[WOT] Era mål och bedrifter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Innerst inne så känner nog oggan att det är skönt att ventilera och få leva ut sitt ego lite granna

Även;
http://i109.photobucket.com/albums/n65/alakai6/MWSnap22013-02...

Mål
* IS-7 ✔

Fattas bara 1,1 mille till equipments plus crew från KV-4an så är man ready to get pwnd.

Grattis, riktigt skön cw vagn. Kan dock inte påstå att jag gillar den för randoms då den lämpar sig bra för vissa kartor och andra inte. Det är verkligen en närstridsvagn, man vill inte vara på långa / medel avstånd med den då den inte siktar så värst bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Dammmm....Har aldrig sett mina "stats" förut...hmm... Dags att börja tänka lite när man spelar kanske;)

"Aggro" taktiken funkar ju inte alltid...;-)

Va betyder det WN4 och WN6 rating?? (på NooBmeter.com alltså)

Målet/en får väl vara att bli bättre på allt då....

Permalänk

Mål och bedrifter

Jaaaaaaa........ att ha så kul som möjligt
Kör bara casual, d v s aldrig pluton/kompani/klan

Ser mer det som att resan är det som gör det, d v s att hela tiden sträva efter nästa tank.
Har ett garage på 23 vagnar. Brukar ta några timmar att spela igenom alla för *2 exp åtminstone.

Låste upp tyska E-100 för evigheter sedan, men lyckas alltid bränna crediterna på mellanvagnar i nåt nytt träd innan jag får ihop 6,5milj crediter.

Bedrifter genomförs varje spelkväll. Lyckades snurra upp några hög tiervagnar med min nya 59-16 i gårkväll. Kul att se paniken bland motståndarna när de inte träffar den lilla studsande ursäkten för stridsvagn medans man scoutar för fullt.

Har haft himla skoj med Black Prince när man är toptier, d v s bara brakat in mitt i smeten och skjutit på allt som rör sig medans alla nadra bara pingar i ens plåt.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Jag knegade nästan i ett streck med T-59'an för att köpa E-100'an. I slutändan var jag så spyfärdig på den där lilla tanken så har knappt rört den efter det. Mja och sen var jag inte så glad över E-100 då de där nya jänkar träden kom strax efter. Kände mig som en fastrostad kaklåda.

Tar man det i lagom takt så är det nog roligast. Hade behövt några miljoner själv för några nya +t6 tanks. Det finns ju nu och köpa silver om man nu inte vill grinda och värderar sin tid.

Mina mål just nu är Obj. 261, IS-7, E-50M, T110E5 samt T110E4 och T57 Heavy.
T57 Heavy är den tanken som jag ser mest fram emot tillsammans med Obj. 261 artyn.

EDIT: Vet inte nu hur klaner kalkylerar men.. Det där med win ratio är helt hopplöst för någon som mig som mest lirar helt ensam. Inkl. så förstör man average exp. när man spelar upp tanks från tier 1. Average hit ratio lider också om man lirar mycket arty med en öl i näven på ledigveckor.
Spelar man konstant +t8 så går statsen upp ganska snabbt. Har 54% win ration själv just nu men det är inget som direkt får mig att somna lättare.
Vi sitter ju egentligen i samma skafferi. Det är väl det där med vilket hyllplan som är det absolut bästa som folk hänger sig upp på ibland, antar jag.

Visst finns det makalöst dåliga spelare men, de har säkert roligt också

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

EDIT: Vet inte nu hur klaner kalkylerar men.. Det där med win ratio är helt hopplöst för någon som mig som mest lirar helt ensam. Inkl. så förstör man average exp. när man spelar upp tanks från tier 1. Average hit ratio lider också om man lirar mycket arty med en öl i näven på ledigveckor.
Spelar man konstant +t8 så går statsen upp ganska snabbt. Har 54% win ration själv just nu men det är inget som direkt får mig att somna lättare.
Vi sitter ju egentligen i samma skafferi. Det är väl det där med vilket hyllplan som är det absolut bästa som folk hänger sig upp på ibland, antar jag.
)

Som rekryterare kollar jag definitivt på stats, de säger rätt mycket om en spelare. Under 52% win brukar betyda att spelaren bidrar för lite till att föra laget till seger och är inte intressant för klanen, det tillsammans med average xp är det jag kollar först på. avg. xp visar ändå hyffsat hur mycket man bidrar med om det nu är spotting/capping/killing. Har en person hög winrate och låg avg. xp tolkar jag det som en spelare som spelar mycket med bättre spelare än vad han själv är, alternativt spelar mycket på lägre tiers där spelsättet skiljer sig mycket mot cw (på tier 10 randoms likaså men där är det trots allt lite mer likt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Som rekryterare kollar jag definitivt på stats, de säger rätt mycket om en spelare. Under 52% win brukar betyda att spelaren bidrar för lite till att föra laget till seger och är inte intressant för klanen, det tillsammans med average xp är det jag kollar först på. avg. xp visar ändå hyffsat hur mycket man bidrar med om det nu är spotting/capping/killing. Har en person hög winrate och låg avg. xp tolkar jag det som en spelare som spelar mycket med bättre spelare än vad han själv är, alternativt spelar mycket på lägre tiers där spelsättet skiljer sig mycket mot cw (på tier 10 randoms likaså men där är det trots allt lite mer likt).

A-P borde överväga att införa ett testningssystem a la PTS. Visst, någon form av minimistandard sett till stats krävs. Men, genom att testa spelare i några timmar minskar risken att de suger och trots detta ändå är inne i klanen.

Det handlas t ex med konton. Detta har jag som testare märkt av på vissa applicants. Likaså ser man enorm potential i vissa spelare med dåliga stats. Vidare får man även maktdelning inom klanen. Rekryterarna sköter intaget, medan testarna utvärderar.

Jag kan nämligen tänka mig att även A-P har fler ansökningar än platser. Så det gäller att ta vara på de tillgängliga platserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

A-P borde överväga att införa ett testningssystem a la PTS. Visst, någon form av minimistandard sett till stats krävs. Men, genom att testa spelare i några timmar minskar risken att de suger och trots detta ändå är inne i klanen.

Det handlas t ex med konton. Detta har jag som testare märkt av på vissa applicants. Likaså ser man enorm potential i vissa spelare med dåliga stats. Vidare får man även maktdelning inom klanen. Rekryterarna sköter intaget, medan testarna utvärderar.

Jag kan nämligen tänka mig att även A-P har fler ansökningar än platser. Så det gäller att ta vara på de tillgängliga platserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Självklart är det en del av processen att lira med spelarna innan man pockar in dem, om det inte är en speciell situation och man inte hinner testspela med dem. Men det är bara när de är väldigt nära att gå med och vi har en ledig plats för dem, de flesta kommer inte så långt just pga. stats.

Permalänk
Medlem

Verkar vara riktigt svårt att få Ace Tanker på AMX 13 75, har kämpat med den länge nu man får aldrig till det. Jobbigt när man har tömt alla sina magasin vissa rundor och fortfarande inte lyckas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Verkar vara riktigt svårt att få Ace Tanker på AMX 13 75, har kämpat med den länge nu man får aldrig till det. Jobbigt när man har tömt alla sina magasin vissa rundor och fortfarande inte lyckas!

Allt handlar inte om att själv göra skada, man får nästan lika mycket xp för spotting-skada och det kan man få mycket av om man gör det bra, speciellt i en light tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Allt handlar inte om att själv göra skada, man får nästan lika mycket xp för spotting-skada och det kan man få mycket av om man gör det bra, speciellt i en light tank.

Mjo, jag har funderat på att byta ut GLDn mot ett par kikare istället. Har ju rätt bra viewrange från början så den borde passa rätt okej som passiv scout med kikare och camonät.

EDIT: Jaha, där kom den efter en runda där jag inte ens förväntade mig den, good stuff!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Allt handlar inte om att själv göra skada, man får nästan lika mycket xp för spotting-skada och det kan man få mycket av om man gör det bra, speciellt i en light tank.

Hade för mig man t.o.m. fick mer för spotdmg. Var kan jag eventuellt hitta siffrorna?
EDIT: lol nvm, tänkte fel och glömde helt bort spot dmg ger 50%.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Hade för mig man t.o.m. fick mer för spotdmg. Var kan jag eventuellt hitta siffrorna?
EDIT: lol nvm, tänkte fel och glömde helt bort spot dmg ger 50%.

Har för mig man får 50% av xpen som den som gör skadan får, givet att man är ensam om att se offret. Nån som har koll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Har för mig man får 50% av xpen som den som gör skadan får, givet att man är ensam om att se offret. Nån som har koll?

Precis så är det, enligt wikin ivf. 50% av expen som görs, fördelat på hur många som direkt spottar.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Precis så är det, enligt wikin ivf. 50% av expen som görs, fördelat på hur många som direkt spottar.

Har mina aningar om att det är spotting damage som delas på personerna som spottar, inte själva XP:n. Jag har varit i matcher där jag fått ca 50 spotting damage när arty skjutit på mål nära mig, även om jag är rätt säker på att det gjordes mer skada. Därför tror jag att skadan fördelades på alla som spottade snarare än bara XP:n. Sen får man 50% xp av spotting jämfört med vanlig skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZandZ:

Har mina aningar om att det är spotting damage som delas på personerna som spottar, inte själva XP:n. Jag har varit i matcher där jag fått ca 50 spotting damage när arty skjutit på mål nära mig, även om jag är rätt säker på att det gjordes mer skada. Därför tror jag att skadan fördelades på alla som spottade snarare än bara XP:n. Sen får man 50% xp av spotting jämfört med vanlig skada.

Jo, när man läser det mer noggrant så låter det mer så. Frågan är om man får 50% av expen av den skada man själv skulle ha gjort eller rätt av 50% av expen som ens arty gjort. Gissar på det första.
Spelar inte light så har ju inte sådär jättekoll direkt.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Målet är ju självfallet att ha kul, men nu siktar jag på att nå T-62A som första Tier X. (Har en snart fullt uppgraderad T-54)
4400 Battles, just nu med 50% Win ratio. Avg. Exp 315 exp/game. Har alldrig haft prem.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304. Moderkort: Asus P8Z77-I Deluxe. CPU: i5 3570K 4,6 GHz. RAM: Corsair Vengeance 2x4GB. Grafikkort: Asus GTX 660Ti DirectCUII. Hårddisk: 2x500 GB Seagate Barracuda 7200 rpm. PSU: FSP 650-80EGN 80+ Gold. CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton275:

Målet är ju självfallet att ha kul, men nu siktar jag på att nå T-62A som första Tier X. (Har en snart fullt uppgraderad T-54)
4400 Battles, just nu med 50% Win ratio. Avg. Exp 315 exp/game. Har alldrig haft prem.

Grattis, du hade kunnat halvera din investerade tid i spelet till en kostnad av cirkus 90 SEK i månaden. Du måste gilla att grinda. Sorry för en halvspydig kommentar. Men, jag var bara tvungen.

Till tråden; om två veckor kommer jag att deltaga i semifinalen i den av WG anordnade turneringen Super 6. Jag är med i laget Insurgency. Kolla streamen lördagen den 16e om ni är intresserade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Grattis, du hade kunnat halvera din investerade tid i spelet till en kostnad av cirkus 90 SEK i månaden. Du måste gilla att grinda. Sorry för en halvspydig kommentar. Men, jag var bara tvungen.

Till tråden; om två veckor kommer jag att deltaga i semifinalen i den av WG anordnade turneringen Super 6. Jag är med i laget Insurgency. Kolla streamen lördagen den 16e om ni är intresserade.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du undrar varför jag inte har prem så är det först och främst för att det skulle bli en del pengar under de 2 år jag spelat och jag spelar inte så mycket (kanske 20 games per vecka). Sedan vet jag inte hur betalningen fungerar då jag bara är 17 år

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304. Moderkort: Asus P8Z77-I Deluxe. CPU: i5 3570K 4,6 GHz. RAM: Corsair Vengeance 2x4GB. Grafikkort: Asus GTX 660Ti DirectCUII. Hårddisk: 2x500 GB Seagate Barracuda 7200 rpm. PSU: FSP 650-80EGN 80+ Gold. CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

Verkar vara riktigt svårt att få Ace Tanker på AMX 13 75, har kämpat med den länge nu man får aldrig till det. Jobbigt när man har tömt alla sina magasin vissa rundor och fortfarande inte lyckas!

Kommer inte ihåg hur det gick med 13 75 för mig. Bara att jag har 61% win rate med den och 70% med 13 90. Dessa har jag kört merparten utan plutt med.
I vilket fall som helst så brukar jag numera ofta ta en passiv scouting roll med 13 90 i början då det ofta är svårt med aktiv scouting med dem, lite beroende på. Sen när jag får läge så brassar jag av mina skott eller åker igenom, mycket på känsla och hålla koll på var fienden är och räkna vagnarna.
Jag försöker att inte slänga iväg mina skott, alla skall träffa är målet. När detta lyckas brukar jag få mellan 1k-5k i spotting damage och ~1-2+k i damage. Jag har dock varierande reslutat men börjar bli bättre med den.

Kanske hjälper det dig lite.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Kommer inte ihåg hur det gick med 13 75 för mig. Bara att jag har 61% win rate med den och 70% med 13 90. Dessa har jag kört merparten utan plutt med.
I vilket fall som helst så brukar jag numera ofta ta en passiv scouting roll med 13 90 i början då det ofta är svårt med aktiv scouting med dem, lite beroende på. Sen när jag får läge så brassar jag av mina skott eller åker igenom, mycket på känsla och hålla koll på var fienden är och räkna vagnarna.
Jag försöker att inte slänga iväg mina skott, alla skall träffa är målet. När detta lyckas brukar jag få mellan 1k-5k i spotting damage och ~1-2+k i damage. Jag har dock varierande reslutat men börjar bli bättre med den.

Kanske hjälper det dig lite.

Du måste ha missat min edit i den posten, fick min master tanker precis efter inlägget. Hade väl en 1500 damage den rundan och trodde inte jag skulle ha så mycket spotting damage men tydligen hade jag över 4k så plockade den rätt otippat. Roliga och effektiva tanks om dom spelas rätt.

Permalänk
Medlem

Shameless bump. Hur går det för er?

Uppnått:
*Tier VIII arty ✔
*500 avg exp ✔ och tackar Pontraz för heads up.

Bara 100 vinster till 55% >_<

25-5-13
*1000 matcher i 26an ✔

13-06-13
* 55-fucken-% WR ✔
Nu känner jag mig bra, grön på riktigt osv. Tackar pluttisarna, klanen (och STRV) för 70% WR på senare tid
Två procentenheter per år. Let's do this, let's hit 60 innan 2016.

14-09-13
10k matcher ✔ ST-I fick äran.
Pools medal ✔
återstår 1k dmg per match och 60% hit ratio. och återigen under 55% WR-sträcket..

09-05-15
10k vinster totalt ✔
stabil 55% WR ✔
8k PR ✔
>1k dmg/match ✔
>60% hit ratio ✔
Klar med ryska trädet ✔

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jaha, nu ska man sitta och leta "trådarna" om man vill skriva ngt llr bara läsa lite om vad som sägs.... Visst hamnar "tråden" högst upp meeeen näh, orkar inte inte...:(