Permalänk
Medlem

Q-Tec Midi Tower ifrån komplett.se

Oj oj oj, så dålig låda. Jag har köpt en dator till brosan och han villa bara ha något billigt så det fick bli en Q-Tec Midi Tower ifrån komplett.se för 395:- (sjukt billigt för låda och nätagg) MEN jag köpte en XP 2000+ till honom och den gick i 85 grader i idle... så vi fick såga upp ett hål i "taket" för att få ut varmluften, nu idle:ar den på 62 grader (kanske inte så bra med det får funka).

MEN hur kan komplett.se sälja den här lådan i sina paket det måste ju bli samma problem för alla!? Jag köpte samma cpufläkt som de hade i sina paket GlacalTech 2330 (tor jag att det var).

Någon som har något att säga om det här?

Visa signatur

:: Palamino XP (AGOGA) 1700+ :: GlacialTech 2320 PRO :: Abit KD7 :: TwinMos PC2700 512 Mb :: MSI Ti4200 128 Mb :: Seagate Barracuda V 80 Gb :: Hansol 920D 19" :: Chieftech 5x80mm fläktar ::

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för?

Visa signatur
Permalänk

har väl inte bara med lådan att gör.

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

det är inte lådan som gör att det blir så varmt..

min polare köpte en sådan låda för han skulle ha ngt billigt till en dator som blev över..

det e ju inte det bästa man kan få tag i men va fan.. den kostar ju 400:- det är som att köpa ett nättagg å få en låda på köpet.. "nästan"

Han har iaf en AMD thunderbird 1200 i den och det är inga problem med värmen..

så det måste vara ngt mycket konstigt du "ni" håller på med..

Visa signatur

[kolla min fina låda på www.webzonen.com]__ AMD XP 2100+ @ enmiljardsjuhundratusensvängningarpersekund..

Permalänk
Medlem

måste va ni som har monterat flänsen fel...

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Hedersmedlem

Chassifläktar?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

ahansson: smeta på lite artic 3 så märker du direkt vad som saknats från början... eller så är flänsen för liten helt enkelt... det går ju köra den i de tempraturerna men inget ja rekommenderar dock...

Visa signatur

Don't let the time pass waiting for the answers...
Bättre att se dum ut än att vara dummare än man ser ut!

"Man måste ju fan anstränga sig för att höra ditt mekk" /Martinuz

Permalänk
Medlem

Ha 395 , sjukt dyrt för det skräpet.

Lådan kostar dessutom bara 15 euro vid köp av 1000.

Permalänk
Medlem

dataper, jag tror att man kan säga att man får vad man betalar för.

Nej jag har inte monterat flänsen fel (jag byggde tre lika datoroer på en gång och alla fick samma "fel"). Problemet är att det inte är någon cirkulation i lådan, jag hade en 80:is fram (det ända fäste som finns) men det hjälpte typ inte mycket), sen så sitter nätagget i samma höjd som moderkortet (om ni förstår, en lite låda alltså) så processorfäkten är kasnke en centimeter ifrån nätaggets sida (står på högkant) = inte så bra.

Artic III har jag inte provat, men jag undrar om det spelar så stor roll?! Det är ju lådtempen som sticker iväg, som sagt riktigt varmt ovanpå lådan innan fläkten monterades dit. Jag borrade som sagt upp "ett" hål där och monterade dit den.

Visa signatur

:: Palamino XP (AGOGA) 1700+ :: GlacialTech 2320 PRO :: Abit KD7 :: TwinMos PC2700 512 Mb :: MSI Ti4200 128 Mb :: Seagate Barracuda V 80 Gb :: Hansol 920D 19" :: Chieftech 5x80mm fläktar ::

Permalänk

vänd på processor fläkten så den inte suger in varm luft från agget, vänder du den så blir nog allt mycket bätre