ditt liv.
Kort och gott, kan väl vara värt att köra en månad så man kan se vad som är nytt. Om det är casualspelande så blir det snabbt trist då allt ändå är lite väl enkelt. Möjligt att det är kul att raida fortfarande men som sagt inget jag haft tid att prova på längre.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Om du har vänner som spelar är det värt det, annars NEJ.

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Betcan:

Tjenare, Har inte lirat WoW på ungefär 2 år nu. känner bara att man saknar det lite. Så jag undrar bara om det är vart att plocka upp spelet igen? eller har det blivit ''complete shit'' som vissa säger?

Det är ju FETT mycket bättre nu än vad det var för 2 år sedan.

Permalänk
Medlem

Spelar för att raida med kompisar, tycker annars att spelet inte erbjuder något direkt.
Allt är helt inriktat på casuals, spelar man över 10h per vecka så kan man inte progressa nå mer på sin gubbe(finns lite mer att göra när man just tagit 90) :/
Har ilvl523 main, 513alt och levlar en 3e alt (har två andra 80+ som jag inte vill spela).
På mainen kör jag ToT H/N och några HCs för cap, har 1200~ lesser charms så gör inga dailies.
På alten drar jag genom LFR och cappar i HCs sen, gör dailies en dag per vecka för bonus rolls.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Spelar för att raida med kompisar, tycker annars att spelet inte erbjuder något direkt.
Allt är helt inriktat på casuals, spelar man över 10h per vecka så kan man inte progressa nå mer på sin gubbe(finns lite mer att göra när man just tagit 90) :/
Har ilvl523 main, 513alt och levlar en 3e alt (har två andra 80+ som jag inte vill spela).
På mainen kör jag ToT H/N och några HCs för cap, har 1200~ lesser charms så gör inga dailies.
På alten drar jag genom LFR och cappar i HCs sen, gör dailies en dag per vecka för bonus rolls.

Då har du ju saker att göra, ToT hc! (iaf till 541ilvl)
Server och namn? blev lite intresserad av att se din gubbe. Skicka i pm / tråden om du vill dela med dig

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Då har du ju saker att göra, ToT hc!

Kunde jag soloa ToT HC så skulle jag, tyvärr behöver jag 9 andra spelare med mig.

Våran progress tog ett tvärstopp när vi kom till HC (samma i t14), vet ej vad mina medspelare är rädda för.
Snart är iaf alla förbi ilvl522 så hoppas fan vi får igång våran progress igen

http://eu.battle.net/wow/en/character/grim-batol/Berg%C3%A9r/...

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag vänta på Titan vad det nu än blir för mmo om man föredrar saker Blizzard skapar.
Annars skulle jag testa på andra mer färska mmo´s som har en större framtid än WoW om man tänkt lägga ner mycket tid på spelet.
Vad jag förstått så minskar WoW rätt mycket spelare och verkar som Blizzard inte har jätte stora planer för framtida WoW.

Det är dock svårt att hitta ett mmo med de kompletta systemet WoW har eftersom WoW funnits så pass länge och vart populärt, därför kan man inte förvänta sig helheten WoW har i de flesta mmos.

Visa signatur

-PC- HAF932 - i7 920d0 oc 3.8ghz - P6TDELUXE v2 - Asus 7950 3GB TOP - Samsung 830 128gb - 2xWD 1TB Black - Asus Xonar Essence STX - Logitech G400 - Sennheiser pc360G4me - Logitech Z5500 - S27a950d 120hz - 2233RZ 120hz
GAME | Dota2 | Age of Conan
Youtube: http://www.youtube.com/user/b4nto

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Spelar för att raida med kompisar, tycker annars att spelet inte erbjuder något direkt.
Allt är helt inriktat på casuals, spelar man över 10h per vecka så kan man inte progressa nå mer på sin gubbe(finns lite mer att göra när man just tagit 90) :/
Har ilvl523 main, 513alt och levlar en 3e alt (har två andra 80+ som jag inte vill spela).
På mainen kör jag ToT H/N och några HCs för cap, har 1200~ lesser charms så gör inga dailies.
På alten drar jag genom LFR och cappar i HCs sen, gör dailies en dag per vecka för bonus rolls.

Så du tycker inte att det erbjuder något när du har maxat din gear? Oj vad konstigt...
Du har förstås inte tyckt att det har erbjudigt något alla de hundratals timmar du har spenderat på att levla upp dem och skaffa gear? Tro fan att det inte finns mycket att göra när du har raidat allt på HC... *duh*
Så har det alltid varit, även om det har tagit olika lång tid beroende på vilken expansion det gäller.
Jag är väldigt casual, kör lite heroics och nån LFR ibland. Hinner inte mycket mer pga familj. Hardcore raiding är inte att tänka på ens, men jag vet att de som raidar tycker det är skitkul, och det är inte så jävla lätt som alla verkar tro. Mycket svårare än Cata, Firelands, DS osv.
Jag har tagit många pauser från WoW, som längst nästan ett år. Dock kommer jag alltid tillbaka för att levla en ny gubbe till 90 (är altoholic). Tycker faktiskt att det finns mycket content, men visst, spelar man 10 timmar per dag så tröttnar man naturligtvis fortare...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Jag tycker en expansion är kul i tre-fyra månader alltså var det värt ett Gamecard. Om TS vill ge det en seriös chans kan det vara ett alternativ. Det går att hitta hyfsat billiga gamecards om man letar lite typ ca 200kr och det är inte så farligt mycket pengar för två månaders lek.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9