Permalänk

Samsung galaxy s4

Hej vad tycker ni jag ska ha för telefon? värt att köpa en Samsung galaxy s4? jag tycker den värkar (as)bra och jämfört med min ZTE blade så är allt mycket bättre xD För min zte blade bara lägger av i bland (jag har aldrig tappat den bara kastat den i golvet med flit) Ibland när jag stoppar i laddaren eller drar ut den så stänger den av sig och startar upp sig outomatiskt (den suger) och egentligen har jag ca 10 månader kvar på den, men 9 månader innan så får man byta mobil utan extra kostnad (Telenor) värt att skaffa sig en s4?

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Om du kastar telefonen i golvet med flit kanske du ska satsa på en nokia 3310...

Nej, skämt åsido skulle jag ta nån billigare Sony. Jag tycker det är ganska onödigt att lägga över 3.500 på en telefon, plus att de sony har är rätt ok. (tycker jag)

Visa signatur

Dator 2012- Chassi: Antec Solo 2 Nätagg: OCZ 750w ZT series CPU: intel 3570k Moderkort: Asrock z77 extreme4 RAM: A-DATA 2x8GB SSD: 128GB A-DATA SX900 HDD: 3TB Seagate Barracuda 7200rpm, DVD-brännare: Plextor PX-L890SA
Skärm: (TV) LG32LS560T @ 32" TGB: Ducky G2pro PTB MX green

Permalänk
Skrivet av JonteMC:

Om du kastar telefonen i golvet med flit kanske du ska satsa på en nokia 3310...

Nej, skämt åsido skulle jag ta nån billigare Sony. Jag tycker det är ganska onödigt att lägga över 3.500 på en telefon, plus att de sony har är rätt ok. (tycker jag)

Okej, men är inte s4 bra? full hd 1920x1080
2 kameror blixt, mycket mer internt minne, filmar full hd både fram och bak kamera, as hög upplösning på stillbild, och massa mer saker än min, den jag har nu har bara 150mb... skit xD

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

Finns ju fler alternativ än en samsung. Men visst är s4 bra, men gjord i plast? Där faller den imo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteMC:

Om du kastar telefonen i golvet med flit kanske du ska satsa på en nokia 3310...

Nej, skämt åsido skulle jag ta nån billigare Sony. Jag tycker det är ganska onödigt att lägga över 3.500 på en telefon, plus att de sony har är rätt ok. (tycker jag)

Vill inte att det ska bli stora kratrar runt om i lilla Sverige :/

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rasmusen98:

Okej, men är inte s4 bra? full hd 1920x1080
2 kameror blixt, mycket mer internt minne, filmar full hd både fram och bak kamera, as hög upplösning på stillbild, och massa mer saker än min, den jag har nu har bara 150mb... skit xD

Det är väl hyffsat uppenbart att en mobil för 6000kr är bättre än en mobil för 1000kr.... Vad vill du ha ut av tråden?

Har du råd med S4'an, köp den.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

enkel svar: har du råd med s4an så köp den, den är världens bästa mobil?

Visa signatur

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Permalänk
Medlem

Killen är född 98, vilket innebär 14/15 år.. Jag hade aldrig rekommenderat en telefon för ca 6k till en 14 åring, särskilt inte någon som kastar telefoner i marken med flit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmusen98:

Hej vad tycker ni jag ska ha för telefon? värt att köpa en Samsung galaxy s4? jag tycker den värkar (as)bra och jämfört med min ZTE blade så är allt mycket bättre xD För min zte blade bara lägger av i bland (jag har aldrig tappat den bara kastat den i golvet med flit) Ibland när jag stoppar i laddaren eller drar ut den så stänger den av sig och startar upp sig outomatiskt (den suger) och egentligen har jag ca 10 månader kvar på den, men 9 månader innan så får man byta mobil utan extra kostnad (Telenor) värt att skaffa sig en s4?

HTC One tycker jag är bättre än S4.
Btw så tycker jag en Blade med CM10.1 funkar utmärkt. Men varför kastar du den i golvet?!?!?!

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av bjajjull:

HTC One tycker jag är bättre än S4.
Btw så tycker jag en Blade med CM10.1 funkar utmärkt. Men varför kastar du den i golvet?!?!?!

Skrivet av xervz:

Killen är född 98, vilket innebär 14/15 år.. Jag hade aldrig rekommenderat en telefon för ca 6k till en 14 åring, särskilt inte någon som kastar telefoner i marken med flit

alla andra i min klass har nya och dyra mobiler
men nu är det så att jag kastar den i golvet för att den inte funkade och det har bara hänt 2 gånger, innan des var den också skit dålig bug hela tiden.

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk

tack för alla svar!

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem

en begagnad s3 i fint skick för strax över 2000 kr tycker jag är ett vettigt val. finns massor därute...

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rasmusen98:

alla andra i min klass har nya och dyra mobiler
men nu är det så att jag kastar den i golvet för att den inte funkade och det har bara hänt 2 gånger, innan des var den också skit dålig bug hela tiden.

Då ska nog verkligen inte du i alla fall ha en ny och dyr mobil...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Då ska nog verkligen inte du i alla fall ha en ny och dyr mobil...

Men halå jag skulle aldrig kasta en mobil i golvet om det nu inte var så att den hadd stängt av sig själv och skit, om den hade funkat som den gjorde första 11månaderna så hade jag aldrig gjort det. En s4 skulle jag aldrig kasta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

-> I7-4790K@4,6ghz & GTX 980TI@1430mhz AMP EXTREME <-

Permalänk
Medlem
Skrivet av xervz:

Killen är född 98, vilket innebär 14/15 år.. Jag hade aldrig rekommenderat en telefon för ca 6k till en 14 åring, särskilt inte någon som kastar telefoner i marken med flit

Alla tolvåringar springer runt med sina iPhone 5, så ja:P